Israel Hayom

פרסי אופיר חולקו באשדוד - השרה רגב נאמה בפייסבוק

שרת התרבות מירי רגב, שלא הוזמנה לטקס, אמרה: "הציבור לא צריך לממן סרטים שמכפישים את מדינתו" ● שמות הזוכים - באתר ובאפליקציה של "ישראל היום"

- שלומי דיאז וערן סויסה

טקס פרסי האקדמיה לקולנוע ה ,28 על שם השחקן שייקה אופיר ז"ל, נערך אמש במשכן אמ נויות הבמה באשדוד. הטקס נערך ללא נוכחותה של שרת התרבות מירי רגב - שלא הוזמנה על ידי המארגנים, ולטענתם - בע קבות החלטה שלא להזמין פוליטיקאים "מתוך כבוד ליוצרים וליצירה".

גורמים לא רשמים ציינו כי הסיבה לכך שרגב לא הוזמנה היא הביקורת שמ תחה שרת התרבות באירוע יום הקולנוע הישראלי בתחילת החודש על בחירת הסרט "פוקסטרוט" ל 13 מועמדויות לפרסי אופיר, בקטגוריות שונות, בטענה שהסרט פוגע בשמו הטוב של צה"ל וראוי היה שלא ייכ לל בטקס. אחרים טענו כי הסיבה לכך שלא הוזמנה היא התקרית שאירעה בטקס שנערך בשנה שעברה.

בעקבות ההחלטה שלא להזמינה נשאה רגב נאום בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלה והתייחסה לנושא. רגב אמרה, בין השאר: "ויתרתי על התע נוג להופיע בטקס ואני כאן הערב איתכם בלי צנזורה. טקס פרסי אופיר הוא חגי גה של הקולנוע הישראלי והקולנוע הישראלי הוא סיפור הצלחה. מגוון הלו קיישנים, הדתות המורכ בות, מייצרים מגוון לקול נוע הישראלי. אני גאה בו, מחזקת אותו ומעודדת אותו. אך הנה לדוגמה, סרט ישראלי )'פוקסטרוט'( זוכה לפרסים בינלאומיים ואני מקל קלת את החגיגה. היה לי קל יותר לה צטרף למסיבה, אבל 'פוקסטרוט' בחרו להחרים את מדינת ישראל. ישראל חו גגת 70 שנים של תקומה והתמודדות בלתי פוסקת מול ניסיונות להשמידה. וכמה מוסריים החיילים של צה"ל ואיזה גן עדן הקמנו במזרח התיכון המסוכסך והחשוך הזה. ואתם מעזים להציג את חיילי צה"ל הורגים במחסום ערבים וקוברים את הגופות שלהם?... אין יותר לגיטימי מכך שהציבור הישראלי לא יממן סרטים שמכפישים את מדינתו".

עד לשעת סגירת הגיליון טרם הוכ רזו שמות הזוכים בקטגוריות השונות. עדכונים: באתר ובאפליקציה "ישראל היום".

 ??  ?? רעיית הנשיא, נחמה רבלין )מימין(, בטקס אמש. בתמונה הקטנה: השרה רגב
רעיית הנשיא, נחמה רבלין )מימין(, בטקס אמש. בתמונה הקטנה: השרה רגב
 ??  ?? רוצים לדעת מי זכה? כל העדכונים באתר ובאפליקציה
רוצים לדעת מי זכה? כל העדכונים באתר ובאפליקציה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel