Israel Hayom

שר הרווחה כץ: "השנה נרחיב את מיזם כרטיסי המזון"

- נועם )דבול( דביר

ערב ראש השנה מביא תמיד לשיאו את הקושי של משפחות קשות יום לקיים את מצוות החג. אתמול סקר מקרוב שר הרווחה חיים כץ את התקדמות מיזם כרטיסי המזון של משרד הרווחה ועמותת "אשל ירוש לים" ו"לקט ישראל".

המיזם מיועד למשפחות הסו בלות מאי ביטחון תזונתי חמור, והוא פועל ב 36 רשויות בכל הארץ. המשפחות המשתתפות בו כיום, 10,830 במספר, מקב לות כרטיס נטען של 500 שקלים לקניות, המתחדש מדי חודש )לא רק בתקופת החגים(. חצי מהס כום מיועד לקניות ברשתות המזון באופן חופשי )פרט לטבק ואל כוהול( והחצי השני 240) שקלים( "משולם" בתמורה לסל מוצרים יבשים, בהם גם פירות וירקות, שמגיעים עד לבית המשפחות. המטרה של המיזם היא למנוע את העמידה בתור של הנזקקים בתורי חלוקת המזון בעמותות השונות.

השר כץ, שביקר בלשכת הר ווחה ברמלה, שמע אתמול מ 4 נשים שהתקשו לעמוד בהוצאות של הקניות לחג, על הקושי הרב, ועל התועלת שהפיקו מהכרטיס. אחת מהן היא י' (36) אמא חד הורית לשלושה ילדים. לדבריה, היא עובדת ומתקיימת ממזונות אך מתקשה לתת לילדיה כל מה שהם צריכים, לצד תשלום חש בונות, חינוך ומזון. "אני שורדת בעזרת התמיכה הזאת", היא מס פרת כשדמעות בעיניה, "זה מאוד מעצים, ועוזר לילדים. זה עשה אותם יותר שמחים".

על אף המילים החמות, כל הנשים העידו כי הסכום עדיין נמוך. שר הרווחה כץ הבטיח כי המיזם יורחב ליישובים נוספים ול 16 אלף משפחות. "אין לנו הרבה כסף, הצרכים עצומים", אמר, "המטרה שלי היא לא החג, המטרה שלי היא היום יום. צריך לדאוג לאורך כל השנה".

 ?? צילום: קוקו ?? השר כץ, אתמול
צילום: קוקו השר כץ, אתמול
 ?? צילום: קוקו ?? כרטיס המזון
צילום: קוקו כרטיס המזון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel