Israel Hayom

לראשונה: פגישה פומבית בין נתניהו לנשיא מצרים א סיסי

רה"מ המשיך בסבב הפגישות המדיניות ודן עימו בסוגיות בוערות במזה"ת ● נפגש גם עם ר"מ יפן

- גדעון אלון עם פמליית רה"מ בניו יורק בהכנת הידיעה השתתף דניאל סיריוטי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד שלשום בלילה בניו יורק בפגישה פומבית ראשונה עם נשיא מצרים, עבד אל פתח א סיסי. השיחה נמשכה כשעה וחצי ועסקה בסוגיות בעייתיות במזרח התיכון.

היתה זו פגישתם השלישית של נת ניהו וא סיסי, לאחר ששתי הפגישות הקודמות התנהלו תחת מעטה של סו דיות. הראשונה היתה בינואר 2016 במ סגרת פסגת עקבה, והשנייה התקיימה חודשים ספורים לאחר מכן בקהיר.

המשתתפים בפגישה ציינו כי היא התנהלה באווירה טובה, וכי א סיסי הביע את נכונותו לסייע במאמצים להשגת שלום בין ישראל לרשות הפלשתינית. עצם קיומה של פגי שה פומבית לאור המצלמות מעיד על שיפור ביחסים בין שתי המדינות ועל צעד נוסף בהידוק הקשרים לאחר שובו של שגריר ישראל במצרים לע בודתו בקהיר.

נתניהו קיים כמה פגישות מדיניות נוספות. הוא נועד לשיחה עם נשיא פנמה, חואן קרלוס וארלה, ועמד על החשיבות שהוא מייחס להעמקת שי תוף הפעולה בין המדינות ועל ההזדמ נויות הרבות הגלומות בשת"פ זה. שני המנהיגים הזמינו איש את רעהו לביקור.

כמו כן נפגש נתניהו עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, ודן עימו בהעמקת שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות, ובעיקר בהגנת סייבר ובפתיחת קו תעופה ישיר בין שתי המדינות. אבה הזמין את נתניהו לבקר בטוקיו. נוסף על כך נועד נתניהו עם נשיא רואנדה, פול קגאמה, וגם עימו דן בהעמקת שיתוף הפעולה.

 ?? צילום: אבי אוחיון/לע"מ ?? נתניהו וא סיסי
צילום: אבי אוחיון/לע"מ נתניהו וא סיסי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel