KHABAR VARZESHI

جنگداخليدر برسرماجراي­بازگشتگريل­ينكر شماتـرسوهس­تيد

-

كل اين ســازمان، به دليل مشــكالت به وجود آمده براي كاركنان، مجريان و مخاطبان عذرخواهي كرد و اعالم كرد كه بازبيني دستورالعمل­هاي رســانههاي اجتماعي آغاز خواهد شد.

اما لينكر 62 ساله از اينكه براي توئيتش كه در آن طرح مهاجرتي جديد دولت را با آلمان دهه 1930 مقايسه كرده بود عذرخواهي نكرد، با موجي از خشم و غضب مواجه شد. ايناظهارنظ­رانتقادنما­يندگانمجلس­رابرانگيخت­ووزارت كشور آن را «توهينآميز» دانست.

كاركنان در حال حاضر بر سر تصميم براي بازگرداندن كارشناس كهنهكار دچار اختالف شدهاند و برخي %%& را متهم به «ترسو بودن» ميكنند. لي اندرسون، نايبرئيس حــزب محافظهكارا­ن به تلگراف گفــت: «در فوتبال هيچ بازيكني بزرگتر از باشــگاه نيست اما لينكر نشان داده كه بزرگتر از %%& است.» برخي ديگر نگرانند كه اين حركت باعث شود بقيه مجريان و خبرنگاران نظرات سياسي خود را به راحتي به صورت آنالين اعالم كنند. در حالي كه برخي از چهرههاي ارشــد بر اين باورند كه اين مجري به شهرت %%& صدمه زده است.

كريگ مكينلي، نماينده ســاوت تانت، گفت: «به گري لينكر ساالنه مبلغ هفت رقمي داده ميشود تا در موردفوتبال­صحبتكند.تسليم&%% وعذرخواهيا­ش قابل توجه اســت. او اكنون ظاهرا ميتواند برنامههاي سياســي ضد دولتي خود را پيش ببرد و بدون مجازات توهين كند. من هيچ كارفرماي ديگري را نميشناسم كه اجازه اين كار را بدهد.»

لينكر در بيانيهاي كوتاه گفت كه از اينكه راهي به جلو پيدا كردهايم خوشحالم و همچنين سكوت توئيتري خود را

شكست تا اظهارات خود را مجددا تأييد كند. او گفت: «من تقريبا به مدت3 دهه است كه برنامه ورزشي را در %%& ارائه ميكنم و به همكاري با بهترين و عادالنهتري­ن شــبكه در جهان افتخار ميكنم. من مشتاقانه منتظرم تا شنبه دوباره روي صندلي 027' بنشينم. حرف آخر: چند روز گذشته هر چقدر هم كه ســخت بوده باشد، با فرار از خانه به دليل شكنجه يا جنگ و پناه بردن به سرزميني دور قابل مقايسه نيست.ديدنهمدلين­سبتبهوضعيت­اسفناكآنها­ازسوي شما دلگرمكننده است.»

هيأتمديره %%& از اين توافق اســتقبال كرده و گفتــه اســت كــه زمــان مناســب بــراي بازبيني دستورالعمل­هايرسانهها­ياجتماعياس­تو«بيطرفي سنگ بناي %%& است.» اما اين تصميم ميتواند يك گلبهخوديتح­قيرآميزبرا­يآقايديويب­اشد،زيراآنها به درخواســت او در ســال 2020 بند جديدي را درج كردند.براساساينب­ند،مجريانسطحب­االترمسئول­يت بيشــتري براي اجتناب از جانبداري در مورد مسائل سياسي داشتند. بازبيني قوانين و مقررات، كه خواسته گريلينكراس­ت،توسطيكمتخص­صمستقلدرزم­ان مناسبانجام­خواهدشد.آقايديويتأ­ييدكردكهلي­نكر تا زماني كه اين گزارش كامل شود، از دستورالعمل­هاي تحريريه تبعيت خواهد كرد.

به گزارش ديلي ميل، همچنين يك شكاف بزرگ در بخــش ورزش به وجود آمده و برخــي از كاركنان از نحوه پيشروي اين درگيري عصباني هستند. اين درگيري پس از انتقاد لينكر از طرح قايقهاي كوچك وزير كشــور سوئال بريورمن آغاز شد. اين قانون مهاجران را به سرعت بازداشت و طي82 روز به كشور مبدأ يا ايالت سوم امن منتقل ميكند.

لينكر با به اشتراك گذاشتن اين كليپ گفت: «يا خدا، وحشتناك اســت.» او در پاســخ به كاربري كه گفته بود «رفتارت غير قابل قبول است»، نوشت: «ما نسبت به ساير كشورهاي اروپايي پناهندههاي بسيار كمتري ميپذيريم. اين يك سياست بيرحمانه است كه آسيبپذيرتر­ين افراد را هدف قرار داده، كه بيشباهت به قانوني كه توسط آلمان در دهه 30 اســتفاده ميشد نيست، آن وقت رفتار من غير قابل قبول است؟»

%%& لينكر را متهم كرد بــه اينكه قانون بيطرفانه سازمان مبني بر عدم جانبداري كاركنان در مسائل سياسي را زير پا گذاشته است. ســازمان اعالم كرد كه نظرات اين كارشناس باعث نقض قوانين شده است. خانم بريورمن هم نظرات لينكر را «توهينآميز» خطاب كرد. شــبكه در روز جمعه فاش كرد كه لينكر تعليق شده و ميزباني مسابقه روز شــنبه را نخواهد داشــت و همين موضوع باعث شورش همكاران او شد. ايان رايت، آلن شيرر، جرمين جناس، الكس اســكات، مارك چپمن و ميكا ريچاردز حاضر نشدند جاي خالي لينكر را پر كنند. اپيزود شنبه شب با يك نسخه 20 دقيقهاي ناقص پخش شد كه حتي آهنگ مخصوص برنامه هم پخش نشد.

با اعالم بازگرداندن لينكر به ســمت قبلي خود، آقاي ديوي گفــت: «همه ميدانند كه اين دوره ســختي براي كاركنان، مجريان و مهمتر از همه، مخاطبان ما بوده است و از اين بابت عذرخواهي ميكنم. سردرگمي ناشي از مناطق خاكستري راهنماي رسانههاي اجتماعي %%& كه در سال 2020 معرفي شد، شناســايي شده است. من ميخواهم مسائل حل و فصل شوند و محتواي ورزشي ما دوباره طبق روال پخش شود.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran