KHABAR VARZESHI

برزيل-كرهجنوبي؛شكارببردرخ­اورميانه

جامجهاني22­02قطر-مرحلهيكهشت­منهايي

-

ورزشگاه ۴۷۹ امشب براي آخرين مرتبه در جام جهاني ۲۲۰۲ قطر ميزباني خواهد كرد. ديدار يكهشتم نهايي جام جهاني بين برزيل و كرهجنوبي از ساعت ۰۳:۲۲ در اين ورزشگاه خاص برگزار خواهد شد.

برزيل؛ گذر از يك آسيايي براي تكرار افتخار آسيايي پربارترين كارنامه را در جام جهاني، برزيل دارد و با ۱۱ حضور بين ۴ تيم برتر هم كاري كردهاند كه هميشه بين مدعيان قهرماني باشند. مردم سرزمين قهوه و عشاق فوتبال از ســال ۲۰۰۲ به بعد در جام جهاني رنج كشيدهاند؛ از آن باخت سنگين و عجيب ۷-يك مقابل آلمــان در خانه تا ۳ مرتبه حذف در مرحله يكچهارم نهايي. تيته و شاگردانشخو­بميداننداي­نجاتازهشرو­ع داســتان است و براي موفقيت خيلي بايد بيش از اينهــا پيش برونــد. نميتوان با شكســت مقابل كامرون، برزيل را ارزيابي كرد چراكه معمــوال تيمهايي كه ۲ بازي ابتداييشــ­ان را ميبرند، در بازي سوم به ذخيرهها بازي ميدهند. با اين حال برزيل در آن بازي هم موقعيتهاي زيادي خلق كرد. برزيليهاي خرافاتي اعتقاد دارند در آسيا هميشه آنها قهرمان ميشوند، مثل ســال ۲۰۰۲. از كره هم هميشه خاطرات خوبــي داشــتهاند و آن دوره همــه بازيهايشــ­ان در مرحله گروهي در اين كشور بود. آيا باز هم كره مسير خوشبختي را به قناري كوچك نشان ميدهد؟

كرهجنوبي؛ ببرها جان گرفتهاند بــازي اول كرهايها بد نبودند، بازي دوم نااميدكننـ­ـده بود و ديگر كســي تصور نميكرد ببرهاي آسيا بتوانند با شكست پرتغال راهي مرحله بعد شوند. با اين حال پائولو بنتو و شاگردانش نااميد نشدند و در واپســين لحظات بردي دراماتيك رقم زدنــد. تيمي كه مقابــل اروگوئه امتياز گرفتهوپرتغ­الراشكستدا­دهقطعابراي

برزيــل خطرناك خواهد بود اما اگر مثل بازي چند ماه پيششان مقابل سلسائو نباشند كه۵ گل خوردند! كرهايها به غير از جام جهاني بحثبرانگيز ۲۰۰۲ فقط يكمرتبهديگ­ردرمرحلهحذ­فيبودهاند. حاال هم به سختترين و جاهطلبترين رقيب برخورد كردهاند. ببرها احتماال در اين ديدار فاز دفاعي خواهند گرفت و در زمانمناسبب­هفكرشكارمي­افتند.بااين حال اگر برزيل غفلــت كند و اين زمان مناسب را در اختيارشان قرار بدهد، ضرر خواهد كرد. بر كسي پوشيده نيست كه ببرها تازه جان گرفتهاند.

آخرين جدال ژوئن ۲۲۰۲ در ديداري دوســتانه برزيل مقابلكرهجن­وبيدرسئولب­انتيجه۵-يك پيروز شد. ريچارليسون، كوتينيو، ژسوس و نيمار (۲ مرتبه) براي برزيل و هوانگ اوي جو براي كره در آن ديدار گلزني كردند. آمار بازي

برزيــل و كرهجنوبــي در 7 ديدارهايدو­ســتانهزيا­ديبه مصــاف هم رفتهاند. در ايــن ۷ ديدار ۶ مرتبــه برزيل برده و يك بازي به ســود كرهجنوبي تمام شــده. تنها برد كره در سال ۹۹۹۱ به دست آمده است.

برزيل تنها تيم حاضر در هر ۲۲ 22 دوره جام جهاني بوده اســت. سلسائو كه فقط ۲ دوره به مرحله حذفي نرسيده، ۵ مرتبه قهرماني را جشن گرفته اســت. برزيليها دوره قبل در يكچهارم نهايي حذف شدند.

اينسومينحض­وركرهجنوبي 3 در مرحله حذفي جام جهاني اســت. در ۲ حضور قبلي يك مرتبه چهام شدند كه در جام جهاني ۲۲۰۲ بــود و ســال ۰۱۰۲ هــم در مرحله يكهشتم نهايي كنار رفتند.

برزيل كه در ۲ ديدار ابتدايياش 1 كلينشــيت كــرد، يكــي از تيمهايــي بود كه بهتريــن خط دفاعي

مرحله گروهي را داشت. شركاي برزيل در اين آمار، كرواسي، مراكش، تونس، آمريكا و هلند بودند.

كــره ۳ مرتبه در جــام جهاني 3 مقابلتيمها­يآمريكايجن­وبي قرار گرفته كه آن ديدارها را هم به اروگوئه (۰۹۹۱) و آرژانتيــن (۶۸۹۱ و ۰۱۰۲) باخته.

كرهجنوبي همراه لهســتان و 0 اســتراليا تيمهايي بودند كه با تفاضل گل صفر يا منفــي راهي مرحله حذفي جام جهاني شدند.

مصدوميتهــ­اي نيمار در جام 6 جهانــي باعث شــده از ركورد گلزني در اين تورنمنت خيلي دور باشد. او ۶ گل زده، در حالي كه ۹ گل با رونالدوي ۵۱ گله فاصله دارد.

هئونگ مين سون فرصت دارد 3 تا با گلزني در جــام جهاني به تنهايي برترين گلزن ببرهاي آسيا در اين تورنمنت باشد. در حال حاضر او كه ۳ گله اســت «آن يونگ هــوان» و «پارك جي سونگ» را هم كنار خودش ميبيند.

مصدومان و محرومان شايد مصدوميتها در اين تورنمنت بالي جان برزيل شوند و در مسيرشان تا مراحل باال دردسر ايجاد كنند. بعد از مصدوميت نيمار و دانيلو، حاال الكس ساندرو، الكس تلس و گابريل ژسوس هم آسيب ديدهاند. گفته ميشود دوتاي آخري ديگر در جام جهانــي ۲۲۰۲ بازي نخواهند كرد. كادر پزشكي برزيل در تالش است نيمار را به اين بازي برساند. تركيب احتمالي دو تيم برزيل: آليسون، دانيلو، ماركينيوس، سيلوا، ساندرو، كاسميرو، رافينيا، پاكتا، نيمار، وينيسيوس و ريچارليسون

كرهجنوبي:سئونگگيو،مونهوان، ميــن جائه، يونگ گوون، جين ســو، وو يونــگ، اين بئوم، هي چــان، وو يئونگ، هئونگ مين سون و گو سونگ

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran