KHABAR VARZESHI

صادقي، جاللي و حرداني اسلحههايپن­هانســـــا­پينتوبراي شليكبهپرسپ­وليس

-

فوتبال ما كمكم در حال خارج شدن از فضاي حاكم بر تيم ملي در عرصه رقابتهاي جام جهاني بوده و ميرويم تا به عرصه پيكارهاي باشگاهي برگرديم. دقيقا ۵۱ روز ديگر اســتقالل و پرسپوليس به مصاف يكديگر ميروند و اين بازي سرآغازي است براي برگزاري فشرده رقابتهاي ليگ برتر تا عيد نوروز. مسابقاتي كه جامحذفي هم به آنها اضافه خواهد شد و در شرايط عادي تمام تيمهاي ليگ برتري بايد هر پنج روز يك بار به مصاف حريفان خود بروند بنابراين جدا از در اختيار داشتن نفرات آماده و تدابير تاكتيكي ويژه، حتما بايد از وجود برخي بازيكنان هم به عنوان اســلحههاي پنهان اســتفاده كرد چون با توجه به سپري شدن ۱۱ هفته از پيكارهاي ليگ برتر كامال طبيعي است كه تاكتيك هر تيمي به صورت كلي مشخص شده و رقبا نسبت به يكديگر شناخته كامل پيدا كردهاند اما در اين وضعيت تيمي ميتواند برنده باشد كه در بزنگاههاي حساس با استفاده از بازيكنان كليدي تاكتيكهاي جديدي را به معرض نمايش بگذارد. اتفاقي كه بدون شك ريكاردو ساپينتو به وقوع آن فوقالعاده اهميت ميدهد و اتفاقا مرداني را هم در اختيار دارد كه بتوانند در صورت لزوم، چنين كاري را برايش انجام بدهند.

آبديده شدن در جام جهاني بدون هيچ شك و ترديدي حاال سرمربي استقالل روي ابوالفضل جاللي به مراتب بيشتر و بهتر از گذشته حساب باز خواهد كرد. بازيكني كه سال گذشته در چنين ايامي حتي بهحضوردرتر­كيبثابتاست­قاللهماميد­چندانينداش­تامانااميد­نشدوفرهادم­جيدي هم انصافا به پاي او ايستاد تا جاللي قدم به قدم پيشرفت كند و حاال به يكي از بازيكنان تاريخفوتبا­لايرانبدلش­دهكهسابقهب­ازيكردندرج­امجهانيراد­ركارنامهاش­ميبيند. ابوالفضل پس از پايان اردوي اتريش كمتر مورد استفاده ريكاردو ساپينتو قرار ميگرفت اما قطعا با توجه به نمايش اميدواركنن­ده او برابر آمريكا، سرمربي استقالل از وجود اين بازيكن به عنــوان يكي از گزينههاي ويژه خود براي برهم ريختن ســاختار تاكتيكي پرسپوليساس­تفادهميكند.بازيكنيكهن­شاندادهعال­وهبرتدابير­تدافعي،درانديشهها­ي تهاجمي هم ميتواند عصای دست استقالل باشد.

يادآوري كيروش وقتي كارلوس كیروش قبل از شروع جام جهاني گروهي از بازيكنان خوشآتيه فوتبال ايران را دعوت كرد تا در كنار مليپوشان كسب تجربه كنند، هواداران استقالل دوباره ياد اميرعليصاد­قيافتادند.بازيكنيكهف­صلگذشتهبهت­ناوبتوسطفر­هادمجيدياس­تفاده ميشــد و آنقدر خوب بود كه در تركيب ثابت تيم ملي اميد هم قرار گرفت. صادقي از جمله بازيكناني محسوب ميشود كه كارلوس كيروش او را در زمره استعدادهاي قابل سرمايهگذار­ي براي تيم ملي طي ساليان آينده ديد و و اين يادآوري تلنگرگونه به احتمال فراوان توسط سرمربي استقالل هم مورد توجه قرار خواهد گرفت. كيروش به هموطن خود به صورت غيرمستقيم پيام داد كه بايد بهتر و بيشتر از اميرعلي استفاده كند و اگر ساپينتو اين پيام را گرفته باشد، قطعا صادقي هم جزو بازيكناني خواهد بود كه در دربي پايتخت ميتواند معادالت را به نفع آبيپوشان برهم بزند.

تولد دوباره صالح حرداني در ابتداي دور برگشت فصل گذشته به استقالل اضافه شد و انصافا نمايش بسيار مؤثري را هم ارائه كرد طوري كه نامش در فهرست مدعوين به تيم ملي طي دوران سرمربيگري دراگان اسكوچيچ قرار گرفت و كارلوس كيروش هم اين بازيكن را همراه با خود به اردوي اتريش برد البته درنهايتحرد­انيازجمعمل­يپوشانخطخو­رد به جام جهاني نرفت ولــي با وجود اينكه مصاحبهايعل­يهسرمربياس­تقاللانجام داد، خيلي زود متوجه شد كه مسير را اشتباه رفته اســت. به همين خاطر دوباره در كنار ساير نفرات قرار گرفت تا موقعيت حضور در جمع آبيپوشان را به راحتي از دست ندهد. اگر حرداني بههمانميزا­نازآمادگيك­هبهارامسال داشــت دســت پيدا كند، چه به عنوان بازيكــن ثابت و چه در قالــب مهره ذخيره ميتواند حكم يكي از اسلحههاي پنهان استقالل در مصاف با پرسپوليس را داشته باشد.

انگيزه فراوان جــدا از بازيكناني كه برشــمرديم و از آنهــا به عنوان اسلحههاي پنهان سرمربي اســتقالل در مواجهه با پرسپوليس ياد كرديم، نبايد از كنار نام دو بازيكن هم بگذريم كه انگيزه فراواني براي نشان دادن تواناييهاي خود دارند. به احتمال فراوان تا ۹۲ آذر تكليف نيمكت ايران براي حضور در رقابتهاي جام ملتهاي آســيا ســال آينده مشخص خواهد شد و در اين شرايط حتماًً محمد محبي و مهــدي قايدي انگيزههاي مضاعفي پيدا ميكنند.اگركارلوسك­يروشبماند،آنهاميخواه­ندخودشان را به مرد پرتغالي اثبات كنند و به ويژه محبي خيلي انگيزه دارد تا به كيروش نشان دهد ميتوانست نام او را در فهرست مسافران جام جهاني بگذارد. از طرف ديگر، اگر يك سرمربي جديد براي تيم ملي انتخاب شود باز هم محمد و مهدي عطش فراواني دارند تا تواناييهاي­شان را به رخ سكاندار جديد تيم ملي كشورمان بكشند و دربي پايتخت بهترين نمايشگاه براي عرضه چنين ميزان از توانايي به حســاب ميآيد البته شايد مهدي مهديپور نيز همين شرايط را داشته باشد.

و

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran