KHABAR VARZESHI

بهخاطرگلزن­يعبديخيليخ­وشحالشدم

-

يكشنبههفته­آيندهتيمپر­سپوليسبايد در تبريز به مصاف تيم اوج گرفته تراكتور برود. شاگردان يحيي گلمحمدي پس از پيروزي بزرگ در اصفهان و درهم كوبيدن سپاهان با 4 گل و حذف اين تيم، در ليگ برتر نيز3 گل به نفت مسجدسليمان زدند. پرسپوليسام­ابايدبهمصا­فتيميبرودك­ه سرمربياشيك­يازنامزدها­يسرمربيگري در تيم ملي ايران است. حميد درخشان در اين رابطه به خبرورزشي گفت: «بر كسي پوشيده نيســت كه تراكتور با سرمربي اسپانياييا­ش بهتر از دوران قربان برديف روسيبازيمي­كند.اينتيمدرخا­نهبسيار خطرناكتر است ضمن آنكه در بازي رفت در تهران هم موفق به شكست پرسپوليس شــده بود. بنابراين بازي بســيار سختي روبهروي پرســپوليس است و شاگردان گلمحمدي بايد خيلي هوشمندانه وارد اين بازي شوند.»

وي ادامــه داد: «بــه اعتقــاد مــن پرسپوليس اگر ميخواهد در تبريز نتيجه بگيردبايدم­ثلبازيحذفي­مقابلسپاها­ن بازيكند.بايدازهمان­جلومدافعان­حريف را پرس كرده و اجازه خودنمايي به حريف ندهد.پرسپوليسدر­اصفهانبراب­رسپاهان بسيار باانگيزه و به قول معروف با توپ پر شروع كرد. در ديدار با تراكتور هم من فكر ميكنم كليد بازي، شــروع خوب خواهد بــود. تراكتــور يك تيم قوي اســت كه تماشاگران پرشــوري هم دارد كه كار را براي حريفان ســختتر ميكنند. با تمام اينتفاسيرم­ننميگويمتر­اكتورشكست خوردني نيست.»

كاپيتان اسبق پرســپوليس افزود: «همين تراكتور با همين مربي اسپانيايي را نساجي با حميد مطهري شكست داده است.بنابراينپر­سپوليسهممي­توانداين تيم خوب را ولو در خانهاش شكست دهد. به نظــر من 3 امتيــاز اين ديــدار براي

پرسپوليسخي­لياهميتدار­دوبايدبهآن برسد تا در كورس قهرماني بماند و حتي ممكن است با امتياز از دست دادن دوباره سپاهان مقابل هوادار، پرسپوليس به صدر جدول برســد. من يكي خيلي خوشبين هستمكهپرسپ­وليسدرتبري­زهمنمايش بسيار خوبي ارائه داده و بتواند با دست پر و پيروزي اين شهر را ترك كند.»

وي درخصوص ريكاردو آلوز هافبك تيــم پرتغال و 12 پــاس گل او نيز اظهار داشت:«وظيفهيكهاف­بكگلسازياس­ت. زماني كه ما بازي ميكرديم، رســم نبود پاس گلها را بشمرند و فقط گلزنان يك بازي ديده ميشدند. حاال كسي كه پاس گل هم ميدهد توي چشــم است. او 12 پاس گل داده كه آمار خوبي است اما باور كنيد زمان ما هم هافبكهايي داشتيم كه بيشتر از آلوز پاس گل ميدادند. او بازيكن خطرناكي است و پرسپوليسيه­ا نبايد به حريفايستگا­هيوكاشتهبد­هند.نكتهاي كه اما بايد به آن اشاره كنم تعداد كم پاس گلهاي بازيكنان پرسپوليس است. اگر اشتباه نكنم بيشــترين پاس گلها را در پرسپوليس مهدي ترابي (با 5 پاس گل) و دانيال اسماعيليفر (با 4 پاس گل) داده كه آمار خوبي نيســت. هافبكهاي پرســپوليس بايد به مراتب خالقتر باشند و پاسهاي گل بيشتري بدهند. اين يك نكته مهم است كه ميتواند آمار گلزني مهاجمان پرسپوليس را نيز باالتر ببرد.» درخشــان كه در گذشته يكي از منتقدان مهدي عبدي بوده از گلزني اين مهاجم جوان ابراز خوشــحالي كرده و خاطرنشــان ميكند: «من بارها گفتم و همانزمانهم­اعالمكردمد­شمنمهدي عبدي يــا بازيكنــان جوان نيســتم. ميخواستم با حرفهايم به او تلنگر بزنم و حاال خيلي خوشحالم عبدي توانست گل بزند. بازيكني كــه در نيمهنهايي و فينال آســيا گل زده حتما تواناييهاي­ي دارد و بايد بسيار باانگيزهتر بازي كند. به دست آوردن پيراهن پرسپوليس شايد راحت به نظر برسد اما حفظ آن واقعا كار سختي است. اگر غفلت كنيد بغلدستي ميآيد و جاي شما را خواهد گرفت. بايد خــوب تمرين كنيــد و از كوچكترين فرصتي استفاده كنيد و اميدوارم عبدي در ادامه فصل هم بتواند مثل بازي با نفت مسجدســليم­ان بازي كنــد و موفق به گلزني شود.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran