KHABAR VARZESHI

داییرئیسفی­فارا بازخواستکر­د اینفانتینو­گفتچارهدیگ­رینداشتم علی دایی: اینفانتینو کامال با نام خلیج فارس آشنا بود خودمرابهخـ­ـداسپردم

-

گل: وحید حیدریه )90+2( داور: میثم حیدري کمکها: بهمن عبداللهي و صادق رستمي اخطار: مجید عیدي (ملوان) و علیرضا کوشکي (فوالد) ورزشگاه شهداي فوالد

بازيكنان‌فوالد كريســتوفر‌كنت،‌ســينا‌ شا ‌هعباســي،‌عارف‌آقاسي،‌ مهدي‌شــيري،‌سعيد‌آقايي‌ ‌-78 وحيد‌ حيدريه،‌ محمد‌ آبشــك‌87-‌محمدرضــا‌ غبيشاوي،‌اشــكان‌دژاگه،‌ روبرتو‌تورس،‌ساسان‌انصاري،‌ احسان‌پهلوان‌87-‌عليرضا‌ كوشكي‌و‌الكساندر‌آلگويا

سرمربي:‌عليرضا‌منصوريان

بازيكنان‌ملوان ايمــان‌صادقــي،‌مصطفي‌ نايي ‌جپور،‌سعيد‌كريمي،‌مجيد‌ عيــدي،‌پــدرام‌قاض ‌يپور،‌ محمــود‌ مطلــق‌زاده،‌ محمدصــادق‌باراني،‌مهران‌ احمــدي‌26-‌ميالد‌جهاني،‌ سهيل‌فداكار‌67-‌امير‌شهيم،‌ مسعود‌كاظميني‌26-‌مهدي‌ مؤمني‌و‌سجاد‌بازگير

سرمربي:‌مازيار‌زارع حضورعليدای­يدرمراسم76(%(+7یابهترینه­اي فیفا یک اتفاق مهم براي فوتبالدوست­ان ایراني است. تماشاي چهره اسطوره فوتبال ایران روي استیج این مراسمواهدا­يجایزهبازي­جوانمردانه­سالحسخوبي براي ایرانیان دارد و طي یکي، دو روز گذشته در فضاي مجازياینمس­ئلهبازتابگ­ستردهايداش­ت.درحاشیه مراسمفیفاد­یدارعليدای­يباجیانيای­نفانتینوهم­قابل توجه بود. دیداري که کسي از جزئیات آن باخبر نشد اما حاال اسطوره فوتبال ایران در این خصوص صحبت کرده است. علي دایي در گفتوگویي با سایت تابناك به بیان مطالبي درباره حضورش در مراسم بهترینها وبرخيموضوع­اتدیگريپرد­اختهکهاینم­صاحبهرا درادامهميخ­وانید. ‌حضور‌دايي‌در‌مراسم‌انتخاب‌بهتري ‌نهاي‌سال‌فوتبال‌ جهان‌به‌‌خصوص‌در‌بخش‌اهداي‌جوايز‌براي‌مردم‌ايران‌ خيلي‌جالب‌توجه‌و‌مهم‌بود.‌ مردم شــریف کشورم مانند همیشه به من لطف داشتند. البتهایندو­مینمرتبهبو­دکهدرمراسم­انتخاببهتر­ینهاي سال، من جایزه یکي از منتخبان را ميدادم. عکسهایش موجود است که زمان ریاست سپبالتر بود. آن موقع جایزه بهترین فوتسالیست سال را دادم.

‌‌اما‌اي ‌ن‌مرتبه‌حضور‌شــما‌براي‌مردم‌ايران‌بســيار‌ غرورانگيزت­ر‌شــد‌و‌مايه‌افتخار‌بود.‌از‌زماني‌كه‌خبر‌ حضورتان‌در‌اين‌مراسم‌منتشر‌شد‌بين‌طرفدارانتا­ن‌شور‌ و‌حال‌خاصي‌حس‌م ‌يشــد‌و‌مردم‌درباره‌آن‌صحبت‌ م ‌يكردند.‌ مردم خوب ایران اینبار هم در کنارم بودند و من را شرمنده محبت خودشــان کردند. من علي دایي شــرمنده این بزرگوارانه­ستمکهنتوان­ستهامدرحدش­ایستگيهايش­ان خدمتگزار قابل و شایستهاي برایشان باشم.

‌از‌فضاي‌مراسم‌براي‌ما‌و‌مردم‌تعريف‌م ‌يكنيد؟ فضاي کامال عالي و خوبي بود. همه آیتمها در نهایت نظم و زمان برنامهریزي شده برگزار شد. همه چیز به موقع و سر زمان خودش شــروع و به پایان رسید. یک برنامه باشکوه فوتبالي در نهایت دقت و نظم و مدیریت، برگزار شد. براي خودم بار دیگر یک تجربه بود. دوست دارم در فوتبال ایران هم همینطور باشد.

‌تصويــري‌از‌شــما‌و‌جياني‌اينفانتينـ­ـو‌در‌صحفه‌ اينستاگرام­تان‌منتشر‌شد‌كه‌برخي‌آن‌را‌استوري‌كرده‌ و‌با‌اين‌مضمون‌نوشتند:‌«حاال‌يك‌ايراني‌داريم‌كه‌رئيس‌ فيفا‌افتخار‌م ‌يكند‌با‌او‌عكس‌بگيرد.» واقعیت این اســت کــه آقاي اینفانتینـ­ـو هم در این سالهایي که ریاست فیفا را برعهده دارد همیشه به من لطف داشته و با کارهایي که انجام داده من را مورد محبت قرار داده و شــرمنده کرده است. دیدارهاي متعــدد و صمیمانهاي با ایشــان داشــتم و اینفانتینو­نگاهویژهاي­بهتوسعهفوت­بال داشت. اینبار هم در مالقاتي که با هم داشــتیم لطف خــودش را نشان داد.

‌در‌اين‌مالقات‌صحبت‌خاصي‌ هم‌با‌رئيس‌فيفا‌داشتيد؟ موردي که بیشــتر در موردش با ایشان صحبت کردم این بود که ســؤال مــردم ایران را بــه آقاي اینفانتینو انتقال دادم که براي خود من هم به شــخصه مهم بود. اینکه چرا در بازيهایي که اخیرا در یکي از کشورهاي همسایه ایران برگزار شد، ایشــان واژهاي جعلي را به

جاي واژه تاریخــي و اصیل خلیج فارس به کار بردند. در جواب من آقاي اینفانتینـ­ـو توضیح داد که چاره دیگري نداشتمچونن­امتورنمنتي­کهبرگزارمي­شدهمانيبود­که من استفاده کردم. برایم جالب بود که ایشان با تاریخ ایران کامال آشــنا بود و وقتي در این مورد خاص سؤال کردم به 3(56,$1*8/)هژاو کههمانخلیج­فارساستاشا­ره کرد و گفت که تنها دلیلي که آن واژه را در آن مســابقات استفادهکرد­ماینبودکها­زسويمیزبان­نامبازيهاآ­نطور انتخاب شد. ‌از‌ديگر‌لحظات‌حضورتان‌در‌پاريس‌بگوييد.‌از‌ديدار‌با‌ ه ‌مدور ‌ها ‌يهايــي‌مثل‌ســامي‌الجابــر‌و‌ديگر‌ فوتباليس ‌تهاي‌ه ‌منسل‌خودتان...‌‌ سامي الجابر که رفیق و دوست خوب قدیمي من اســت که از زمان بازیگري تــا به امروز ارتباطمان پابرجا مانده است. خیلي از بزرگان فوتبــال جهان در پاریس حضور داشــتند. ضیافت شامي که به افتخار همه این ستارهها برگزار شد و یک بازي دوستانه در جوي عاليانجامد­ادیموبعداز­مدتهاکناره­م پا به توپ شدیم.

‌جايزه‌پوشكاش‌همب‌هب‌ازيكنل‌هستاني‌ رسيد‌كه‌يكي‌از‌سه‌انتخاب‌شما‌بود؟‌ گلمارسیناو­لسکيواقعاز­یباوشایسته دریافت این جایزه بود. یک بار دیگر این موفقیت را به ایشان تبریک ميگویم.

‌جايزه‌بهترين‌بازيكن،‌كسي‌را‌ الي ‌قتــر‌از‌ليونــل‌مســي‌ م ‌يدانستيد؟ به اعتقاد مــن در این بخش واقعاً حق به حقدار رسید. مسي در جام

جهانــي 2022 یکي از عوامل بســیار تأثیرگذار و حتي ميتوانم بگویم بزرگترین عامل در قهرماني آرژانتین بود.

‌در‌مورد‌اهداي‌جايزه‌بازي‌جوانمردانه‌و‌بازيكني‌كه‌شما‌ جايز‌هاش‌را‌داديد‌هم‌صحبت‌م ‌يكنيد؟ به نظر من بزرگترین کاري بود که یک انســان ميتواند انجام بدهد. نجات جان یک همنوع در وسط مستطیل سبز و درجریان بازي کار بسیار بزرگي بود که لوکوشویلي انجام داد.

‌بعد‌از‌مد ‌تهــا‌در‌فضايي‌فوتبالي‌آن‌هم‌در‌باالترين‌ سطحش‌در‌دنيا‌قرار‌گرفتيد.‌آيا‌با‌اين‌اتفاق‌حس‌و‌ميل‌ بازگشت‌به‌فوتبال‌در‌شما‌زنده‌نشد؟ اصال به این مسئله فکر نکردم. خودم را به خدا سپردهام که هر زمان در تقدیرم قرار داد و صالح دانست بهترین اتفاق برایم رخ دهد.

‌اما‌خيلي‌صحبت‌از‌حضورتان‌در‌تي ‌م‌ملي‌مطرح‌است.‌ از تیم ملي خبر ندارم که چه خواهد شد. مثل همیشه و مانند هر ایراني براي تیم ملي کشــورم بهترینها را آرزو ميکنم. انشــاءا... در خصوص انتخاب سرمربي آینده بهترین تصمیم گرفته شود و بهترین گزینه که بتواند به موفقیتتیمم­ليکمککندبر­ايهدایتآنا­نتخابشود.

پاگشاي۳امت­یازيمنصوری­ان

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran