KHABAR VARZESHI

جنـــگ صعود و بقا

لیگ یک؛ تمام نگاهها به 3 بازي بزرگ است

-

ليگ يك به هفته بيستوششم رسيد. اين رقابتهــا امروز و فردا بــا برگزاري ۸ بازي دنبالميشود­ودرمهمترين­پيكارها،سايپا با شمسآذر قزوين، ونپارس با چادرملو و پارس جنوبي با اســتقالل خوزستان بازي دارند. ضمن آنكه چوكا تالش و خليج فارس ماهشهر دو تيم انتهاي جدولي براي فرار از ســقوط در خانه مدعيان (فجرسپاسي و خيبــر) بــه مراتــب كار دشــوارتري در انتظارشان خواهد بود.

سايپا-‌شم ‌سآذر ســايپا هفتــه پيش بــا هدايــت مهدي حسينينسب در فوالدشهر شكست تلخي را برابر ونپارس تجربه كرد و براي جبران اين باخت سنگين -4( صفر) اگر ميخواهد در كورس صعود باقي بماند، حتما بايد تيم صدرنشين شمسآذر را مغلوب كند. سايپا در زمان محمود فكري در بازي رفت با 4 گل مغلوب شمسآذر شد و حاال نارنجيپوشا­ن بايدانتقام­ايندوباختس­نگينراازنم­اينده قزويــن بگيرند تــا اميدوار باقــي بمانند. شــمسآذر قزوين كه اكنون در يكقدمي صعود به ليگ برتر قرار گرفته با مهرههاي گلــزن و تأثيرگذاري كــه در اختيار دارد، تيمينيستكه­بهراحتيتسل­يمسايپاشود.

خيبر-‌خليج‌فارس خيبر خرمآباد فعال بازيهاي خانگياش را در مشهد از حريفان ميزباني ميكند. خيبر بعد از شكست چوكا در مشهد و تساوي با چادرملــو در يزد، امروز بــه دنبال دومين پيروزياش در مشهد مقدس است. خيبر براي كسب هر سه امتياز خواهد جنگيد اما خليج فارس ماهشــهر كه بــراي بقا بازي ميكنــد و در ۵ بازي اخير هم 11 امتياز از حريفــان گرفته، براي نباختن به مشــهد مــيرود تا بلكه يك امتياز از حريف مدعي خود بگيرد.

فجرسپاسي-‌چوكا فجرسپاسي شيراز اگر چه با ۶3 امتياز تيم رتبه پنجم جدول اســت ولي يك بازي كمتر از ساير مدعيان انجام داده و در اين ديدار هــم تحت هر شــرايطي فقط به پيروزي فكر ميكنــد. چوكا تالش با 17 امتياز قعرنشين جدول است و خودش هم ميداندكهچه­كارسختيدرش­يرازخواهد داشت. مسلما اين تيم براي امتيازگيري از فجرسپاســي، بازي بســته را در دستور كارش قرار خواهد داد.

و ‌نپارس-‌چادرملو يك بازي ۶ امتيازي در انتظار اين دو تيم. تســاوي به درد هيچكدام نميخورد و به همين دليل، بايد شاهد يك بازي هجومي از آنها باشيم. ونپارس و چادرملو اردكان در نيمفصــل دوم نمــره قبولي گرفتند و عملكرد خيلي خوبي داشتند و اكنون هر دو شــانس صعود به ليگ برتــر را دارند. ونپــارس اگر همان تيم خوب هفته قبل برابر سايپا باشد، كار چادرملو در فوالدشهر آسان نخواهد بود.

دريا-‌استقالل‌مالثاني دريــا بابل در ۵ هفته اخير و اســتقالل مالثانــي نيز در دو هفته گذشــته آمار خوبي نداشتهاند و امتيازات زيادي را از دســت دادهاند. دريا از ۵ بازي فقط سه امتياز گرفته ولي استقالل هر دو ديدار قبلي خود را با شكست پشتسر گذاشته اســت. دريا با 23 امتياز هنوز حاشــيه امنيت ندارد ولــي مالثاني با ۸2 امتياز خيالش از بابت ماندن در ليگ يك راحت است. در حال حاضر فقط مشكالت مالي و كمبود بازيكن، اســتقالل مالثاني را اذيت ميكند.

شهرداري‌همدان-‌خوشه‌ طاليي دو تيم ۵2 امتيازي شــهرداري همدان و خوشه طاليي ســاوه كماكان از ماندن در ليگ يك هنوز مطمئن نيســتند ولي تيم پيروزاينبا­زيبهطورحتم­درحاشيهامن­يت قرار خواهد گرفت. شهرداري در خانه بايد به فكر برد باشــد اما خوشــه طاليي براي نباختنبههم­دانميرودوا­ينمسابقهبر­اي هر دو با اهميت است.

پارس‌جنوبي-‌استقالل‌ خوزستان پــارس جنوبي جم با هدايــت اميدرضا روانخــواه، فردا (جمعه) اولين ديدارش را تجربه ميكند و بــا آنكه در خانه ميزبان اســت اما بــازي راحتي برابر اســتقالل خوزســتان پيشرو ندارد. پارس جنوبي شــايد از جمله تيمهايي باشد كه خيلي خوب موقعيت گلزني ايجــاد ميكنــد امــا تمامكننده ندارد. اين ديدار آخرين فرصت پارس جنوبي خواهد بود و اگــر نتواند از پس حريفبرآيد،بايدقيدصعو­درابزند. اســتقاللي­ها در خــط حملــه تيم زهردارتري نسبت به حريف هستند.

شهرداري‌آستارا-‌آرما ‌نگهر شهرداري آســتارا هفته پيش در اهواز با يك پنالتي مشكوك در دقيقه41+09 هر سه امتياز را به استقالل خوزســتان داد و اكنون اوضاع خيليبديدرج­دولردهبندي­پيداكردهاس­ت. شــاگردان محســن بنگر براي فرار از جمع قعرنشينانب­ايدبادستپر­ازميدانخار­جشوند ولــي آرمانگهر قصد دارد با يك تســاوي به سيرجان برگردد. اين تيم با توجه به بازيهاي پيشرو، كانديداي سقوط نخواهد بود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran