KHABAR VARZESHI

جامجهاني22­02 قطر-مرحله يكهشتمنهاي­ي

-

از ساعت ۰۳:۸۱ در ورزشگاه الجنوب ديداري از مرحله يكهشتم نهايي جام جهاني ۲۲۰۲ قطر بين تيمهاي ملي ژاپن و كرواسي برگزار خواهد شد.

ژاپن؛ يك سامورايي نميخواهد شكست بخورد باورنكردني­بوداماآيام­عجزهاست؟ژاپنيهابيش­كبرايبردنآ­لمانواسپان­يابرنامهدا­شتند و اين موفقيت برايشــان تبديل به آرزو نشد. ساموراييها با حسابشدهتري­ن نمايش و بدون ذرهاي ترس از نامها ۶ امتياز مهم گرفتند كه براي صدرنشينيشا­ن كافي بود. اين بهترين اتفاق براي ژاپن در تاريخ جام جهاني بوده و حاال همه به نسل جديد ساموراييها با سرمربي ژاپنيشان هاجيمه مورياسو احترام ميگذارند. سامورايي نميخواهد در هيچ نبردي بازنده باشــد و از فرصت ميخواهد استفاده كند. ژاپن تابهحال از مرحله يكهشتم نهايي جام جهاني فراتر نرفته و اين يك فرصت خوب براي آنهاست كه نايبقهرمان دوره قبل را هم كنار بزنند. براي تيم نترسي مثل ژاپن خلق لحظات شاد بعدي غيرممكن نيست. در انتظار يك غافلگيري ديگر از ژاپنهستيم.

كرواسي؛ شطرنجباز قهار بعد از توقف مقابل مراكش به نظر ميرسيد كرواسي با تيم ۴ سال قبل فاصله دارد اما بعدا مشخص شد مراكش رقيب بزرگي بوده! حاال كرواسي يكي از تيمهاي مرحله حذفياستوخب­رخوببرايهو­ادارانشانا­يناستكههرو­قتبهمرحلهح­ذفيرفتهاند، بين ۴ تيم برتر جهان قرار گرفتهاند. كرواسي با تغيير نسل هم قدرتش را حفظ كرده و نقطه قوتشان در اين دوره بيشتر خط دفاعيشان بوده، با اينكه ستارههاي مطرحي در خط آتش دارند. كرواســي در سمتي از جدول قرار گرفته كه در صورت گذر از ساموراييها به برزيل برخورد خواهد كرد اما باليي كه ژاپن بر سر آلمان و اســپانيا آورد، زالتكو داليچ را نگران ميكند. در واقع بيمحابا حمله كردن ميتواند براي بليزرها مثل خودكشي باشد. داليچ بايد مثل يك شطرنجباز قهار مهرههايش را در زمان درست تكان بدهد تا بتواند ساموراييها را كيش و مات كند.

آخرين جدال ژوئــن ۶۰۰۲ در مرحله گروهي جام جهاني تيمهاي ملي ژاپن و كرواسي به مصاف هم رفتند كه در نهايت اين بازي با تساوي بدون گل به پايان رسيد. نكته جالب اينكه هر دو تيم در گروهشان حذف شدند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran