KHABAR VARZESHI

ژاپن- كرواسي؛ ساموراييها باز هم شگفتی خلق میكنند؟

-

آمار بازي ژاپن و كرواسي تابهحال ۳ مرتبه به مصاف هم رفتهاند كه هركدام يك بازي را برده و يك بازي هم مساوي شده. هر تيم هم ۴ گل به رقيبش زده. از ۳ ديدار ژاپن و كرواسي ۲ ديدار در جام جهاني بوده. كرواسي سال ۸۹۹۱ با نتيجه يك- صفر پيروز شد و ديدار سال ۶۰۰۲ هم بدون گل پايان يافت. در مجموع كرواسي فقط همين ۲ مرتبه در جام جهاني مقابل آسياييها بازي كرده.

توالــي صعود ژاپن به مرحله حذفي جــام جهاني برهم خورد. تا دوره قبلي 4 ساموراييها يك دوره در ميان به مرحله حذفي رسيده بودند و حاال با دومين صعود متوالي تعداد صعودهايشان در مجموع ۴ مرتبه شد.

نكته جالب و عجيب در مورد كرواسي اين است كه ۲ مرتبه از مرحله 2 گروهي جام جهاني صعود كرده و در هردو، تا جمع ۴ تيم رسيده؛ سال ۸۹۹۱ سوم شد و سال ۸۱۰۲ نايبقهرمان.

ژاپن تابهحال در ۲ بازي متوالي مقابل تيمهاي اروپايي در جام جهاني 3 پيروز نشده بود كه اين اتفاق با شكست دادن آلمان و اسپانيا رخ داد. حاال در صورت شكست دادن كرواسي با ۳ برد اين ركورد را بهتر هم خواهند كرد.

هيچ تيمي نتوانســت در مرحله گروهي جام جهاني با ۳ كلينشيت 1 راهي مرحله حذفي شــود. كرواسي با يك گل خورده در كنار هلند، آمريكا، تونس، مراكش و برزيل بهترين خط دفاعي را در اختيار داشتند.

يوتــو ناگاتومو با حضور در هر ۳ بازي مرحله گروهي با ۴۱ بازي 14 به تنهايي ركورددار بيشترين بازي براي ژاپن در جام جهاني شد. اين مدافع ۶۳ ساله در ۴ جام جهاني حضور داشته.

مصدومان و محرومان كو ايتاكورا مدافع ژاپن با دريافت كارت زرد مقابل اسپانيا دواخطاره شد و به ديدار با كرواسي نخواهد رسيد. كرواسي بازيكن مصدوم يا محروم براي اين ديدار ندارد. تركيب احتمالي دو تيم ژاپن: گوندا، تومياسو، يوشــيدا، تانيگوچي، ايتو، ناگاتومو، تاناكا، موريتا، كوبو، كامادا و مائدا

كرواسي: ليواكوويچ، يورانوويچ، لوورن، گوارديول، سوسا، مودريچ، بروزوويچ، كرواچيچ، كراماريچ، پريشيچ و ليوايا

3

2

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran