Israel Hayom

20 שנות מאסר לרוצח של הילי סובול: "יותר מ 130 דקירות"

ערן דוד הורשע ברצח באחריות מופחתת שירי, אחותה התאומה של הילי, תרצה 6 שנות מאסר

- צבי הראל, כתבנו לענייני משפט

שנה וחצי לאחר הרצח המזעזע של הילי סובול ז"ל, גזר אתמול בית המשפט המחוזי בתל אביב 20 שנות מאסר בפועל על דוד ערן, שהורשע ברציחתה, ושש שנות מאסר על אחותה התאומה של הנרצחת שירי.

ערן הורשע בעבירת רצח, הנאשמת הורשעה בשידול לחב לה בכוונה מחמירה ובסיוע לאחר מעשה. כמו כן, חויב הנאשם לפ צות את אם התאומות ב 258 אלף שקלים, שכבר שולמו.

ביהמ"ש כיבד את הסדר הטי עון בין הצדדים ביחס לשני הנא שמים. על דוד ביקשו הצדדים לגזור 20 שנות מאסר, ואילו בע ניין שירי ביקשה התובעת עו"ד זהר דולב לגזור עליה 10 שנות מאסר. עם זאת, סנגורי הנאש מת, אלי כהן וגיל פרידמן, טענו באופן חופשי.

התובעת הבהירה כי התביעה נסוגה מכתב האישום המקורי, שבו הואשמה שירי ברצח, בגלל קשיים ראייתיים. ביחס לנאשם, קיבל ביהמ"ש את טענת הסנגור עו"ד ששי גז כי ערן עומד באמות המידה של "ענישה מופחתת" על בסיס חוות דעת רפואיות, לרבות פסיכיאטרית.

הרצח בוצע בפברואר ,2016 ולפני כן החליפו ביניהם הנא שמים מסרונים. בין השאר כתבה הנאשמת לנאשם: "שהיא כבר תמות. בא לי שהיא תמות". הנאשם הצטייד בשני סכינים ובבגדים להחלפה, עטה כפפות ובחדר המדרגות מחוץ לדירה דקר את הילי יותר מ 130 דקי רות, מבלי שקדמה לכך התגרות מצידה. הנאשמת התקשרה למ שטרה ודיווחה כי המנוחה נדק רה על ידי אדם שאינה מכירה. בהמשך, סייעה לנאשם להימלט מהמקום.

במסגרת כתב האישום המתו קן, שבו הודו הנאשמים, תוארו הנסיבות האכזריות של הרצח, ובין השאר נכתב: "הנאשם גרם בכוונה תחילה למותה של המנו חה והמיתה בדם קר". גזר הדין נכתב על ידי ראש ההרכב השופט גלעד נויטל, שלדעתו הצטרפו עמיתיו השופטים טלי חיימוביץ וגרשון גונטובניק. נויטל, באימוץ הסדר הטיעון, נתן משקל בולט לחוות הדעת של שירות המבחן המתייחסות לנאשמים. ביחס לנאשמת הומלץ להטיל מאסר לתקופה "שתצ מצם ככל הניתן את האגרסיה הצפויה במצבה הנפשי, תוך צמצום השפעה כתוצאה מהמפגש האינטנסיבי עם אוכ לוסייה עבריינית בוגרת ומנוסה ממנה".

 ??  ?? הילי סובול ז"ל
הילי סובול ז"ל
 ??  ?? האחות שירי וערן דוד
האחות שירי וערן דוד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel