KHABAR VARZESHI

برزيلباختا­ماقهرمانجا­مجهانيميشو­د

-

كاپيتــان ســالهاي نهچنــدان دور پرســپوليس معتقد اســت تيم ملي با كارلوس كيروش در جام ملتهاي آسيا هم ره به جايي نخواهد برد.

ابراهيم اســدي كه مسابقات جام جهانــي 2022 قطر را بــا دقت دنبال ميكند، درخصــوص نمايش تيم ملي ايــران در اين رقابتها ميگويد: «من به بچههايمليپ­وشخستهنباش­يدميگويم كه به هر حال زحمات خود را كشيدند اما نتوانستند مثل ســاير آسياييها عمل كنند.» او ادامه ميدهد: «عملكرد ژاپن، كرهجنوبي،استرالياوح­تيعربستانز­نگ خطر را براي فوتبال ايران به ويژه در جام ملتهاي آسيا به صدا درآورده است. شما ميبينيدژاپ­ندوغولفوتب­الجهانيعني آلمان و اســپانيا را شكست ميدهد و به مرحله يكهشتم نهايي صعود ميكند. كرهجنوبي هم شگفتيســاز­ي كرده و ديديد چگونــه در همين جام پرتغال را شكســت داد. همينطور استراليا كه به مرحله حذفي صعود كرد يا عربستان كه آرژانتيــن يكي از مدعيان جام جهاني را شكست داد.»

كاپيتان ســابق پرسپوليس اضافه ميكند:«اينمواردنش­انميدهدرقي­بان آســيايي با سرعت نور در حال پيشرفت هستند اما ما هنوز اندرخم يك كوچهايم! اگر ميخواهيم در جام ملتهاي آسيا با اين تفكر و سرمربي07 ساله حاضر شويم، زنگ تفريح خواهيم شد! ما بايد واقعيات را ديــده و بعد براي انتخاب ســرمربي تصميم بگيريم. عجلهاي هم نداريم و بايد با فكر و چشــمان باز نسبت به انتخاب سرمربي تيم ملي اقدام كنيم.»

او ضمن اشــاره بــه تهرانگردي كارلوس كيروش، خاطرنشان ميكند: «اگر كــيروش پيشــنهادي از ديگر كشــورها داشــت هرگــز بــه تهران برنميگشت تا به كاخ سعدآباد برود يا به قول معــروف تهرانگردي كند اما او به اميد تمديد قرارداد برگشت. او شايد در گذشــته مربي خوبي بوده باشد اما در

فوتبال امروز ميانگين سني مربيان دنيا پايين آمده اســت. شــما در ليگ برتر انگليــس ميبينيد مربيان 40 ســاله موفقترند آنگاه ما ميآييم و دل به مربي ميبنديم كه در همه اين ســالها به او اعتمادكرده­ايم.مادرجامجها­نيبدترين شكســت تاريخ خود را تجربه كرديم. 6 گل از انگليس خورديم كه بسيار تلخ و زشت بود. ولز را برديم كه يك تيم بسيار ضعيف اســت و در اروپا هم تيم موفقي محسوب نميشود. بعد از برد اين تيم به قدري از خود بيخود شــديم كه جشن گرفتيم!جشنگرفتيمو­فراموشكردي­م بازي مهمتري داريم.»

اســدي ادامه ميدهــد: «ما با يك تساوي مقابل تيم آمريكا ميتوانستيم صعود كنيم اما تيمي مسن را به مصاف يكــي از جوانتريــن تيمهــاي جام فرستاديم. تفاوت آمريكا و ما، جواني آنها و مسن بودن ايران بود. كاش در اين ديدار جوانترها را به زمين ميفرســتاد­يم تا بيشــتر ميدويدند و حداقل يك امتياز ميگرفتيم اما عقب نشســتيم و اجازه داديم حريف هر كاري دلش خواســت انجــام دهد. حــاال ميشــنويم برخي بازيكناناز­تمديدقرارد­ادكيروشحرف ميزنند در حالي كه انتخاب ســرمربي ربطيبهبازي­كنندارد.سرمربيتيمر­ابايد مديران فدراسيون انتخاب كنند و همين دخالتها تيم را نابود ميكند.»

او ضمن اشاره به رونالدو، مسي و نيمار ميگويد: «شما هرگز نديده يا نشــنيدهاي­د كه مســي براي تيم ملي آرژانتيــن يا رونالدو براي پرتغال و نيمار براي برزيل سرمربي انتخاب كنند. اين فوقســتاره­هاي فوتبال جهان به خود اجازه نميدهند در مورد سرمربي حرف بزنند اما اينجا ميبينيم برخي بازيكنان يــك مربي را اخراج و مربــي ديگري را انتخاب يا معرفــي ميكنند. نتيجهاش همينميشودك­هكرهوژاپنب­هدوربعدي جام جهاني صعود ميكنند و ما با يك برد و دو باخــت به خانــه برميگرديم. اين موضوع نشان ميدهد يك جاي كار ايراد دارد و بايد اصالح شود.»

اسديدرمورد­قهرماناحتم­اليجام جهاني نيز ميگويد: «شما به باخت تيم ملي برزيل به كامرون نگاه نكنيد. برزيل با تيم دوم خود بازي كرد چون دوســت داشت به جاي پرتغال با كرهجنوبي بازي كند. به همين خاطر خيلي بازي را جدي نگرفــت و تيم دوم خــودش را به زمين فرستاد.اينتيمبابا­زگشتنيمارم­يتواند مدعي اصلي قهرماني لقب بگيرد ضمن آنكه من فكر ميكنم فرانسه هم ميتواند رقيب جدي برزيل باشد. فرانسه مدافع عنوان قهرماني است كه امباپه ستارهاش هم در اوج آمادگي است.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran