KHABAR VARZESHI

ارمغانيميت­واندبرنامه­هایشرااجرا­یيکند؟

-

سعيدارمغان­ي،سرمربيتيمم­ليبسكتبال برنامهمورد­نظربرايحضو­ردرجامجهان­ي را نهايي كرده است. او در اين برنامه عالوه بر تغيير محل اردوهاي داخلي، خواستار اعــزام تيمش به حداقل ســه تورنمنت بينالمللي شده است. مرحله اول قرارداد اينمربيبهپ­ايانرسيدها­ستوطبقتواف­ق اوليه حاال كه تيم ملي با هدايت اين مربي صاحب ســهميه جام جهاني شده است، قرارداد وي بايد تا اين جام تمديد شود اما هنوزدراينز­مينهنهصحبت­يميانطرفين صورت گرفته و نه اقدامی انجام شده است. با اين حال سعيد ارمغاني برنامه مورد نظر خود براي هدايت تيم ملي در مرحله دوم همكاري با فدراسيون ايران يعني از زمان آغــاز دور جديد اردوها تا اعــزام به جام جهانيرامشخ­صوبهفدراسي­ونارائهكرد.

ســعيد ارمغانــي در مــورد تمديد قراردادش هنــوز صحبتي با جواد داوري رئيسفدراسي­ونياديگرمس­ئوالننداشت­ه اســت: «البته من برنامه پيشنهادي براي آمادهسازي تيم ملي را آماده كردهام. قرار بــود رئيــس فدراســيون در نشســت هيأترئيسه گزارشي از تيم ملي ارائه داده و حتي اين برنامه پيشنهادي را هم مطرح كنند تا براســاس آن براي ادامه همكاري هم تصميمگيري شود اما هنوز اين اتفاق نيفتاده است.»

او در خصوص برنامه پيشنهادياش اشاره ميكند: «بعد از اتمام ليگ برتر، دو هفته بازيكنان اســتراحت مطلق داشته باشندوسپسا­ردويتيمملي­راآغازكنيم، بنابراين زمان آغاز اردو ارتباط مستقيم به زمان پايان ليگ دارد. اگر اوخر ارديبهشت

يااوايلخرد­ادليگتمامش­ودتقريبااز­نيمه خرداد وارد اردو ميشويم البته تغيير محل اردوهايداخ­ليمدنظراست.بايدبسكتبا­ل ملي را از تهران و ورزشــگاه آزادي خارج كنيم، به طور مثــال اردبيل و تبريز براي تشكيلاردوه­ايتيممليمن­اسبهستند. آمل و گرگان هم به دليل بســكتبالخ­يز بودن ميتوانند محلهاي مناسبي براي اردوهاي ملي باشند.»

اما ســعيد ارمغاني به دنبال فراهم آوردن ديدارهاي دوستانه است ولي در طول اين 6 ماه گذشته تاكنون نتوانسته كشــوري را راضي به اين بازيها كند، با اين حال در برنامههايش صحبت از بازي دوســتانه ميكند: «قطعا تيمهايي كه ســهميه جهاني گرفتهاند در ماههاي منتهي به اين رقابتهــا برگزاركنند­ه تورنمنتهاي بينالمللي خواهند بود. بايد رايزنيهاي الزم را داشــته باشيم تا بتوانيم در تورنمنتهاي آنها شــركت كنيم. تركيه گزينه خوبي در اين مسير است. تركيه صاحب بسكتبال حرفهاي و به روز اســت و به خاطر نزديك بودن به ايران، رفت و آمد به اين كشور خيلي هم پرهزينه و گران نميشود. الزم است كه برايجامجها­نيدرسهياچه­ارتورنمنت بينالمللي شركت داشته باشيم، در غير اين صورت تيم ملي نميتواند حضوري موفق در جام جهاني داشــته باشــد. با تمرين محض و بــدون ديدار تداركاتي پيشرفتيحاص­لنميشود.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran