Israel Hayom

גיבורים על מדים

5 לוחמים צעירים שהיו במקום הנכון ובזמן הנכון כדי למנוע אסון, מספרים על השנה שהפכה אותם לגיבורים

- שלומי דיאז

השנים האחרונות הביאו עימן מציאות ביטחונית יומיומית קשה ומורכבת באיו"ש ובירושלים. זו דורשת מכוחות הביטחון להיות עיר ניים ומוכנים לכל תרחיש. לא פעם הם הופכים בזכות אומץ ליבם לגיבורים - בעת סיכול מוצלח, הצלה ומניעה של אסון.

מיתר ארביב (20) מאחוזת ברק משרתת באגד .282 בימים הראשונים שלה כמפקדת בח טיבה המרחבית עציון, במהלך סיור שגרתי באזור תקוע הע רבית, זיהתה חשוד ויזמה עימו שיחה, אז הוא ניסה לדקור אותה. "הוא התחיל ללכת לקראתי ונא בקנו פיזית", היא מספרת, "בשלב מסוים הצלחתי לדחוף אותו כדי שיהיה טווח לקצין שהיה איתי באירוע לירות בו ולנטרל אותו". כתוצאה מהפיגוע נפצעה ארביב, אך לדבריה, "חשבתי כבר באותו הרגע איך לחזור כמה שיותר מהר לשגרת הפעילות ולחיילים שלי".

איתמר מרום (19) משוהם נאלץ להתמודד פנים אל פנים עם מחבל בצומת גוש עציון בסוף חודש יולי. איתמר ירה שני כדו רים מדויקים ונטרל את המחבל. "זה היה אינסטינקט ופעלתי כמו באימון על מנת להסיר את האיום ולמנוע אירוע גדול יותר", תיאר.

מאור קזצקר (26) מעפולה משרת כקצין האג"ם של גדוד נחשון בחטיבת כפיר. בינואר ,2017 שני נערים פלשתינים, נער ונערה, הגיעו לש"ג של הכניסה ליישוב עם סכינים בי דיהם. מאור זינק לזירה, קפץ על שני המחבלים ונטרל אותם ללא שימוש בנשק. בחקירתם הודו כי הגיעו כדי לדקור חיילי צה"ל.

דניאל ז'וקובסקי (20) מפתח תקווה משרת בגדוד רם כקלע. לפני כחודשיים ראה מול עיניו איך מחבל ניסה לדרוס כוח של חיילים בצומת בית ענון. וירה בו. על פי התחקיר, דניאל מנע מה דורס לבצע פיגוע הרסני.

יוני בלינוב (20) מנתניה הוא לוחם בגדוד 334 שבאגד ארטי לרי .282 בחודש יולי הוא זיהה מחבל שניסה לדרוס את אחד מחבריו לצוות. הוא נטרל אותו ומנע המשך פגיעה בחיילים ופי גוע הרסני.

והעיקר, שישובו הביתה בש לום - גם השנה, ובכלל.

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? מימין: דניאל ז'וקובסקי, יוני בלינוב, מיתר ארביב, איתמר מרום ומאור קזצקר
צילום: יהושע יוסף מימין: דניאל ז'וקובסקי, יוני בלינוב, מיתר ארביב, איתמר מרום ומאור קזצקר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel