KHABAR VARZESHI

آمار جالب سرمربي جنجالي استقـالل ساپينتــوا­ستقـــاللي­ها را ميبرد بهپرسپوليس­يها نميبازد

-

استقالل با كسب يك پيروزي ارزشمندخار­جازخانهتوا­نست از شكست خانگي پرسپوليس بهبهترينشك­لممكناستفا­ده كند و حاال تيــم دوم جدول محسوب ميشود. آنها سال را با آرامش ناشي از كسب برتري مقابل فوالد خوزستان به پايان رساندند و بسيار اميدوارند تا در ماههاي ابتدايي سال آينده با تداوم پيروزيهاي خود و البته اميدوار ماندن به لغزش احتمالي سپاهان،بارديگرصدر­جدولرابهدس­ت آورند. يكــي از نكات جالب در رابطه با نتايجي كه اســتقالل همراه سرمربي پرتغالي خود كســب كــرده، عملكرد بســيار خوب ريكاردو ســاپينتو برابر سرمربيان اســتقاللي و پرسپوليسي است. به طور كلي ســكاندار پرتغالي آبيپوشان عملكرد خيلي خوبي برابر مربيان ايراني داشته و اين مسئله با آمار به وضوح ثابت شده است.

ساپينتو تا اينجاي كار در عرصــه رقابتهــاي جامحذفيوسو­پرجام با مربيان اســتقاللي بــازي نكــرده و همه روياروييها­يــش با افراد خانواده آبــي به زمان برگزاري پيكارهاي ليگ برتــر بازميگردد. اين مربي از ۷ مســابقهاي كه با سرمربيان خانواده استقالل برگزار كرده، صاحب ۵ پيروزي و ۲ مساوي شده است. ساپينتو، امير قلعهنويي را در هر دو مسابقه رفت و برگشــت شكســت داده، برابر عليرضا منصوريان، رضا عنايتي و ساكت الهامي نيز هركدام يك پيروزي كســب كرده است. مهدي رحمتي و جواد نكونام هم همراه آلومينيوم اراك و فوالد خوزستان برابر استقالل به تساوي رسيدهاند. البته نكونامبهاح­تمالبسيارز­يادتاپايان­فصل ديگرباساپي­نتومصافنخو­اهدداشتاما در فروردين شاهد رويارويي رحمتي با اين مربي در اراك خواهيم بود.

سرمربي استقالل آمار فوقالعاده خوبي هم تا اينجاي كار برابر سرمربيان خانواده پرسپوليس از خود برجا گذاشته است. ساپينتو تا اينجاي كار در چارچوب ليگ برتر، جامحذفي و ســوپرجام به مصاف مربيان قرمز رفته كه حاصل آن كسب 8 پيروزي و رقم خوردن ۲ مساوي است. حميد مطهري و مازيار زارع تاكنون هر كــدام در فصل جاري ســه بار با نساجي و ملوان قافيه را به استقاللواگ­ذاركردهاند. البته مهــدي تارتار و مجتبي حســيني نيز هركدام يك بار مغلوب اســتقالل ســاپينتو شدهاند.يحييگلمحمد­ي در دربي برابر اين مربي به تساوي رسيد و مجتبي حسيني هم در مسابقه رفت همراه پيكان يك مســاوي از اين مربي گرفت اما در بازي برگشت به خاطر داريم كه پيكان به استقالل باخت و چه

اتفاقاتي لب خط به وقوع پيوست.

استقالل اگرچه تا اينجاي كار3 بار همراه سرمربي پرتغالي خود مغلوب شده اما هيچكدامازا­ينناكاميها­برابرسرمرب­يان ايراني نبوده و اين مسئله براي ساپينتو يك مزيت بزرگ محســوب ميشود. سرمربي استقالل اگرچه سه شكست را پذيرا شده اما هرسه مقابل خارجيها بوده اســت. او دو بار قافيه را به ژوزه مورايس هموطن خود در سپاهان باخت و يك مرتبه نيز مســابقه را به پاكو خمز واگذار كرد.

روند روياروييها­ي ســرمربي استقالل با سرمربيان آبي و قرمز ازآغازسالج­ديدوپيگيري­دوباره رقابتهاي ليــگ برتر بار ديگر دنبال خواهد شد. استقالل در فرورديــن ابتــدا بــه مصاف ذوبآهن ميرود كه مهدي تارتار پرسپوليســ­ی را روي نيمكتخوددا­ردوپسازآن هم بــا آلومينيــو­م مواجه خواهد شد كه سيدمهدي رحمتــي كاپيتان اســبق آبيپوشــان هدايــت آنهــا را عهدهدار اســت. بايد ببينيم روند شكســتناپذ­يري ســاپينتو برابــر سرمربيان استقاللي و پرسپوليسي و به طور كلي مربيان ايراني تا كجا تداوم پيدا خواهد كرد.

پس از پايان تمرينات تيم استقالل در سال جاري كادر فني اين تيم براي اســتفاده از مرخصي چنــدروزه از جمع بازيكنان جدا ميشــوند. كاروان تيم اســتقالل پس از پيروزي مقابل فوالد، شهر اهواز را ترك كرد و بامداد ديروز به تهران برگشت. طبق اعالم كادر فني استقالل قرار است اعضاي اين تيم تا اوايل هفته آينده تمرينات خودشــان را ادامه داده و ســپس بــه مرخصي يا همان

تعطيــالت نــوروزي چهــارروزه بروند. از مسئوالن باشــگاه استقالل خبردار شديم بازيكنان و مربيان خارجي اســتقالل طي روزهاي آينده بسته به شرايط مسافرت به كشورهايشان از جمع آبيپوشان جدا شده و كشورمانرام­وقتاتركميك­نند.دراينبين ريكاردو ساپينتو سرمربي پرتغالي استقالل نيزبههمراه­ديگرپرتغال­يهايكادرفن­يپس از آخرين جلســه تمريني اين تيم تا تاريخ

سومفروردين­سالآيندهته­رانراترككر­ده و براي ديدار با خانوادههاي­شان عازم پرتغال خواهند شد.

گفتهميشودك­وينيامگاور­افائلسيلوا دو بازيكن خارجي استقالل نيز در صورت لزوم اين فرصت را دارند كه به كشــورهاي فرانســه و برزيل برگشته و چند روزي كنار خانواده خودشان حضور داشته باشند. طبق اخبار رسيده از اردوي استقالل اعضاي اين تيم امروز يك جلسه تمرين ريكاوري را در كمپزندهياد­حجازيبرگزا­ركردهواحتم­االً فــردا تعطيــل خواهند بود تــا دور جديد تمرينات استقالل از روز چهارشنبه استارت بخــورد. آبيپوشــان تا پيــش از تعطيلي تمريناتشان يك ديدار تداركاتي نيز برگزار خواهنــد كرد. بــازي بعدي ايــن تيم در چارچوب مسابقات ليگ برتر ۱۱ فروردين روبهروي تيم ذوبآهن اصفهان خواهد بود.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran