KHABAR VARZESHI

علياکبري قهرمان سنگينوزن جهان را به مبارزه دعوت کرد

2 برد و 2 شكست براي فایترهاي ایراني

-

اميـر علياكبـري، فايتـر كشـورمان چهارميـن مبـارزه خـود در سـازمان «وان چمپيونشـيپ» را بـا پيـروزي پشتسـر گذاشـت. او در اين مسـابقه بـا سـربند يا حيـدر كـرار و بـا هدايت عليرضـا اسـتكي وارد قفـس شـد و به مصاف براندون ورا فيليپيني ۵۴سـاله بـا قدمـت 20 سـال مبـارزه رفـت و موفـق بـه شكسـت حريـف خود شـد تا دومين بـردش را در اين سـازمان جشـن بگيرد. او با اين پيروزي توانسـت وعده خـود در كنفرانس خبري پيش از بـازي كـه گفتـه بود «مـن آمدهام تا در شـهر خودش او را بزنم!» را عملي كند.

علياكبـري پـس از دو شكسـت ابتدايـي مقابـل كانگ جـي وون و آناتولـي ماليخين، در سـومين مبارزه خود در شـهريور مائرو سـريلي از ايتاليـا را شكسـت داده بـود. حـاال پـس از دوميـن بـرد در چمپيونشـيپ ميگويـد: «با توجـه به تجربـه زياد فايتـر فيليپيني به خوبي بـا اسـتكي او را آناليـز كـرده بوديم و بـراي اين ديـدار سـه مـاه تمرين خيلـي خوب داشـتم و در نهايـت بـا لطـف اميرالمؤمن­يـن اتفاقـي كه ميخواسـتم را رقم زدم. خدا را شـكر اين بازي نيز با پيروزي ختم به خير شد.»

او در ادامـه تأييـد ميكنـد: «بـراي اوليـن بـار در ايـن ديـدار بـا دو گارد مقابـل فايتـر فيليپينـي بـازي كـردم. خيلي با اسـتكي روي فايتـر فيليپينـي آناليز كـرده بوديـم و با توجه به باتجربه بودن او نبايد به هيچ عنوان ريسـك ميكرديـم. اميـدوارم در ايـن شـرايط كه حال مردم بد اسـت توانسـته باشـم ذرهاي دل آنها را شـاد كرده باشـم. از همه كسـاني كـه در كمپ سـه مـاه تمرينـي در كنـارم بودنـد تشـكر ميكنـم و دسـت همه مـردم را بـراي دعاهايي كه كردند، ميبوسم.»

قهرمـان كشـورمان بعـد از ايـن بـرد ركـوردش را بـه 12 بـرد و 3 باخـت ارتقـا داد و قهرمـان كنوني سـنگينوزن (آرجان بـوالر) را بـه مبارزه دعـوت كرد. اما براندون ورا ۵۴سـاله با سـابقه 20 سـال مبـارزه حرفـهاي در 00, پـس از شكسـت در مقابـل اميـر علياكبري به دوران مبارزات خود پايان داد. او دستكشهايش را در وسـط قفـس جـا گذاشـت، ورا سـابقه سـالها مبـارزه در 8)& و قهرمانـي در وان چمپيونشـيپ را در كارنامـه دارد. اميـر علياكبـري هـم در حالـي كـه او صحبـت از خداحافظـي كـرد در قفـس جلوي او زانـو زد و

براي اداي احترام او را بغل كرد.

كريميان پيروز مبارزه خوانده شد سـينا كريميـان اوليـن فايتـر ايرانـي در تاريخ ورزش ايـران اسـت كـه بـدون سـر و صـدا و بـا پشـتكارش موفق شـده كمربند سازمان بزرگ

. ژاپن، در سـرزمين آفتاب را از آن خود كند. سـينا كريميان دارنده اوليـن كمربند قهرماني سـازمان . اسـت كه موفق شده بهترينهاي ايـن سـازمان بـه خصـوص تفنگـدار ژاپنـي را شكسـت دهـد و حـاال نـام خـود را در ويتريـن افتخارآفري­نـان ورزش ايـران ثبت كرده اسـت. وي 10 سـال بـراي تيم ملي كيكبوكسـين­گ در وزن 90 كيلوگـرم مبـارزه كـرده، حاصـل سـالها تـالش و فعاليـت او در ورزش ايـران كسـب ۵ مـدال جهانـي در كيكبوكسـين­گ ايـران و يـك مـدال برنـز جهانـي در رشـته مويتـاي اسـت. يك مرحلـه نيـز در تورنمنت حرفـهاي جـام «حيـدر علـياف» در كشـور آذربايجان مبارزه كرده كه در آن مسـابقات نيز موفق شـده كمربند قهرماني اين سـازمان را از آن خود كند.

امـا قهرمان دسـته كروزرويـت . در يك سـوپرفايت از دسـته سـنگينوزن بـه مصـاف كارلـوس بوديائـو رفت و به دليـل ضربه خطاي

فايتـر برزيلـي در رانـد دوم (ضربـه مشـت بـه پشتسـر حريـف) ايـن كريميـان بـود كـه به عنوان برنده مبارزه اعالم شد.

ستاري ناكاوت شد محمـود سـتاري، رزمـيكار ايراني مقيـم ژاپن است كه عضو سـابق تيم ملي كيكبوكسينگ و مويتـاي ايـران اسـت. سـتاري همچنيـن قهرمان سـنگينوزن گراند پركس سازمان . ميباشـد. او ديـروز در يكـي از مبـارزات مهـم رويـداد :25/'*3 .اوسـاكا،بـه مصـاف اسـتفان التسـكو رفـت و متأسـفانه با ناكاوت در راند دوم شكست خورد.

عزيزپور قهرماني را از دست داد ايـرج عزيزپـور هـم روز 29 آذر در يكـي از مبـارزاتمه­ـمرويـداد 21(درفينال تورنمنـت جايزه بزرگ دسـته سـنگينوزن كيكبوكسـين­گ بـه مصاف رومـن كريكليا رفـت و بـا اينكه رانـد اول يك بـار كريكليا را نـاكدان كـرد ولي با نـاكاوت فنـي در راند دوم شكسـت خورد. حـاال كريكليا با اين برد عـالوه بر عنوان قهرماني نيمه سـنگينوزن وان چمپيونشـيپ، قهرمانـي تورنمنـت سـنگينوزن را هـم بـه كارنامـه خـودش اضافه كرد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran