Israel Hayom

חיילים וכוננות: חשש בלונדון מפיגוע נוסף

אחרי ש 30 נפצעו מפיצוץ ברכבת התחתית: 1,000 שוטרים ברחובות ● כוננות ברמה קריטית ● חשוד נעצר; כוחות פשטו על בית בפרבר של הבירה ופינו תושבים

- ברחובות לונדון בהכנת הידיעה השתתף אלי לאון

מאות שוטרים, בלשים ואנשי מודיעין במצוד אחר "האיש עם הדלי הלבן" - הכינוי שהוענק בלונדון ובתקשורת הבריטית למ חבל שהניח את מטען הנפץ שה תפוצץ באופן חלקי ברכבת התח תית בעיר, בשעת העומס של בוקר יום שישי. בינתיים נעצר חשוד במעורבות בפיגוע, צעד שהוגדר כ"התפתחות משמעותית".

30 אנשים נפצעו בפיגוע, שאירע בתחנת פרסונס גרין שבמערב לונ דון. לטענת הסקוטלנד יארד, מטען החבלה - שהוטמן בקרון הרכבת בתוך דלי לבן ושקית סופרמרקט - הורכב באופן מאולתר והתפוצץ באופן חלקי בלבד, ובכך נמנע אסון כבד בהרבה. דאעש קיבל אחריות לפיגוע.

שעות לאחר האירוע העלו הר שויות את רמת כוננות הטרור בממלכה לקריטית: הרמה הגבוהה ביותר, שמשמעותה שקיים חשש כבד לביצוע פיגוע נוסף בטווח הזמן המיידי. ראש הממשלה תרזה מיי הודיעה על שורת צעדי חירום, ובהם פריסה רחבה של חיילים באתרים שונים של הבירה הבריטית, בעיקר מתוך כוונה לאפשר ליותר מ 1,000 שוטרים חמושים לתגבר את הכוחות המסיירים ברחובות לונדון ולשפר את תחושת הביטחון.

העלאת הכוננות, שהוכרזה שעות לאחר האירוע, מצביעה על חשש גובר מפני גל פיגועים, בין שמתו כננים מראש ובין שכאלה שיבצעו חקיינים. "החשש העיקרי של המ שטרה הוא שיש עכשיו מחבל נוסף עם דלי לבן", נטען בעיתון ה"סאן".

מפקד בכיר בסקוטלנד יארד, מארק רוולי, סירב להתייחס לחשש מפני התחלתו של גל פיגועים, אולם אישר שכוחות גדולים "מנהלים כעת מצוד אחרי כמה חשודים בנוגע למ עורבות בפיצוץ המטען בפרסונס גרין. ההתקדמות בחקירה מצוינת". ואכן, משטרת לונדון עצרה אתמול צעיר בן 18 בעיר דובר, בחשד שה ניח את המטען. כן בוצעו פשיטות בפרבר של לונדון; שוטרים חמו שים פשטו על דירה בסארי, פינו דיירים באזור והורו להם לא לשוב מטעמי בטיחות. ההערכה היא כי מדובר בבית שבו מתגורר אחד המעור בים בפיגוע. ייתכן שקיימים חשודים נוספים.

בינתיים, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עורר סערה בבריטניה, לאחר שטען בט וויטר כי המחבלים שהטמינו את הפצצה הם "טרוריסטים לוזרים, אנשים חולים שהיו על הכוונת של הסקוטלנד יארד". רה"מ מיי, שסירבה להתייחס לטענה, אמרה כי "העלאת השערות בנוגע לחקירה בעודה מתנהלת לא תורמת לשום דבר".

חתונה בצל החשש

החשש מפני אירוע טרור נוסף מורגש ברחובות לונ דון: בשעות שלאחר הפיצוץ בפרסונס גרין נרשמו שיבו שים רבים בתנועת הרכבות התחתיות בבירה הבריטית. "היינו תקועים בתוך הרכ בת התחתית במשך כשעה, עד שהלכנו ברגל על הפסים עד התחנה", סיפרו נוסעים, "כששמענו שזה קרה בגלל אירוע טרור ברכבת, זה הפך את הכל לעוד יותר נורא. מפחיד לחשוב שאולי כבר לא בטוח לנסוע ברכבת".

נוסעים ששהו בקרון שבו הוטמן המטען תיארו בהלה רבה לאחר הפיצוץ. "זה היה נורא, אנשים מחצו זה את זה בניסיון לצאת", סיפרה נוסעת.

לצד הדיווחים הקשים והחשש מפיגוע נוסף, נרשם גם רגע של נחת - כאשר רבים מהתושבים בס ביבת תחנת פרסונס גרין התגייסו על מנת לסייע לזוג שאמור היה להתחתן בכנסייה הסמוכה. "הבנו שאין סיכוי שהחתונה תתקיים כמ תוכנן, אז הצעתי שיעברו לכנסייה אחרת, 10 דקות הליכה משם", סיפר הכומר טים סטילוול, שבסוף חיתן את הזוג, "תושבים התגייסו, ובע זרת השוטרים הצלחנו להעביר את הטקס כולו, והחתונה היתה נפלאה. זו באמת היתה אנגליה במיטבה".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? צוותים בתחנת הרכבת שבה אירע הפיגוע, שלשום
צילום: אי.אף.פי צוותים בתחנת הרכבת שבה אירע הפיגוע, שלשום
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? מטען החבלה
צילום: אי.אף.פי מטען החבלה
 ??  ?? שוטרת מלווה פצועה בפיגוע
שוטרת מלווה פצועה בפיגוע
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel