Israel Hayom

פורבס מפרסם את 100 המשפיעים

ביל גייטס נמצא ברשימה עם הון עצמי של 86 מיליארדדול­ר ביןהמשפיעי­ם:שלדוןאדלסו­ן

- ערן בר טל

ערב החג, המחיר המומלץ ל 1 ק"ג דבש עומד על 36 שקלים. בדרך כלל מחירו של 1 ק"ג דבש יהיה גבוה יותר והוא יכול להגיע לרף של 40 שקלים ויותר. לשם השוואה, בארה"ב עולה 1 ק"ג דבש )לפי מחירים ברשת וולמארט והשער היציג אתמול( 29.36 שקלים. כך שהמחיר המומלץ ערב החג בארץ גבוה לפחות בכ 22% מהמחיר ברשת הקמעונאית המובילה בארה"ב.

ח"כ שרן השכל )הליכוד(, שמקד מת חקיקה להקלות היבוא ושינוי פני הענף, מציינת כי במצב הקיים במשק פועלים שחקנים בודדים שמקבלים את האישור לייבא את הדבש. כמו כן, לדבריה, אף שמחירו המומלץ טרם החג אולי סביר, במהלך השנה כולה הוא מטפס והציבור קונה דבש ביוקר.

"המצב בענף הדבש מייצר בלאגן אחד גדול", אומרת ח"כ השכל. "הקמ עונאים מקבלים אפשרות לייבא כמות גדולה יותר ספציפית בראש השנה, והם מסתמכים על היבוא בשאר השנה. אז כשאנחנו קונים דבש בסופר, הוא במחיר מאוד גובה, כי לאף אחד אחר אין יכולת לייבא חוץ מלדואופול. וכל זה בחסות מועצת הדבש, שהיתה אמו רה לדאוג לחקלאים וגם לאינטרס של הצרכן. החוק צריך לקחת את הסמכות החוקית שניתנה למועצת הדבש", היא מוסיפה.

בתגובה לדברי ח"כ השכל מסרו ממועצת הדבש ומארגון מגדלי הד בורים כי "חברת הכנסת שרן השכל לא מדייקת ואינה בקיאה בעובדות, וחבל. מועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים תומכים ביבוא דבש בחגים, על מנת להשלים את הפער בין הביקוש לי כולת ייצור הדבש במדינת ישראל".

עוד נמסר כי "יבוא הדבש מתבצע באחריות ממשלת ישראל. למועצת הדבש אין השפעה על זכייני יבוא הדבש. כדאי שחברת הכנסת השכל תרשום לעצמה כי אסור שיבוא דבש פרוע יגרום לקריסת עסקים מקומיים. שנה טובה מדבוראי ישראל". המגזין הכלכלי פורבס פרסם אתמול את 100 המשפיעים בעולם. ברשימה נמצא כמובן ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, עם הון עצמי של 86 מיליארד דולר. כמו כן, ברשימה נמצא גם וורן באפט, בן ה ,87 מייסד ובעלים של ברקשיר האטוואי עם הון עצמי של 75.6 מיליארד דולר וגם ג'ף בזוס מייסד אמזון עם הון של 72.8 מיליארד דולר.

מרבית המשפיעים ברשימה הם אזרחי ארה"ב שעשו שם את הונם וניתן לזהות בניהם רוב של מיליארדרים שעשו את הונם בעצמם.

ברשימת 100 המשפיעים בעולם דורג גם שלדון אדלסון, שעשה את הונו מהק מת בתי מלון ובתי קזינו בעולם, עם הון עצמי של 30.4 מיליארד דולר.

אדלסון נחשב בארה"ב כתורם נדיב ומממן קרן מחקר רפואית בבוסטון, לריפוי מחלות מסכנות חיים וכן מיזמי חינוך. ד"ר מרים ושלדון אדלסון תור מים גדולים לישראל בתחומי הבריאות, החינוך ועוד.

בני הזוג אדלסון הקימו את "תגלית" – הארגון המשמעותי ביותר בארץ לה באת בני נוער לישראל והם גם מקימי העיתון "ישראל היום".

פורבס מצטטים את הפילוסופיה הע סקית של אדלסון השמה דגש על ביצוע קפדני מקורי: "כבר בגיל 16 הבנתי שלא חייבים רעיון מקורי, המקוריות יכולה להיות ביישום שונה. לקחתי את מכו נות המכירה ממפעלים והצבתי אותן בתחנות דלק".

 ??  ??
 ??  ?? בני הזוג ד"ר מרים ושלדון אדלסון
בני הזוג ד"ר מרים ושלדון אדלסון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel