KHABAR VARZESHI

کاش دربي زودتر از راه برسد

-

پس از برگزاري ديدارهاي تيم استقالل مقابل حريفاني مثل پيكان، فوالد، ذوبآهن و نساجي مازندران كه اكثر آنها با روشي كامال دفاعي مقابل اين تيم قرار گرفتند سرمربي استقالل را نسبت به شيوه فوتبال اين تيمها دلزده كرد. ريكاردو ساپينتو كه تا پيش از ديدار با پيكان به ندرت ديده بود تيمي تا اين اندازه دفاعي بازي كند در نشست خبري پسازبازيهف­تهچهارماست­قاللگفت:«اينروشفوتب­الاصالفوتب­ال نيســت! فوتبال بايد شاداب، رو به جلو و تهاجمي باشد تا تماشاگر از ديدنش لذت ببرد. اينكه همه عقب بايستند و از گل خوردن تيمشان دفاع كنند، شباهتي به فوتبال زيبا ندارد».

اماساپينتو­بعدازپيكان­درچندمسابق­هديگربازهم­متوجهچنين روشي از سوي برخي سرمربيان تحت تأثير قرار گرفته از سبك فوتبال كارلوس كیروش مواجه شد تا اقدام به طراحي روشهاي جديد براي گلزني به چنين تيمهايي بكند. روشهايي كه البته جواب هم دارد و اســتقالل توانست با وجود مشكالت داوري، خودش را تا رده دوم باال بكشد و براي مثال ذوبآهن را اينقدر تحت فشار گذاشت تا مدافعش گل به خودي زد. در روزهاي اخير از نزديكان تيم اســتقالل خبردار شديم ساپينتو بابت ديدار مقابل پرسپوليس دغدغهاي بابت فوتبال تدافعي ندارد. او كه فيلم بازيهاي اخير تيم پرسپوليس را مرور كرده بود با اشــاره به فوتبال تهاجمي و منطقي تيم سرخپوش تهراني به همكارانش گفت: «قطعا از بازي مقابل پرسپوليس لذت خواهيم برد چراكه مســابقه دادن با تيمهايي كه فوتبال بازي ميكنند به مراتب راحتتر از تيمهايي اســت كه فقط ميآيند تا گل نخورند. حتماًً اين دربي زيبا خواهد شد».

ســرمربي پرتغالي تيم اســتقالل در اولين نشستهاي خبري خودش كه تيرماه امســال برگزار شــد با اشاره به نگاه كردن به فيلم مسابقات سال گذشته استقالل با سرمربيگري فرهاد مجيدي، همان زمان به هواداران استقالل قول داد در فصل جديدشاهديك­استقاللتها­جميخواهند بود. گرچه تيم اســتقالل تا اينجا نتوانسته خيلــي بــه حريفانش گل بزنــد اما اغلب كارشناسان معتقدند سيستم تيم استقالل رو به جلو و تهاجمي است.

الزم به يادآوري اســت كه اين تيم در ديدار هفته ششم مقابل نساجي عالوه بر به ثمر رساندن ۳ گل در جريان مسابقه با ايجاد چندين موقعيت گل، ركورد اميد گل در يك ديدار در تاريخ ليگ برتر را هم شكست تا از اين نظر مشخص شود ساپينتو قطعاًًتفكراتي تهاجمي دارد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran