KHABAR VARZESHI

حقشجاعوکنع­انيخوردهشد

-

شــيث رضايي كاپيتان سابق پرسپوليس درخصوص ديدار تيم ملي مقابل آمريكا و حذف از رقابتهاي جام جهاني گفت: «نمايش تيم ملي كامال مشــخص بود؛ آمريكا به مراتب بهتر از ما بود و توانســت بازي را ببرد. وقتي يــك دانشآموز براي 10 گرفتن وارد جلســه امتحان شود، شك نكنيد در پايان 4 خواهد شد. تيم ما هم براي مساوي وارد زمين شد و شكست خورديم. از قديم گفتند ترس برادر مرگ است و كیروش با ترس بيخود خود و احتياط بيش از حد، تيم ما را كشــت. متأســفانه ترس كادر فني و كــیروش و انتقال آن به بازيكنان باعث شد ما كامال ترسو و يك تيم خنثي برابر آمريكا باشيم و در حالي كه ما در يك قدمي صعود قرار داشــتيم اين فرصت را از دســت داديم و كیروش با تفكرات دفاعي خود يك نســل طاليــي را نابود كرد. آمريكابراي­همهدقايقاي­نبازيبرنام­هداشتوبههد­ف خود نيز رســيد. مدافعان كناري اين تيم دونده ظاهر شــدند و مدام براي مهاجمان اين تيم موقعيتسازي ميكردند.هافبكهاياي­نتيمنيزبهخ­وبيميانهمي­دان را در اختيــار گرفته بودند و اجــازه كار به بازيكنان ما را نميدادند و مشخص بود به خوبي روي بازيكنان ما شــناخت دارند و آنها را آناليز كرده بودند.»

شيث درخصوص متحملشدن سنگينترين شكست تاريخ فوتبال ايران در جام جهاني مقابل انگليس هم گفت: «اين هم افتخار ديگري بود كه به لطف كیروش نصيب فوتبال ايران شد. يك مرد هميشه بازنده كه ما با او در هيچ رقابتي نتوانستيم موفق باشيم و هيچ دستاوردي نداشتيم. ۸ سال در تيم ملي بود، هيچ موفقيتي نداشــت و من نميدانم بر چه اساســي دوباره او را آوردند. خــداي كيروش، خداي اسكوچيچ هم هست و من فكر ميكنم آه اسكوچيچ تيم ملي را گرفت. رفتارشان با اسكوچيچ خيلي بد بود. من به عنوان كسي كه در 5 رده ملي بازي كردم اين را ميگويم كه اسكوچيچ با نتايجي كه گرفت، شايسته حضور روی نيمكت تيم ملي در جام جهاني بود. يــك مربي ديگر بايد چه نتايجي ميگرفتكهاو­راعوضنكنند.نكتهعجيبما­جرا هم اينجاست كه كیروش در يك مدت زمان كوتاه 3 تيم ايران، مصر و كلمبيا را بدبخت كرد و به خاك سياه نشاند ولي حتي يك عذرخواهــي هم نكرد. اين فرد با غرور بيجاي خود باعــث ناكامي فوتبال ايران شد. موقع برگشت به ايران هم ژست قهرمانها را گرفت و گفت مردم ايران بايد به اين تيم افتخار كنند. من ميخواهم بدانم دقيقا به چه چيزي بايد افتخار كنند و كیروش چه نتايجي در جام جهاني گرفته كه مردم ايران به او و تيمش افتخار كنند؟»

كاپيتان سابق پرســپوليس درخصوص شايعه تمديد قرارداد با كیروش گفت: «دقيقا به خاطر كدام عملكرد مثبت بايد قرارداد او تمديد شــود؟ اوج هنر كیروشبردنو­لزيبودكهبع­دازسالهابه­جامجهاني آمد و 10 نفره هم شد. به خاطر بردن ولز 10 نفره بايد قراردادش تمديد شــود يا خوردن 6 گل از انگليس؟ آمدنش كال اشتباه بود ولي اگر قرارداد او بخواهد تمديد شود، ديگر اسمش اشتباه نيست و خيانت خواهد بود. نه تنها كیروش بايد برود، بلكه چند بازيكن هم از تيم ملي بايد خداحافظي كنند. اين دسته از بازيكنان به ته خط رسيدند و حضورشــان در تيم ملي هيچ كمكي نخواهد كرد. تيم ملي نيــاز به خون تازه و بازيكنان با انگيزه دارد. همچنين نياز دارد تا يك مربي شجاع روي نيمكت بنشيند و نه يك مربي ترسو به نام كیروش.» مدافع سابق پرسپوليس درخصوص بازي نكردن بازيكناني مثل وحيد اميري، شجاع خليلزادهوم­حمدحسينكنع­انيزادگان گفــت: «قطعا حضــور ايــن نفرات ميتوانستبه­تيممليكمكك­ند.تيم ما در بازي اول 6 گل خورد و عملكرد خط دفاعي تيم ملي فاجعه بود. چرا در بازيهايبعد­يبهشجاعوكن­عانيزادگان بازي نداد؟ اين درحالي بود كه اين دو خيلي با هم هماهنگ بودند و ميتوانستند مفيد باشند. وحيد اميري يك بازيكن چندپسته است و ميتوانست هم در پست مدافع چپ و هم پست هافبك مياني به ما كمك كنــد. وحيد در حالي حتي يك دقيقه هم فرصت بازي كردن پيدا نكرد كه بازيكناني كه جاي او بازي كردند جزو ضعيفترينها بودند.»

رضايي در پايان درخصوص شــرايط پرســپوليس در آســتانه دربــي گفت: «نميدانم اوضاع تيم چطور اســت ولي اميدوارم اين حواشــي كــه به خاطر مسائلماليپ­يشآمد،بهتيم ضربه نزند و پرسپوليس با آرامــش كار كند. امســال تيم خوبي داريم و صدرنشين ليــگ هســتيم. مطمئن باشيد اين تيم يكي از مدعيان اصلــي قهرمانــي خواهد بود و اميدوارم شروع مجدد بازيها هم براي تيم محبوبم با پيــروزي در دربي همراه باشد.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran