KHABAR VARZESHI

اميري جواب منتقدان را داد

-

گلها: احمد شريعتزاده (۹۲) برای صنعتنفت و مهران احمدی (۰۳) برای ملوان داور: كوپال ناظمی، كمكها: هادی طوسی و رضا حيدری اخطار: سعيد كريمی، مجيد عيدی، صادق بارانی و ميالد جهانی (ملوان)، رحيم آلبوغبيش (نفت) ورزشگاه تختی آبادان بازيکنانصن­عتنفت بازيکنانمل­وان فرزينگروسي­ان،محمدطيبی، ايمانصادقی،مصطفینائيج­پور، ميثم تهیدست، يوسف وکيا، ســعيد کريمی، مجيد عيدی، اميدخالدی،رحيمآلبوغب­يش، پدرام قاضیپور، ميالد شعبانلو حکيمنصاری۵­۷-محمدرضا ۷۶- محســن انبســاطی، جليل مزهر، فردين يوسفی محمدصادقبا­رانی،مهدیمؤمنی ۰۹- سباستين پيريز، مهدی ۷۶-ميالدجهانی،مهراناحمدی ممیزاده،اميرحسينفر­هادی ۰۸- مسعود کاظمينی، سجاد ۶۴- فاخر تهامــی و احمد بازگير ۵۸- عليرضا خوشکفا و شريعتزاده سهيلفداکار­۵۸-اميرشهيم سرمربی:عبدا...ويسی سرمربی:مازيارزارع

ملوان نيمه اول پابهپای صنعت نفت جنگيد و با وجود دريافت گل اول خيلی زود گل خورده را جبران كرد. در دقيقه ۹۲ خروج اشتباه صادقی باعث شد نصاری توپ رابهفرهادی­برساندواوب­اسرتوپرابه­شريعتزادهس­پرد تا اين يكی با ضربهای دقيق دروازه خالی ملوان را باز كند. يك دقيقه بعد با حمله دســتهجمعی ملوان، بازگير از سمت چپ با يك پاس در عمق توپ را به احمدی سپرد تا هافبك ريزنقش ملوان با ضربهای بغل پا گل تساوی ملوان را بزند. در نيمه دوم نفت كه چيزی برای از دســت دادن نداشت، انتحاری بازی كرد و توسط ممیزاده، تهامی، آلبوغبيشوخ­الدیصاحبمو­قعيتهايیهم­شداماايمان­صادقیدرواز­هبان ملوان در روزی فوقالعاده يكتنه مقابل حريف ايســتاد تا ملوان راضی از تساوی ميدان را ترك كند. نفت هم همچنان در منطقه سقوط قرار دارد.

بازيكنان پرســپوليس روز خوبي مقابل سپاهان نداشتند و مقابل اين تيم در حساسترين بازي نيمفصل دوم با يك گل شكســت خوردند. شكســتي كــه پرســپوليس را از قهرماني دور كرد و كار گلمحمدي و تيمــش براي بازگشــت به صدر جدول خيلي ســخت شد. با وجود نمايــش نه چنــدان خــوب اكثر بازيكنان پرسپوليس در اين بازي، وحيداميرين­مايشمتفاوت­ينسبت به ســاير همبازيان خود داشــت و عملكرد خوبي از خودش نشان داد.

وحيدكهچندر­وزقبلازديد­ار مقابل سپاهان مورد انتقاد يكي از پيشكسوتانپ­رسپوليسقرا­رگرفت واينپيشكسو­تحرفهايعجي­ب و البته دور از واقعيتي عليه ستاره مليپوش پرسپوليس مطرح كرده بود، با نمايش خوبش در هفتههاي اخيــر و به خصوص بــازي مقابل ســپاهان جواب اين پيشكسوت جنجالي را داد و نشان داد هنوز هم جزوبهترينه­ايفوتبالاي­راناست. البته اميــري هيچ مصاحبهاي در جــواب حرفهاي پيشكســوت پرســپوليس انجام نداد و بار ديگر شــخصيت باالي خودش را نشان داد. با اين حــال اميري در زمين جواب انتقــادات را داد و ثابت كرد هنوز تمام نشــده اســت. هرچند وحيدهنوزبا­روزهاياوجش­فاصله دارد و اشتباهاتي هم در بازيهاي گذشته پرسپوليس انجام داد، ولي در ۴ بــازي اخيــر تيمــش جزو بهترينها بوده و ۲ پاس گل طاليي هــم در بازي جامحذفــي مقابل سپاهان و نفت مسجدسليمان در ليگ داد.

وحيد كه همواره در خدمت

نفتحريفملو­انوصادقینش­د

تيــم بــازي ميكند و ســتاره بيحاشيه پرسپوليس به حساب ميآيــد، در بازي با ســپاهان در اصفهان و در حالي كه ميتوانست خودش هم توپ را به گل تبديل كند، تصميم گرفت به ســيامك پاس گل بدهد و نعمتي هم نامش در فهرســت گلزنــان اين فصل پرسپوليس قرار بگيرد.

در واقع سيامك خارج شدن از زير فشــار و پايــان روزهاي تلخ گذشته را مديون اميري است و چه بســا اگر وحيد از خودگذشتگي نميكرد، نميتوانست از زير فشار شديد خودش را خارج كند. نكته جالب اينجاســت كه مشابه اين اتفــاق دقيقــا در بــازي با نفت مسجدســليم­ان و اين بــار براي مهدي عبدي رخ داد.

عبدي كــه مدتها بود براي

پرســپوليس گل نزده بود و حتي چندهفتهباز­ينكردهبود،دردقايق پايانــي بــازي به ميــدان رفت و لحظاتي بعد روي فرار عالي اميري و پاس در عمق زيباي وحيد، موفق شــد اولين گل خودش را در اين فصل به ثمر برساند. عبدي هم بعد از گلزنــي و درســت مثل نعمتي حســابي اشــك ريخت و شادي خاصي از خودش نشان داد.

اميري ثابت كــرده هر زمان آزادي عمل داشته باشد و در خط مياني يا حمله بــازي كند، همان

العادهسابق­است.بااين حالگلمحمدي­ترجيحميدهد­از اميريدرپست­مدافعچپاست­فاده كند،پستيكهتوان­اييهايوحيد­را محــدود ميكند و همين موضوع باعث ميشود اين بازيكن در بعضي از بازيها اشــتباه كند. اتفاقي كه خودگلمحمدي­دقيقابايدا­زوقوع آن جلوگيري كند ولي اين كار را تا االن انجام نداده اســت. وحيد در بازيباسپاه­انبارهاجلو­يحمالت سپاهانيها را گرفت و با مهار كامل رامين رضاييان باعث شــد تا اين بازيكن خيلي زود تعويض شــود. حتي اميري برخالف اسماعيليفر كه روز بســيار بدي داشت، آنقدر خــوب كار كرد كه ســپاهانيه­ا مجبور شــدند حمالت خود را از سمت راست به چپ منتقل كنند.

هر چــه بــود، نمايش خوب اميري در بازي با سپاهان زير سايه شكست پرسپوليس پنهان ماند. با اين وجود وحيد نشــان داد هنوز فوتبالــش تمام نشــده و يكي از بهترينهاي فوتبال ما به حســاب ميآيد و در ۴۳ سالگي هم از خيلي از بازيكنان جوان بهتر است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran