KHABAR VARZESHI

بهقلعهنويي­همبهاندازه­کيروشفرصتب­دهيد

-

پرســپوليس در تهران و ورزشگاه آزادي فينال ليگ برتر را به زعم كارشناســا­ن باخت. شاگردان يحيي گلمحمدي پس از آن پيــروزي بزرگ در اصفهان و حذف ســپاهان، در خانه بازي را به اين حريف ديرينه واگذار كردند درحالي كه 10 نفره شده بودند. جمشيد شاهمحمدي مهاجم اســبق پرســپوليس در ايــن رابطه به خبرورزشــي گفــت: بــدون مقدمه و سرراست ميگويم اين شكست بيشتر به عملكردضعيف­مهاجمبرزيل­يپرسپوليس برميگشت.لئاندروپري­رابهنظرمند­رحد محالتهمنيس­تواگرآنجلو­پرسپوليس يكدرختميكا­شتمؤثرتراز­اينمهاجم برزيلي برابر سپاهان بازي ميكرد!

وي ادامــه داد: بازيكنــان برزيلي معموال تكنيكي و توپ نگهدار هستند اما اين يكي هيچ ويژگي مثبتي نداشــت يا اينكه ما نديديم. نه ميدويد، نه شــوت مــيزد، نه ميجنگيد و نه ســر ميزد و آنقدر اعتراض و خطا كرد كه در نهايت اخراج شــد و تيم پرسپوليس را 10 نفره كــرد. آن لحظــه دلــم بــراي يحيي گلمحمــدي خيلي ســوخت. مهاجم خارجي آورده كه عصاي دستش شود اما قاتل جان پرسپوليس شد.

پيشكسوتپرس­پوليسافزود:براي اينكهبداني­ديكمهاجمبا­يدچهكاركند شمابازيشهر­يارمغانلوب­اقدوقوارهب­رابر بــا لئاندرو پريرا را با اين مهاجم برزيلي مقايسهكنيد.پرسپوليساگ­رشهرياررا داشت برنده اين بازي ميشد و به نظرم مهاجــم برزيلي در حــد و اندازههاي پرســپوليس نيست. حاال ممكن است فرداروز بعضيها بگويند او در ژاپن بازي كرده و فالن و بهمان! آمارش را در ژاپن دربياوريــ­د اگر در هر فصل 10 گل زده باشد من از فوتبال چيزي نميفهمم!

وي بــا تعريف و تمجيد از عيســي آلكثيريادآ­ورشد:شماديديداز­زمانيكه عيســي آلكثير وارد زمين شــد، تيم ســپاهان تحت فشــار قرار گرفت و اين بازيكــن ثابت كرد خارجــي بودن يك بازيكن دليل خوبي براي فيكس بودن او نيست. همين عيسي براي پرسپوليس در آسيا گل زده و هميشه در بازيهاي مهم نقشآفريني كرده اســت. من از شرايط تمريني پرســپوليس بيخبر هســتم و نميدانم وضعيت عيسي قبل از اين بازي چگونــه بــوده اما در حالت عــادي بايد آلكثيرفيكس­بازيميكرد.اگراوفيكس بود ديگر پرسپوليس 10 نفره نميشد و اصال شايد پرسپوليس برنده ميشد.

شاهمحمدي اشارهاي هم به مهدي عبدي كرد و افزود: يكي ديگر از عالمت سؤالهاي ذهن من مهدي عبدي است. او به نفت مسجدسليمان گل زد اما باز هم بــازي نكرد. حتم دارم مهدي عبدي هم بهتر از اين مهاجم برزيلي بياثر است. به هر حال چيزي كه ميدانم اين است كه وقتي شما يك مهاجم خارجي ميخريد به دليل فشار رسانهها يا هواداران بايد او را

بازي بدهيد تا ثابت شــود خريد خوبــي بوده اما واقعــا در نيمفصل نميتوان مهاجم يا بازيكن تأثيرگذار خريد. پرسپوليس ابتداي فصل يورگن لوكاديا را خريد كه يك مهاجم گلزن بود امابيمعرفت­يكردوبارفت­اريغيرحرفه­اي قبل از دربي رفت. اين پريرا اصال در حدي نيست كه جانشين لوكاديا شود و شنيدم قراردادش هم يك سال ديگر اعتبار دارد! پرسپوليس ســال بعد ميخواهد با اين مهاجم گل نزن چه كار كند؟!

مهاجم اســبق تيم ملي فوتبال كشورماندرپ­اياندرخصوص­انتخاب امير قلعهنويي به عنوان سرمربي تيم ايران، گفت: از ته دل خوشحال شدم چون امير قلعهنويي نماينده مربيان ايراني است. به او تبريك گفته و براي اين مربي آرزوي موفقيت ميكنم اما يك خواهش هم از فدراسيون فوتبال دارم. يك بار هم كه شــده به مربيان ايراني به چشم خارجيها نگاه كرده و به امير قلعهنويي هم به اندازه كارلوس كــيروش فرصــت بدهيد مطمئن باشيد ضرر نخواهيد كرد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran