KHABAR VARZESHI

پولاستراما­چونيراچطور­بهایتالياب­رسانيم؟

-

يكي از دغدغههاي سالهاي اخير مديرانورزش­يكشورمانپر­داخت پولاتباعخا­رجيتيمهايش­انبوده كههنوزهماي­ندغدغهپابر­جاست. درطولسالها­يگذشتهوبات­وجه به تحريمهاي ســنگين و سخت غــرب عليــه كشــورمان اغلب فدراســيون­هايي كــه از مربي يا بازيكنــان خارجــي اســتفاده ميكننــد، در پرداخــت پــول بازيكنان و مربيان خارجيشــان دچار مشكل بودهاند.

يكي از باشگاههايي كه طي اين مدت از اين بابت سختيهاي زيادي را متحمل شــده، باشگاه استقالل است كه در پرداخت پول اتباع خارجي ســالهاي اخيرش دشواريهايز­ياديراتحمل­كرده است. نمونه بارز آنها وينفرد شفر يا هرويه ميليچ و ديگر افرادي بودند كه در اين باشگاه حضور داشتند و اســتقالل را از ايــن بابــت بــه دردسرهاي زيادي انداختند. حاال و با توجه به رقم ســنگين بدهي

باشگاه استقالل به استراماچون­ي يكــي از دغدغههاي تازه مديران استقالل نحوه پرداخت پول اين مربي است! در شرايطي كه هنوز پول اســتراماچ­وني تأمين نشده، مديران اســتقالل به دنبال راهي براي رســاندن اين مبلغ به دست استراماچون­يهستند.

به ياد داريــم چندي پيش مديران اســتقالل براي پرداخت پول باشــگاه ســانتاكال­را (براي انتقال قرضي محبــي) يا هرويه ميليــچ دشــواريها­ي زيادي را تحمل كردند و حتي به گفته يكي از مديران اين باشگاه حاضر بودند پــول نقد را در يــك كيف به آنها پرداخت كننــد و در نهايت وادار شــدند مبلغي اضافــه بر بدهي اســتقالل را به صرافيهاي رابط پرداخت كنند تا براي مثال بدهي استقالل با ميليچ تسويه و پنجره نقل و انتقاالتي باشگاه باز شود.

با توجه به رقم ســنگين يك ميليون و ۰۰۳ هزار يورويي بدهي استقاللبها­ستراماچوني­مشخص نيست اگر هم اين پول تهيه شد با چه مقدار هزينه حق جابهجايي ميتوانند اين مبلغ را به دســت وكيــل يا خــود اســتراماچ­وني برسانند!درروزهاياخ­يرگفتهشد دولت اعالم كرده قصد دارد براي پرداخت اين مبلغ به اســتقالل كمك كند اما مديران اســتقالل هنــوز نميدانند اين پول را از چه طريــق ميتواننــد به دســت استراماچون­ي برســانند. مشكل تازهاي كه گفته ميشود شايد در آخرين روزهاي فرصت باقيمانده برايپرداخت­بدهياسترام­اچوني مسئوالن استقالل را به دردسري دوباره دچار كند.

ناگفتــه نماند بــا توجه به محدوديتهاي­جديديكهكشو­ر آمريكا براي دو همسايه شرقي و غربيايراني­عنيافغانست­انوعراق به وجود آورده، روشهاي انتقال پول از كشورمان به خارج از قبل هم محدودتر شده است.

صعود تيم ملي جوانان كشورمان بــه مرحلــه يكچهــارم نهايي پيكارهايها­ي قهرماني آسيا اين باور را در ذهن فوتبالدوسـ­ـتان تقويــت كرده بود كه ميتوانيم با پيروزي مقابل عــراق به مرحله نيمهنهايي ايــن پيكارها راه پيدا كرده و پس از 6 سال دوباره در جام جهاني حاضر شــويم اما چنين اتفاقي به وقوع نپيوست. شاگردان

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran