KHABAR VARZESHI

جالل‌ي:‌تا‌چند‌روز‌غمگی‌نترین‌آدم‌دنیا‌بودم‌ مننمیتوانم­درموردماند­نکیروشنظرب­دهم

-

شــايد خيليها فكــرش را نميكردند ابوالفضل جاللي در ليست نهايي تيم ملي قرار بگيرد. با اين حال يكي از نكات مثبت ليستكیروشح­ضوراينبازي­كن4۲ساله در جام جهاني بود. كیروش بعد از اينكه ابوالفضل در اردوي اتريش خوب كار كرد و در ديدار مقابل اروگوئه هم نمايش خوبي داشت، تصميم گرفت اين بازيكن را با خودش به جامجهانيبب­رد.حتيباوجودا­ينكهدرچندب­ازي پاياني استقالل قبل از تعطيلي ليگ برتر، جاللي توسط ساپينتو نيمكتنشين شد، نظر كیروش درخصوصابوا­لفضلتغييري­نكردواومسا­فرجام جهاني شد. جاللي در حالي جوانترين بازيكن اردوي ايران در جام جهاني بود كه در دو بازي اول مقابلانگلي­سوولزفرصتب­ازيپيدانكر­دوليدر ديدار مقابل آمريكا دقايقي به بازي آمد و نمايش بســيار خوبي هم داشــت. كادر فني تيم ملي با انتخابي شجاعانه، جاللي را از دقيقه۱۷ وارد زمين مسابقهكرد.اينبازيكنب­اانگيزهباا­لييكهداشت عملكرد خوبي از خود نشان داد و عمال اين سمت تيممليرافع­الكرد.اوباعملكرد­شثابتكردكه كادر فني در خصوص انتخاب مهره سمت چپ اشتباه كرده و ميتوانست خيلي زودتر و حتي در بازيهايقبل­يهمبهمدافع­جواناستقال­لفرصت بازي بدهد. همان ۰۲ دقيقه فرصت بازي مقابل آمريكا، نشــان داد كه جاللي آينده خوبي دارد و ميتواند حتي در بازيهاي جام ملتهاي آسيا يكيازبازيك­نانثابتتيم­مليباشد.جالليبعداز بازگشت تيم ملي از قطر اين روزها در مازندران مشغولاسترا­حتاست.بااينحالفر­صتيدست داد تا با ابوالفضل در خصوص اولين تجربهاش در بزرگترينفس­تيوالفوتبا­ليدنياواتف­اقاتمربوط به حذف تيم ملي گفتوگويي انجام دهيم كه در ادامهميخوا­نيد. قبل از اعالم ليســت تيــم ملي خيليها فكر ميكردند تو خط ميخوري ولي اينطور نشــد. خودتفكرشرا­ميكرديكهدر­ليستنهاييت­يم مليحضورداش­تهباشي؟ واقعيتاينا­ستكههيچكسا­زدعوتشدنبه­تيم ملي مطمئن نبود. من هم مثل ساير بازيكنان وقتي بعدازديدار­دوستانهمقا­بلنيكاراگو­ئهپيامكدعو­ت شدن را دريافت كردم، متوجه شدم در ليست نهايي كیروش هســتم. ضمن اينكه در اردوي اتريش و بازي دوستانه مقابل اروگوئه وقتي كه كیروش به من فيكس بازي داد و در آن ديدار ۰۷ دقيقه بازي كردم، فهميدم ســبك بازي من را قبــول دارد و ميتوانم با تالش زياد خودم را به ايشان نشان دهم. بايد در اردوها و بازيهاي دوستانه ثابت ميكردم كه لياقت دعوت شدن به تيم ملي را دارم و خوشحالم در نهايت اين اتفاق رخ داد و در ليســت نهايي تيم ملي حضور داشتم.

از تجربه حضور در جام جهاني بگو. خب جام جهاني رؤيايي بود كه هميشــه و از زمان

بچگي آن را در سر داشتم. بازي كردن در مهمترين و بزرگتريــن تورنمنت فوتبالــي دنيا، آرزوي هر فوتباليستي است و افتخار بسيار بزرگي به حساب ميآيد. خوشحالم زحماتم در اين چند سال نتيجه داد و عضوي از تيم ملي در جام جهاني بودم. بايد از كادر فني تيم ملي و كارلوس كیروش هم تشــكر كنم كه به من اعتماد كردند و توانستم در تيم ملي كشورم حضور داشته باشم. خيلي از بازيكنان تيم ملي قبال تجربه بازي و حضور در جام جهاني را داشتند ولي من براي اولين بار بود كهچنينفضاي­يراميديدم.تجربه بســيار خوبي براي من بود ولي كاش اين تجربه با صعود تيم ملي بــه دور دوم همراه ميشــد ولي متأســفانه اين اتفــاق رخ نداد و شرمنده مردم شديم.

كار كردن با كیروش چطور بود؟ خيليخوببود­ومنچيزهايز­ياديازاويا­دگرفتم. منخودمخيلي­مشتاقبودمك­هبامربيبزر­گيمثل كیروشكاركن­م.راستشتعريف­اوراخيليشن­يده بودم ولي وقتي كیروش را از نزديك ديدم و با او كار كردم، فهميدم چقدر حرفهاي، دوستداشــت­ني و جنتلمن است. كیروش در اردو و كار خيلي جدي است و نظم خوبي در تيم ملي حكمفرما بود. همه چيزسرجايخو­دشبودومنبه­شخصهلذتبرد­م.

فكر خوردن 6 گل از انگليس را ميكردي؟ انگليس يكي از مدعيان قهرماني به حساب ميآيد

و ســتارههاي زيادي در اين تيم حضور دارند. واقعاً تيم قدرتمندي هستند و بازي بسيار سختي بود. فشار و استرس بازي باال بود و همين موضوع كار را بعد از خــوردن گل اول براي ما دشــوار كرد. فكر خوردن ۶ گل را نميكرديم چون هيچ تيمي براي باختن به زمين نميرود. با اين حال در فوتبال از اين اتفاقات رخ ميدهد و بازي مقابل انگليس روز خوب آنها و روز بد ما بود. بعد از اينكه در دو بازي اول مقابل انگليس بازي نكردي، كسي فكرش را نميكرد كهدرديدارم­قابلآمريكا­وزمانيكه تيم نياز به گل داشت، كیروش تو رابهبازيبف­رستد.بااينحالاي­ن اتفاقرخداد­وتوهمبسيار­خوب كاركردي. خب من هميشه آماده بازي كردن بودم و در تمرينات تالش ميكردم تا بهترين خودم باشم و ميدانستم كه بايد منتظر يك فرصت باشم تا خودم را نشان دهم. اينكه در دو بازي اول به ميدان نرفتم، تصميم كادر فني بود و صالح دانستند كه من به بازي نروم. در بازي با آمريكا حس ميكردم كه شايد براي چند دقيقه هم كه شــده فرصت بازي پيــدا ميكنم. بعد از مصدوميــت ميالد محمدي در نيمه اول و رفتن حاجصفي به سمت چپ خط دفاعي، كادر فني به من گفت خوب گرم كنم و اگر الزم شــد به بازي بروم. خداراشكر فرصت بازي پيدا كردم و هرچه داشتم گذاشــتم تا بتوانم عملكرد خوبي داشته باشم. فقط حيف شد كه نتوانستيم گل تساوي را بزنيم و راهي مرحله بعد شويم. از اعتماد كیروش واقعا ممنونم، او چيزهاي زيادي به من داد و واقعاً به او مديونم. كاش تيم ملي هم صعود ميكرد و مردم كشورم خوشحال ميشدند.

اشكهاي تو و چند بازيكن ديگر بعد از باخت مقابل آمريكا هم تصاويــر تلخي را ثبت كرد. از اتفاقاتبعد­ازبازيبگو. واقعا لحظات ســختي بود. به صعود خيلياميدوا­ربوديموميخ­واستيم تاريخسازي كنيم. ميتوانستيم رؤياي صعودمــان را به واقعيت تبديل كنيم ولي نشد. كل تيم خيلي ناراحت بود و ديگر كسي توان صحبت كردن هم نداشــت. اشكهاي من كامال دلي بود و در واقع دست خودم نبود. شايد باورتان نشود ولي من تا چند روز يكي از غمگينترين آدمهاي دنيا بودم. واقعــا به صعود نزديك بوديــم و من هنوز هم باور نميكنم از جام جهاني حذف شــديم. با اين حال نميشود زمان را به عقب برگرداند و بايد نگاهمان به آينده باشد. اميدوارم اتفاقات خوبي براي تيم ملي بيفتد و بتوانيم دل مردم را شاد كنيم.

توجوانترين­بازيكنتيمم­ليبودي،جوتيمملي را در جام جهاني چطور ديدي؟ بله من جوانترين بازيكن تيم ملي در جام جهاني

بودم و اين موضوع باعث افتخار بود كه در4۲ سالگي توانستمپير­اهنتيمملير­ادرجامجهان­يبرتنكنم و به ميدان بروم. رفتار بزرگترهاي تيم با من خيلي خوب بــود. به نظرم يكي از بهترين تيمهاي تاريخ فوتبال ملي ايران را داشــتيم. توانستم از بازيكنان بزرگ تيم نكات زيادي را ياد بگيرم. در كل جو تيم ملي هم خوب بود و همه بازيكنان با هم رفيق بودند. تيم متحدي داشــتيم ولي حيف شد كه اين تيم از گروهش صعود نكرد.

در خبرهــا آمده بود كه در ديدار مقابل آمريكا مصدومشدي.االنوضعيتت­چطوراست؟ بله متأســفانه در يكي از صحنهها با بازيكن آمريكا برخورد داشتم و زانويم آسيب ديد. خودم آن لحظه متوجهشدمكه­زانويممشكل­پيداكردهول­يبهبازي ادامه دادم چون شــرايط تيم خيلي حساس بود و تحت فشار قرار داشتيم. ضمن اينكه تعويضي هم نمانده بود و هر طور بود ميخواستم ادامه دهم. بعد از اينكــه 05, گرفتم جواب آزمايشــات را براي پزشكان استقالل فرستادم. اميدوارم در وقفهاي كه تا شروع ليگ افتاده بتوانم شرايط خوبي پيدا كنم و تا قبل از دربي به آمادگي الزم برسم. منتظر دستور پزشكان استقالل هســتم و از چند روز ديگر بايد فيزيوتراپي را شروع كنم.

با اين وضعيت به دربي ميرسي؟ بعد از مشورتي كه با پزشكان كردم، به من گفتند مصدوميتت خيلي جدي نيست و ميتوانم به دربي برسم. با اين حال بايد دوباره وضعيت زانويم بررسي شودوپزشكان­تيمدراينخص­وصنظربدهند.همه تالشم را ميكنم تا زودتر به تمرينات گروهي اضافه شوم و بتوانم به دربي برسم.

اين روزها و بعد از حذف تيم ملي از جام جهاني صحبتهاي زيــادي در خصوص آينده كیروش مطرح ميشود. نظر تو در رابطه با ادامه همكاري كیروشباتيم­مليچيست؟ كیروشمربيب­زرگياستوشن­اختخوبي از فوتبال ما دارد. سالها در تيم ملي كار كرده و من خودم خيلي از او ياد گرفتموليوا­قعيتايناست­كهمن نميتوانم در خصوص اين موضوع نظر بدهم چون در حيطه وظايف من نيست. فقط اميدوارم هر اتفاقي ميافتدوهرت­صميميگرفته­ميشود، به نفع تيم ملي و فوتبال ايران باشد. باشروعليگب­ايدمقابلپر­سپوليسبازي­كنيد. اينبازيراچ­طورميبيني؟ دربي بازي بسيار مهمي است و نتيجه آن هميشه در ذهن هواداران ميماند. تيم ما شرايط خوبي دارد و نتايج خوبي هم گرفتيم. دربي هميشــه حساس است و سختيهاي خاص خودش را هم دارد. با اين حال براي ما خيلي مهم اســت كــه در اين بازي امتيازات كامل را بگيريم و نمايش خوبي داشــته باشيم. اميدوارم بازي خوبي شود و ما بتوانيم دست پر از بازي بيرون بياييم.

بازيدرجامج­هاني رؤيايي بود كه به واقعيتپيوس­ت

كیروش چيزهايزياد­ي به من داد، به او

مديونم

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran