Israel Hayom

זעמה של מריה

הוריקן "מריה" הכה בחוזקה בקאריביים הסופה פגעה באי דומיניקה, וגגות רבים במדינה עפו מעוצמת הרוחות העזות

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

באיים הקאריביים מתפללים לנס. סופת ההוריקן מריה נעה מדרום לצפון וכבר החלה לזרוע הרס במדינת האי דומיניקה, שם דווח על נזק עצום. גגות רבים במדינה בת ה 72 אלף הנ פשות הועפו מעוצמת הרוחות העזות, שנשבו במהירות של 250 קמ"ש.

הסופה לא פסחה גם על מעונו הר שמי של ראש הממשלה המקומי, רוז וולט סקריט, שהגדיר את ההרס כ"בלתי נתפס" ותיאר בפייסבוק את מה שה סופה עשתה: "הגג של הבית עף, אני עכשיו נתון לחסדיה של הסופה והכל מתחיל להיות מוצף". סקריט הזהיר שהגרוע ביותר עוד לפני התושבים.

מדובר בסופת ההוריקן הקשה ביותר שפקדה את האי אי פעם מאז החלו המ דידות. "החשש הגדול שלי הוא מפ צועים או הרוגים כתוצאה ממפולות הבוץ שייווצרו מהגשם הבלתי נפסק", כתב סקריט. הסופה נעה לסירוגין בין דרגה ,5 העוצמתית ביותר, לדרגה .4 כעת כל העיניים נשואות לטריטוריה האמריקנית פורטו ריקו ואיים אחרים מצפון, כגון האי סן מרטין, שחלק ממנו נהרס באופן טוטאלי בסופה אירמה. ככל הנראה הסופה תגיע לפורטו ריקו כבר הבוקר )אחה"צ שעון ישראל(. גם אם לא תפגע ישירות באיים הללו היא צפויה לגרום לגשמים קשים, לרוחות עזות ולעליית מפלס הים.

בפורטו ריקו החשש הוא ממכה קשה במיוחד. המושל ריקרדו רוסיו כבר הכריז על מצב חירום וגם הנ שיא דונלד טראמפ חתם על צו המא פשר סיוע מיוחד. גם באי סנט קרואה חוששים והמושל הזהיר כי התושבים עשויים להיות מנותקים מחשמל למשך שבועות.

עדיין לא ברור אם מריה תפגע בחוף המזרחי של ארה"ב, אך ייתכן שהישועה תבוא דווקא מסופת הורי קן נוספת, חוסה, שפעילה גם היא באוקיינוס האטלנטי. חזאים אומרים שדווקא קיומה של חוסה עשוי לעזור בהרחקת מריה מערי ארה"ב.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel