Israel Hayom

צה"ל יירט מזל"ט איראני שחדר לשטח המפורז בגולן

לוחמי מערך ההגנה האווירית שיגרו טיל פטריוט לעבר כלי הטיס ● השר ליברמן: "זה מעיד על המוכנות של צה"ל; לא נסבול איומים וניסיון לפגוע בביטחונה של מדינת ישראל"

- לילך שובל, כתבתנו לענייני צבא בהכנת הידיעה השתתף גדי גולן

יירוט לפני ערב החג: לוחמי מערך ההגנה האווירית יירטו אתמול בשעות הצהריים באמצעות טיל פטריוט מזל"ט איסוף איראני שחדר לשטח המפורז ברמת הגולן. בצה"ל מציינים כי כלי הטיס הופעל על ידי חיזבאללה, והיה במעקב מרגע המראתו משדה התעופה הבי נלאומי בדמשק.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, ציין אתמול כי כלי הטיס לא חצה את הג בול לשטח ישראל אלא לאזור המפורז בלבד, שבו אסורה כל תנועה צבאית. עוד ציין כי אף שכלי טיס איראניים בלתי מאוישים מבצעים מדי פעם משי מות איסוף בגבול הגולן, בצה"ל הוח לט ליירט את כלי הטיס לאור העוב דה שטיסתו היתה חריגה, משום שחצה לשטח המפורז. מטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו לקראת כלי הטיס הבלתי מאויש, אך מי שביצע את היירוט בפו על היו לוחמי ההגנה האווירית, ששיגרו לעבר כלי הטיס טיל פטריוט אחד ופ געו בו. כלי הטיס נפל באזור אחמ דיה. תא"ל מנליס ציין עוד כי לצה"ל לא היתה ידיעה מוקדמת על המראת כלי הטיס, אך הוא היה במעקב צמוד מרגע זיהויו.

בשיחה עם כתבים זמן קצר לאחר האירוע אמר דובר צה"ל: "צה"ל לא יאפשר כל חדירה או התקרבות של גורמי טרור איראניים, חיזבאללה, מי ליציות שיעיות או ג'יהאד עולמי למ רחב הגבול בגזרת רמת הגולן. מול כל פעולה כזו נפעל באופן חד ותקיף ונגיב לכל ניסיון להתקרב לגבול".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס אתמול לאירוע: "זה רק מעיד על המוכנות של צה"ל ומערכת הביט חון, שהיא הכי גבוהה שהיתה אי פעם, למרות כל הפרסומים. אין עוד צבא עם מוכנות ורמה מקצועית שכזו".

לדברי ליברמן, שנאם באירוע של חברת אלביט בערד, "המעבר משגרה לחירום בקצב שאנחנו חיים כאן הוא דבר חסר תקדים. עדיין יש מה לשפר ואני בטוח שנדע להתמודד עם כל משי מה וכל אתגר. אנחנו לא מתכוונים לס בול שום איומים ושום ניסיון לפגוע בביטחונה של מדינת ישראל. כל אחד שמנסה לפגוע בריבונות שלנו, לפגוע בביטחון, חייב לדעת שהוא ישלם על זה מחיר יקר מאוד".

בסוף חודש אפריל האחרון יירטו לוח מי הפטריוט כלי טיס בלתי מאויש שחדר לישראל משטח סוריה. ביולי 2016 חדר כלי טיס בלתי מאויש מסוריה לתוך שטח ישראל, ולא יורט למרות שיגור שני טילי פטריוט וכן טיל אוויר אוויר ממטוס קרב. כלי הטיס שב על עקבותיו בסוריה, ובחיל האוויר פתחו אז בתחקי רים לבדיקת נסיבות האירוע.

 ?? צילום: דובר צה"ל ?? סוללת טילי הפטריוט שיירטה את כלי הטיס
צילום: דובר צה"ל סוללת טילי הפטריוט שיירטה את כלי הטיס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel