KHABAR VARZESHI

ازخوشبختيآ­سياييهاتاب­ردهايعجيبآ­فريقاييها

-

تعدادي از بهترين بازيهاي جام جهاني ۲۲۰۲ قطر تا به اينجاي كار را مرور ميكنيم. جام جهاني ۲۲۰۲ قطر بسيار هيجانانگيز و غيرعادي بوده؛ جامي كه مرحلهگروهي­اشباشگفتيه­ايزيادبهپا­يانرسيد و يكي از بزرگترين شــگفتيها عملكرد تيمهاي آسيايي بوده اســت، براي اينكه در مرحله حذفي شاهدحضورتي­مهايبيشتري­ازاينقارهن­سبتبهديگرق­ارهها هستيم. در حالي كه از آمريكاي جنوبي فقط برزيل و آرژانتين به اين مرحله رسيدهاند و آمريكاي شمالي كه فقط آمريكا را داشتوآفريق­اكهسنگالوم­راكشدرآنبا­قيماندند.تيمهاي باقيمانده $)& اســتراليا، كره و ژاپن هســتند كه عملكرد شــگفتانگي­زي داشــتند، در حالي كه عربستان و ايران نيز شگفتيهاي بزرگي در جام خلق كردند. از طرفي ناكاميهاي بزرگي هم در اين تورنمنت داشــتيم مانند آلمان، دانمارك، بلژيك، اروگوئه، مكزيك، اكوادور، كانادا و حتي ميزبان كه سه بازي خود را باخت.

مسابقاتي كه تماشاگران را در مرحله گروهي ۲۲۰۲ قطر شگفتزده كرد

آرژانتين -1 عربستان 2 اولين شــگفتي بزرگ اين جام پيروزي عربستان سعودي بر آرژانتين بود. آرژانتين از دقيقه ۰۱ با پنالتي مسي پيش افتاد اما عربستان در عرض ۵ دقيقه در ابتداي نيمه دوم ۲ گل زد و بــازي را به نفع خود برگرداند. در نهايت آرژانتين از گروه باال آمد و عربستان حذف شد.

اكوادور -1 هلند 1 در گروه $، قطر در همان بازي اول مقابل اكوادوري كه بسيار محكم و باقدرت به نظر ميرسيد، شكست خورد. در واقع تيم آمريــكاي جنوبي در دومين بازي خــود مقابل هلند همه را غافلگير كرد و يك تساوي تاريخي يك-يك به دست آورد و تكگل اين تيم را انر والنسيا به ثمر رساند اما شگفتانگيزت­ر، سومين بازي آنها مقابل سنگال بود. آنها براي صعود فقط به يك تساوي نياز داشتند ولي با نتيجه ۲-يك شكست خوردند و از مسابقات خداحافظي كردند.

ايران -2 ولز صفر شگفتي بزرگ گروه %، پيروزي لحظه آخري ايران مقابل ولز بود كه به نظر ميرسيد پس از عملكرد فوقالعادها­ش در يورو ۱۲۰۲، ميتوانــد تيم قدري باشــد. با اين حــال، ۲ گل در وقتهاي تلف شــده نيمه دوم توسط روزبه چشمي و رامين رضاييــان (دقايق ۸+۰۹ و ۱۱+۰۹) ولز را در خطر حذف قرار داد و در انتها انگليس و آمريكا از اين گروه صعود كردند.

استراليا -1 دانمارك صفر عالوهبرفرا­نسهمدعيكهب­اتيميپرازم­صدومبهقطرآ­مد، اســتراليا با پيروزي يك- صفر مقابل دانمارك شگفتي آفريد و متئو لكي تكگل اين بازي مهم را به ثمر رساند. وايكينگهاف­قطيكتساويا­زتونسگرفتن­دونتوانستن­د از گروه باال بيايند.

ژاپن! تيم ژاپن كه در ابتدا با قرار گرفتن در گروه ( در كنار اسپانيا و آلمان شبيه به قرباني به نظر ميرسيد، جالبترين تيم جام جهاني قطر شــد. آنها با گلهاي ريتسو دوآن و تاكوما آسانو آلمان را شكست دادند و ضربه مهلكي به يكي از بزرگترين تيمهاي جهــان وارد كردند. ژاپنيها در بازي دومشــان از كاستاريكاي­ي شكست خوردند كه از اسپانيا ۷ گل خورده بود اما در بازي سوم هم الروخا را به طرز شوكهكنندها­ي با گلهاي دوآن و آئو تاناكا شكست دادند و باعث حذف آلمان شدند و نه تنها از گروه مرگ صعود كردند بلكه سرگروه هم شدند.

مراكش -2 بلژيك صفر در صحبت از ناكاميهاي بزرگ به شــياطين سرخ ميرسيم كه اگرچه در بازي اول خود كانادا را شكست دادند، در دومين بازي خود با گلهاي رومن ســايس و زكريا ابوخالل با نتيجه ۲-صفرمغلوببه­ترينتيممرا­كشيتاريخشد­ند.تيمآفريقاي­ي به عنوان سرگروه صعود كرد، در حالي كه نسل طاليي بلژيك تنها توانســت مقابل كرواسي يك تســاوي كسب كند و در آخرين بازي خود حذف شد.

كامرون -1 برزيل صفر شيرهاي رامنشدني كه قبال هرگز قناريها را شكست نداده بودند، با اين پيروزي تاريخساز شدند. برزيل به دور بعد صعود كرد و همچنان منتظر بازگشت ستاره اصلي خود «نيمار» به بازيهاست، در حالي كه كامرون به دليل تفاضل گل حذف شــد و ســوئيس از گروه باال آمد اما كامرونيها با گل ونسان ابوباكار در دقيقه ۲+۰۹ كه بالفاصله اخراج هم شد، برزيل را شكست دادند و با افتخار به كشور خود برگشتند.

كره -2 پرتغال 1 پرتغالصعود­خودراقطعيك­ردهبودوباز­يباكرهبراي­ش تشريفاتي تلقي ميشــد ولي ببرهاي آسيايي نياز به پيروزيونتي­جهموردنياز­ازبازيهمزم­انداشتندوه­مه چيز دست به دست هم داد: آنها پرتغال را شكست دادند و اروگوئه در پيروزياش مقابل غنا نياز به يك گل بيشتر داشت تا بتواند به دور بعدي برسد. كره از دقيقه ۵ عقب افتاد ولي در دقيقه ۷۲ گل تساوي را به ثمر رساند و در دقيقــه ۱+۰۹ گل پيروزي را هم زد و اروگوئه و لوئيس سوارس را ناكام گذاشت.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran