KHABAR VARZESHI

بازگشتساپي­نتواستقالل­راتحريكميک­ند

-

صادقورمزيا­ركاپيتانوپ­يشكسوتتيم استقاللدرگ­فتوگوباخبر­ورزشي،درباره مصاف احســاس امروز تيمهاي استقالل و فوالد خوزستان صحبتهايي انجام داد كه آن را در ادامه ميخوانيد. استقاللامر­وزدوبارهبا­سرمربياشبه­میدان مــيرود. اين چه تفاوتي در شــرايط تیمي استقاللخوا­هدداشت؟ خيلي خوب است كه در يكي از حساسترين بازيهاي استقالل ســاپينتو دوباره به جمع بازيكنانــ­ش برميگردد. البته او در هفتههاي قبل هم كنار تيمش بود اما حضور سرمربي لب خط خيلي مهم است.

در اين باره توضیح ميدهید كه چرا حضور سرمربيكنار­زمینمهماست؟ فوتبالمثلر­انندگيماشي­نميماند.شمابايد در لحظه تصميم بگيريد و فرمان اتومبيل را به چپ و راست بچرخانيد و يا ترمز كنيد يا اگر جايي الزم اســت بايد گاز بدهيد. اينكه يك اتفاقي درون زمين بيفتد و بعد مربي بخواهد از روي سكو به دستيارش بگويد فالن تغيير بايد در تيم ايجاد شود. بعد اين پيام از طريق دستياريكهك­نارسرمربين­شستهبهنيمك­ت

منتقل شده و بعد از روي نيمكت به كسي كه لب خط ايستاده برسد زمان طوالني را براي يك اقدام سريع درون زمين مسابقه از بين ميبــرد اما وقتــي مربي خودشلبخطاي­ستادهاست ميتوانــد بالفاصلــه و اصطالحــا در آن واحد، با ديدن يك اشتباه از سوي بازيكنــان آن را به اعضاي درون زمين منتقل كند و يا اگر بخواهد بگويد فالن بازيكن را مهار كنيد يا نگذاريد از كانال چپ راســت و يا وســط نفوذ كنند. وقتي اينها را بالفاصله از لب خط بــه درون زمين منتقل نميكند اين فاصله و گپ زماني از روي سكو تا درون زمين موجب ميشــود تيم مقابل از اشتباه تيم شما بهره كافي را ببرد و يا برعكس، شما خيلي دير سر اين فرصت را پيدا ميكنيد كه از اشــتباه تيم مقابل بهرهمند شويد. اگر محروميتمرب­يانتأثيريد­رروندكاريت­يمها نميگذاشــت قطعا كميتههــاي انضباطي فدراسيونها­ي مختلف جريمه محروميت را براي مربيان در نظر نميگرفتند.

حاالكهساپی­نتوبهنیمكت­برگشتهحضور­ش در بازي با فوالد چقدر تأثیرگذار است؟ قطعا بودن او كنار زمين قبل از هر چيز روحيه وانگيزهباز­يكنانراتحر­يكميكند.بهويژهاين مربيخاصكها­زهيجاناتوي­ژهايهمبرخو­ردار بوده و همه او را ميشناســيم. با اين همه من معتقدم سرمربي استقالل به دليل حساسيت در هفتههاي باقيمانده تا پايان فصل بايد بيش ازقبلمراقب­رفتارشباشد­تاديگرجريم­ههاي اينچنيني شــامل حالش نشود. چون ممكن است اين دفعه به جاي چهار جلسه با جلسات بيشتر محروميت مواجه شود.

تیم فوالد را چقدر ميشناسید؟ بــازي آخر اين تيم مقابل تيــم مس را ديدم. ميتوان حضور تفكرات جواد نكونام را در تيم فوالد احســاس كرد. قطعا نميتــوان به اين سرعتتيمفوا­لدراتغييرد­اد.عليرضامنصو­ريان هم تالشش را كرده بود اما به هر حال كسب مســاوي مقابل تيم مس كرمان شايد براي فوالد در اين شرايط بد نباشد اما قطعا آنها جدا از مسائل فني براي بــازي مقابل اســتقالل انگيزههاي خاص خودشان را همدارندكهم­نفكرميكنما­ين ميتواندبرا­ياستقاللدر­دسرساز باشد. به ويژه اينكه به طور كلي بازي در اهواز براي استقالل آسان نيست. وضعیت استقالل را چطور ديده ايد؟ به نظرم استقالل در مصاف مقابل گلگهر سيرجان خوب بازي كرد. با اينكه استقالل خيلي دير به گل رسيد اما توانست با تحت فشار گذاشــتن بيش از اندازه تيم گلگهر همان كاري كه با ذوبآهن يا ديگر تيمهاي دفاعيمثلپي­كانانجامدا­درابهدرستي­اجرا كرده و در نهايت به گل برسد. تيم گلگهر ســيرجان در مصاف با اســتقالل برخالف هميشــه كامال تدافعي به استاديوم آزادي آمدهبودومش­خصبودكهميخ­واهدحداقل

يك مســاوي بگيرد. به خصوص اينكه آنها زودتر به گل رســيدند و بازي را عقب نگه داشتند تا از گلشان مراقبت كنند.

از فوالد چه انتظاري داريد؟ مطمئنم منصوريان و تيمش يك فوتبال كامال منطقي و خوب را مقابل اســتقالل به نمايش ميگذارند اما اگر بخواهيم به طور جزئيتر به نفرات و مهرههاي دو تيم نگاه كنيم استقالل از هر نظر شايسته پيروزي در بازي اهواز است.

چه شد كه اســتقالل مقابل گلگهر به گل رسید؟ حضور بازيكنان و مهرههاي تأثيرگذار در جمع بازيكنان استقالل موجب شد اين تيم بتواند به راحتي به خواســتهاش برســد. به ويژه اينكه استقالل روي نيمكت بازيكنان خيلي خوبي داردكهالبت­هبهموقعهما­زآنهااستفا­دهميكند. ما در بازيهاي قبل هــم ديده بوديم كه رضا ميرزايي يا آرمان رمضانــي پس از حضور در زمين مسابقه اثرگذاريشا­ن را نشان داده و در برد استقالل تأثيرگذار بودند. اين بازيكنان در ديدار اخير مقابل گلگهر سيرجان هم پس از ورود به ميدان تأثيرگذاري­شان را ثابت كردند و استقالل در نهايت با تهاجم بيشتر به دروازه تيم سيرجاني برنده شد.

پیشبینيشما­ازنتیجهباز­ياهوازچیست؟ قطعــا فوتبال غير قابل پيشبيني اســت اما مطمئن هستيم كه استقالل مثل هفتههاي قبل براي برد به زمين ميرود. اين روحيه را در جمع بازيكنان استقالل ديدهايم و با توجه به صحبتهايــي كه بازيكنــان انجام ميدهند ميتوان كامال متوجه شــد كه آنها نسبت به شرايط حريفانشان به خوبي آگاه هستند و در هر مســابقه براي برد به ميــدان ميروند تا از كورس صدرنشــيني عقب نمانند. با توجه بهً نتايجاخيرت­يمهايسپاها­نوپرسپوليس­قطعا استقالل نميخواهد در مسير رسيدن به صدر جدول و كسب قهرماني مجدد چيزي را به اما و اگر بسپارد.

استقالل گلگهرراشبي­ه ذوبآهنوپيك­ان

شكستداد

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran