KHABAR VARZESHI

پريرا‌و‌دياباته‌ چقدرب‌ه‌پرسپوليس‌كمك‌م‌يكنند؟

-

يكي از داليل باخت پرسپوليس به سپاهان اخراج پريرا و ۰۱ نفره شدن اين تيم بود. پرسپوليس با اين قيمت دالر بازيكن خارجي ميخرد كه تفاوتي با همتاي ايراني خود داشــته باشد وگرنه گلمحمدي ميتوانست از همين مهدي عبدي در خط حمله استفاده كند. در همين ليگ برتر محمد عمري بــه مراتب بهتر و مفيدتر از خارجيهاي پرســپوليس كار كرده و بازيكني بيحاشــيه هم هست اما از دياباته و پريرا چيز خاصي نديدهايم و به جرأت ميتوان گفت جذب آنها با توجه به لقب قراردادشان مقرون به صرفه نبوده است. دياباته در استقالل عملكرد بهتري داشت اما آنجا هم مدام مصدوم بود و بازيهاي زيادي را از دست داد. پريرا هم تا به امروز چيز خاصي نشان نداده و بــه قول معــروف خيلي برزيلي نيســت! او با رفتــاري غيرحرفهاي در حســاسترين بازي سال تيمش را ۰۱ نفره كرد و در نهايت پرسپوليس به سپاهان باخت در صورتي كه يك بازيكن حرفهاي به خوبي ميداند كه وقتي اخطار دارد نبايد دست به حركات عجيب بزند. در بازيهاي آينده هم بعيد است پريرا گره مشكالت پرسپوليس را باز كند اين در حالي است كه وقتي به جدول گلزنان نگاه ميكنيم نام ســه گلزن هشت گله را ميبينيم كه هر سه سابقه حضور در پرسپوليس را دارند. گلمحمدي اگر از ابتداي فصل به جاي اعتماد كردن به امثال دياباته و پريرا به همان مهدي عبدي بازي ميداد شايد اين مهاجم شمالي حداقل پنج گل براي پرسپوليس زده بود اما دقايق بازي دياباته و ميانگين گلهاي زده او نشان ميدهد كه پرسپوليس خريد درســتي انجام نداده و حاال اين داستان براي پريرا هم در حال تكرار شدن است. سؤال ما از گلمحمدي اين است كه امثال دياباته و پريرا واقعا چقدر به پرسپوليس كمك كردهاند؟ اگر يحيي فكر ميكند كه آنها كمك حالش بودهاند كه هيچ حرفي نيست اما متأسفانه خيلي وقتها واقعيت تلخ است.

با حضور امير قلعهنويي در تيم ملي احتمال بهتر ديده شدن ليگبرترتوس­طكادرفنيقو­تگرفتهاست.اميرقلعهنو­ييقطعاً بازيكنان شايسته استقالل، پرسپوليس، گلگهر، سپاهان ...و را به تيم ملي دعوت ميكند. از طرفي حضور بعضي از لژيونرها در تيم ملي هم قطعي اســت و هر كس ديگري هم جاي امير باشد بايد حدود ۰۱ لژيونر سرشناس را تحت هر شرايطي به تيم ملي دعوت كند. بــا اين اوصاف احتمال ميرود كه براي همين بازي دوستانه با روسيه شاهد حضور بيش از 5۳ بازيكن درليستتيمم­ليباشيماما­بههرحالبرا­يجامملتهاي­آسيا محدوديتهاي­يوجودداردو­درنهايتنمي­توانبيشترا­زتعداد خاصي بازيكن را به كنفدراســي­ون فوتبال آسيا معرفي كرد.

سؤال مهمي كه بعد از حضور امير قلعهنويي در تيم ملي مطرح ميشودايناس­تكهآياباحض­وراينمربيا­يرانيلژيون­رساالري در تيم ملي كمرنگ ميشــود يانه؟ در موارد مشابه و در زمان كيروش وقتي دو بازيكن كيفيت يكساني داشتند سرمربي سابقتيمملي­درپستموردن­ظربازيكنلژ­يونررادعوت­ميكرد اما حاال بايد ديد رويه امير قلعهنويي چيســت و چه تصميمي ميگيــرد؟ پيشبيني ميشــود فقط از دو تيم اســتقالل و پرسپوليس بيش از ۰۱ بازيكن به اردوي تيم ملي دعوت شوند. سپاهان هم بازيكناني چون شهريار مغانلو را دارد كه به هر حال نميتوانآنه­ارادعوتنكر­د.گلگهرهمتيم­خوداميرقلع­هنويي است كه قطعا شــناخت خوبي از بازيكنانش دارد و احتمال

حضور چند بازيكن اين تيم در اردوي تيم ملي زياد است. حتي تيمهايي چون تراكتور، آلومينيوم، فــوالد ...و هم بازيكنان شايستهايدا­رندكهانتظا­رميرودباحض­ورپرافتخار­ترينمربي ليگ برتر آنها را در اردوي تيم ملي ببينيم. خيليها ميگويند شايدباحضور­اميرقلعهنو­يياتفاقاتز­ماناسكوچيچ­تكرارشود و تعداد بازيكناني كه در هر مرحله و در روزهاي فيفا به اردوي تيم ملي دعوت ميشوند، افزايش چشمگيري داشته باشد اما فراموش نكنيم كه در نهايت بايد ۱۱ بازيكن به ميدان بروند و قلعهنويي به خاطر اعتبار تيم ملي و خودش هم كه شده مجبور است در مراحل نهايي قيد تمام تعارفات را بزند و بهترينها و آمادهترينه­ا را راهي ميدان كند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran