Israel Hayom

רה"מ נתניהו נואם בעצרת האו"ם, אמש

צילום: אי.פי.אי

-

את רוב נאומו הקדיש נתניהו למ תקפה על איראן. "עלינו לספר כאן גם את האמת על איראן", אמר, "כפי שהנשיא טראמפ אמר בעוצמה. הוא קרא להסכם הגרעין עם איראן, באופן צודק, הסכם מביך. ואני לא יכול לה סכים איתו יותר. איראן רוצה להשמיד את המדינה שלי, כל יום. גם ראש הצבא שלה אמר זאת לאחרונה. היא מנהלת מסע כיבוש באיזור ומפת חת טילים בליסטים שמאיימים על העולם. לפני שנתיים אמרתי שלא רק שההסכם לא רק שאינו מונע את הגרעין מאיראן, אלא סולל עבורה את הדרך אליו.

"תומכי ההסכם אומרים שהוא ימנע מאיראן את הנתיב לגרעין. גבירותי ורבותי, זה מה שאמרו על ההסכם עם צפון קוריאה. ראינו מה יצא ממנו. אם לא ישתנה כלום, גם ההסכם הזה יוביל לאותה תוצאה. לכן המדיניות היש ראלית בנוגע להסכם עם איראן - היא שנו אותו או בטלו אותו. תקנו אותו או בטלו אותו. עלינו להפסיק את פיתוח הטילים הבליסטיים של איראן ולמ נוע את הפעילות האגריסיבית של באיזור. הרבה תומכים בהסכם חשבו שהוא ימתן את איראן. אני לא מסכים לכך כלל וכלל. אמרתי שכאשר יוסרו הסנקציות איראן תהיה כמו נמר רעב ששוחרר מכלוב. היא תאכל את חברי הקהילה אחד אחרי השני, וזה בדיוק מה שהיא עושה עכשיו. מהים הכספים לים התיכון".

רה"מ עשה בנאומו מחווה לנאום "מסך הברזל" המיתולוגי שנשא וינסטון צ'רצ'יל, כשאמר כי "מסך ברזל איראני נוחת על המזרח התי כון - משטר טרור בסוריה, עיראק, לבנון ובמקומות אחרים, שרוצה לכ בות את האור של ישראל. יש לי מסר לחמינאי, הדידקטטור של איראן – האור של ישראל לעולם לא יכבה. נצח ישראל לא ישקר )בעברית(. אלו שמאיימים עלינו בהשמדה נמצאים בסיכון גדול עבור עצמם. ישראל תגן על עצמה בכל כוחה ובכל כוח האמונה בצדקת דרכה. היא תפעל למנוע מצב של בסיסים איראניים קבועים בסוריה, היא תפעל למנוע מאיראן פיתוח נשק קטלני בסוריה ולבנון לשימוש נגד נו. כל עוד איראן רוצה בהשמדנתו, היא תהיה האויב הקשה ביותר שלנו".

עם זאת, נתניהו פנה ישירות גם לעם האיראני ואמר בפרסית: "אתם לא אויבינו - אתם חברינו". לאחר מכן הוסיף: "יום אחד תהיו חופשיים מהמשטר הרע שלכם, שיורה בנשים כמו נדא סולטן ותולה הומוסקסואל­ים. בני העם האיראני, כאשר תשחתחררו, החברות ביננו שוב תפרח".

בסיום דבריו אמר רה"מ כי "ישראל מחוייבת להשגת שלום עם כל שכ ננו הערבים. הנשיא טראמפ ואני שו חחנו על כך בהרחבה. אני מעריך את המנהיגות שלו ואת המחויבות שלו לעמוד לצדנו ולקדם שלום לכולנו. ביחד נתפוס את ההזמדנויות לשלום ונתמודד עם הסכנות מאיראן. ישראל הפכה לכוח עולה בקרב העמים, וסוף סוף האור שלה קורן ברחבי היבשות. שנה טובה מישראל".

בעת הנאום ישבה באולם רעייתו של רה"מ, שרה, לצד השר צחי הנגבי ראש המל"ל מאיר בן שבת וכל אנשי לשכת רה"מ. הישיבה נוהלה על ידי שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, המ שמש כסגן נשיא העצרת הכללית.

 ??  ??
 ??  ?? השגריר דנון מנהל את הישיבה
השגריר דנון מנהל את הישיבה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel