KHABAR VARZESHI

کاووسي: شاید دوست نداشتند قهرمان جهان در 3 دقيقه، دوبار فن 4 امتيازي بخورد بهتریناتفا­ق همينمسابقه­باخارجيهاب­ود

-

تيم منتخب كشتي آزاد ايران با4 كشتيگير و كسب دو مدال نقره و برنز از مســابقات جام ابراهيــم مصطفي بــه عنوان دوميــن رنكينــگ اتحاديه جهاني كشــتي در اسكندريه مصر، بــه ميهن بازگشــت. اميرحسين كاووسي موفق به كسب مدال نقره 79 كيلو و اميرحسين فيروزپور قهرمان اميدهاي جهان نيز در 92 كيلــوي مصر برنز گرفــت. پس از بازگشت كاروان كشتي آزاد از مصر با مرد نقرهايكشور­مانبهگپوگف­تنشستيم. جــوان خوشآتيــه كالردشــتي كه مدالهاي برنز نوجوانان جهان (بوسني هرزگوين)، عنوان پنجمي جوانان جهان (اسلواكي)، نقره نوجوانان آسيا (هند)، طالي جوانان آسيا (هند) و برنز جوانان آسيا (تايلند) را در كارنامه دارد، در پاسخ به سؤاالت خبرورزشي گفت:

متولــد تير 78 در روســتاي كلنو كالردشت هستم. كشــتي را از همين

روستا شروع كردهام و االن هم در باشگاه شــهداي الهو با آقاي اســدي تمرين ميكنم. آخرين فرزند يك خانواده5 نفره كه يك برادر و يك خواهر دارم. برادرم هم قبال كشــتي ميگرفت و االن به همراه پدرم، خانوادهام و آقاي اصغر اسدي مربي زحمتكش و دلســوزم، بهترين حامي، پشــتيبان و مشــوق من براي ادامه راه قهرماني هستند. ليسانس حسابداري از دانشــگاه علمــي كاربردي هســتم و ارديبهشت سال آينده مشمول سربازي میشوم و بعد از دوره آموزشي، به عنوان سرباز قهرمان، بايد در اردوهاي تيم ملي و ســاير برنامهها با مساعدت مسئوالن ذيربط شركت كنم.

مدتهابودبر­ايرسيدنبهس­طحاول كشتيايرانخ­يليتمرينكر­دهوزحمت ميكشيدم. خوشــبختان­ه در قهرماني كشور توانستم مزد اين زحمات را بگيرم و با كسب قهرماني، صاحب دوبنده تيم ملي در قهرماني آسيا 2023 شدم.

سطح كمي و كيفي قهرماني كشور خيلــي باال بــود. اين چرخــه انتخابي شرايطي را فراهم كرده كه همه جوانان براي رســيدن بــه تيم ملــي روحيه و انگيزهاي چند برابري پيــدا كردهاند و بيشترازهمي­شهتالشميكن­ند.وقتيدر قهرماني كشــور اول شدم، هم من و هم كادر فنــي تيم ملي ميدانســتي­م بايد مشــكل كمبود رويارويي بــا حريفان خارجي را به هر شــكل ممكن برطرف كنيــم. دو روز قبل از جام باشــگاهها­ي جهان از كادر فني بانك شهر درخواست كردم، فرصتي نصيبم شــود تا بتوانم با خارجيهاسرش­اخشوم.خوشبختانها­ين فرصت به من داده شــد و توانســتم در مصاف با تيم قزاقستان كشتي بگيرم و حريفم را 13 ± 6 شكست دادم.

بعد از نوجوانان و جوانان تيم ملي، چند سالي بود از مسابقات بينالمللي و رويارويي با حريفــان خارجي محروم بودم. قبل از شركت در قهرماني آسيا، به عنوانيكياز­مراحلچرخها­نتخابيتيم ملي، حضور در مسابقات مصر بهترين اتفاقي بود كه براي من رخ داد و توانستم با چند حريف خارجي كشــتي بگيرم، مخصوصــا مبــارزه بــا نايبقهرمان گرجستاني جهان و حريف آمريكايي، خيلي خوب بود كه اميدوارم در عملكرد و نتايج آينده من، به ويژه در آســيايي قزاقستان، مفيد و مؤثر باشد.

براي من و كادر فني تيم ملي خيلي مهم بود، قبل از قهرماني آسيا، تنم به تن حريفان خارجي بخورد و مشكل كمبود مســابقه بينالمللي را برطــرف كنم. خوشبختانه در جام باشگاههاي جهان يك كشتي براي بانك شهر گرفتم و در دومين رنكينگ اتحاديه جهاني هم بعد از استراحت دور اول، با حريفان الجزاير، آمريكا، قزاقستان و نايبقهرمان جهان از گرجستانكشت­يگرفتم.

كشتيگيرآمر­يكاييهمخيل­يخوب بود.قبالهمبامل­يپوشانماآق­ايانمحمد نخودي و علي سوادكوهي كشتي گرفته بود. به نخودي باخته بود و سوادكوهي را برده بود. مربيــان كامال او را آناليز كرده

بودند. براســاس قرعه مشخص بود در كشتي دومم بايد با او روبهرو شوم، فيلم كشتيهاي او را ديدم و با برنامه مربيان روي تشــك رفتم و توانســتم 5 ± 2 به پيروزي برسم.

بــا آقايان نخودي و ســوادكوهي چندينباركش­تيگرفتهامو­بردوباخت هم داشــتهايم. فاصله امتيازي خيلي زيــادي نداريم. بايد بيشــتر تمرين و تالشكنمتاب­توانمدرحضو­راينمردان موفق و باتجربه، من هــم خودم را به دوبنده تيم ملي برسانم. با اين عزيزان در اردوها تمرين ميكنيم. همه بايد به هم كمك كنيم تا هر كسي مليپوش كشورمان در المپيك يا قهرماني جهان ...و ميشود، با آمادگي كامل به مصاف خارجيها برود و با پيروزي و سربلندي به ميهــن برگــردد. قطعــا پيروزي مليپوشان ايران، پيروزي همه جامعه كشتي و همه هموطنان ماست.

حريف فيناليســت گرجستاني و نايبقهرمــ­ان جهان را نيــز به خوبي

ميشناختم، مربيان هم او را آناليز كرده بودند اما در شروع كشتي، ناگهان اسير اشتباه خودم و زيركي حريف باتجربه شــدم وگير افتادم وقتي 8 امتياز عقب افتادم، اصال استرس و نگراني نداشتم و شــايد حدود ‪60 05،‬ درصد توانسته باشم رضايت كادر فني تيم ملي را جلب كرده باشــم. خيلي اميدوارم و بيشتر تالش ميكنم، در آينــده بتوانم بهتر كشتيبگيرم.

البته براي جبران آن 8 امتياز عقب افتاده، فقــط به دنبال اجــراي فن 4 امتيازي بودم تا بتوانم شرايط را به نفع خــودم تغيير بدهم. شــايد دوســت نداشتندببي­نندنايبقهر­مانجهاندر3 دقيقه دو بــار فن 4 امتيازي بخورد و 8 امتياز از دســت بدهد، شايد هم به اين نتيجه رسيده بودند كه او ابتدا با باسن روي زمين آمده و سپس به پل رفته و به همين دليل به جاي 4 امتياز، 2 امتياز دادند، باز هم دستشــان درد نكند كه همين 2 امتياز را دادند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran