KHABAR VARZESHI

گوارديوالب­هخاطرمســـ­ـي هالندراتعو­يضكرد

-

پس از عذرخواهي رؤساي %%& از گري لينكــر در پي درگيري بر ســر توئيتهاي تحريكآميز او، جنگ داخلي در اين شبكه ارلينگهالن­دسهشنبهشبي­كنمايشدرخش­انوخيرهكنن­ده داشت. در شبي كه منچسترسيتي بيرحمترين نسخه خود در ليگ قهرمانان اروپا را به نمايش گذاشت و اليپزيش را در ليگ قهرمانان اروپا با هفت گل شكست داد، ارلينگ هالند هم دست به ركوردشكني زد. ستاره بيچون و چراي بازي منچسترسيتي واليپزيشكس­ينبودجزارل­ينگهالند؛ستارهنروژي­موفقشد پنج بــار دروازه تيم آلماني را باز كند و بــه نوعي مرد اول دور برگشتمرحله­يكهشتمنهاي­يليگقهرمان­اناروپالقب­بگيرد. هالنــد با اين پنج گل 10 گله شــد و به صــدر جدول گلزنان چمپيونزليـ­ـگ صعود كرد. پــپ گوارديوال اميدوار اســت با نمايشهاي اين ستاره نروژي طلســم ليگ قهرمانان را براي خودش و سيتي بشكند و بعد از سالها دوباره اين جام ارزشمند را باالي ســر ببرد. جالبترين تعبير از عملكرد هالند را نشريه فرانسوي اكيپ داشته است. اكيپ با اين عبارت عملكرد هالند را توصيف كرد: «او جوسكو گوارديول را نابود كرد.» گوارديول، مدافعكروات­اليپزيشپدي­دهجامجهاني­قطربودونما­يشهاي فوقالعادها­ي داشــت تا جايي كه چند باشگاه بزرگ اروپايي به دنبال جذب او هستند اما مقابل هالند كامال نابود شد. هالند بعد آغاز شد.

%%& اعالم كرد كه گري لينكر براي بازي آخر هفته جامحذفي به برنامهاش بازخواهد گشت. تيم ديوي، مدير از بازي گفت دوست داشته بيشتر از پنج گل به ثمر برساند اما شادي پس از گلها خستهاش كرده است. اين ستاره سيتي در گفتوگو با خبرنگاران در اين باره اظهار داشــت: «من به پپ گوارديوال گفتم كه دوســت داشتم دبل هتتريك كنم اما چه كاري ميشود كرد؟ واقعا ديگر همه چيز در سرم تيره و تار شده بود. به ياد دارم كه شــوت ميزدم اما نميتوانستم درست فكر كنم. پس از شادي گلهايم بسيار خسته شده بودم.»او با ابراز رضايت از عملكرد تيمش در اين بازي گفت: «ما به خوبي روي پرسينگكارك­رديم،خصوصادرخان­هبايدبيشتر­بدويموبيشت­ر پرس كنيم. ما در گرفتن توپ واقعا خوب هســتيم. از نظر من، بايد تعداد بازيهاي به اين شــكل بيشتر باشد. فكر ميكنم ما ميتوانيماز­سيستمپرسين­گبيشتراستف­ادهكنيم.منهمسعي ميكنــم كه توپ را به خوبي وارد دروازه حريف كنم و آن را به جايي بفرستم كه دروازهبان در آنجا حضور ندارد.»نكته جالب ايــن بود كه گوارديوال درســت در لحظاتي كه ارلينگ هالند ميرفت يك اتفاق تاريخي رقم بزند او را تعويض كرد. هالند در عرض 57 دقيقه 5 گل زد و در دقيقه 63 تعويض شد تا از ثبت ركوردي جديد و خارقالعاده در تاريخ اين رقابتها ناكام بماند.

پيش از اين تنها دو بازيكن در تاريخ چمپيونزليگ موفق به ثبت گالت شده بودند كه يكي از آنها ليونل مسي است. هالند به عنوان سومين بازيكن به لئو و لوئيز فابيانو ملحق شد و اگر تعويض نميشــد چه بسا ميتوانست با عبور از آنها اولين دبــل هتتريك تاريخ چمپيونزليگ را ثبت كند. پپ در حالي هالند را از زمين بيرون كشــيد و مانع عبور احتمالي او از مسي شد كه چندي پيش در مقايسه اين دو بازيكن گفته بود: «هالند براي رسيدن به اين دستاوردها نياز به همتيميهاي خود دارد اما مسي به تنهايي قادر به انجام هر كاري است.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran