KHABAR VARZESHI

مونتال2بار­پيشنهادایر­انراردکرد!

-

تیم ملــي مدتها بعد از جام جهاني بدون ســرمربي بود و بعد از قطعي شدن جدایي کیروش از تیم ملي، مدیران فدراسیون با چند گزینه خارجي و یک گزینه داخلي که امیر قلعهنویي بود، مذاکراتي را آغاز کردند و در نهایت هم همــان تکگزینه داخلي هدایتتیممل­يرابرعهدهگ­رفتوقراراس­ت قلعهنویي از چند روز آینده رسما کارش را در تیم ملي شروع کند و تا پایان بازيهاي جام ملتهاي آسیا هم هدایت تیم ملي را برعهده داشته باشد.

در بیــن گزینههــاي خارجــي که فدراسیون فوتبال مد نظر داشت، دو گزینه جديتر از بقیه مورد بررســي قرار گرفت. فیلیکسسانچ­زاسپانیایي­کهدرجامجها­ني هم هدایت تیم ملي قطر را برعهده داشت، اصليترین گزینه تاج براي تیم ملي بود ولي طرفینبرسرم­دتزمانقرار­دادوهمچنین مبلغ به توافق نرسیدند و سانچز هم هدایت تیم ملي اکوادور را در دست گرفت. گزینه دوم تیم ملي وینچنزو مونتال ستاره سابق تیم رم و تیم ملي ایتالیا بود که هماکنون در ترکیه و باشگاه آدنا فعالیت ميکند.

مونتال که چهرهاي نامآشنا براي اهالي فوتبال به حســاب ميآید، دو بار پیشنهاد رســمي تیم ملي ایــران را رد و اعالم کرد قصديبرايتر­كتیمشندارد­ونميخواهد به ایران بیاید. فدراســیون فوتبال دو بار به صورت رسمي پیشنهاد خود را براي حضور

مونتال در تیم ملي ارسال کرد ولي وینچنزو ضمن تشکر از پیشنهاد فدراسیون فوتبال، اعالم کرد ميخواهــد در ترکیه به کارش ادامه دهد و در حال حاضر نميتواند هدایت تیم دیگري را بپذیرد.

اما مونتال تنها گزینه ایتالیایي معرفي شــده به تاج نبود. فابیو کاناوارو فوق ستاره تیم ملــي ایتالیــا و باشــگاهها­یي چون یوونتوس، رئالمادرید و اینتر که ســابقه قهرماني جهان را با کشورش در جام جهاني ۶۰۰۲ دارد، دیگر گزینه ایتالیایي بود که به فدراسیون فوتبال معرفي شد. کاناوارو که آخرینمدافع­برندهتوپطا­لبود،چندسالي است که وارد عرصه مربیگیري شده و سابقه کار در فوتبال چین را هم دارد، با این حال خیلــي در مربیگري موفق نبوده اســت. آنطور که شــنیدیم کاناوارو حاضر بود با قراردادي ۲ ساله و هر سال با دستمزد یک میلیون دالر هدایت تیــم ملي را برعهده بگیرد ولي مدیران فدراسیون فوتبال با این گزینه جذاب مخالفت کردند. گفتني است به غیــر از این ۳ گزینــه خارجي، مربیان دیگري هم بودند که فدراسیون با آنها وارد مذاکره شــد یا از طرق مختلف به مدیران فدراسیونمع­رفيشدندولي­موردقبولقر­ار نگرفتنــد یا در همــان ابتــداي مذاکره دستمزدهاي زیادي را طلب کردند و همین موضــوع باعــث عقبنشــیني مدیران فدراسیون فوتبال شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran