Israel Hayom

שרי אריסון הפתיעה: "אמכור חצי מאחזקותיי בבנק הפועלים"

התמורה המשוערת מהעסקה: כ 3.25 מיליארד שקלים המשקיעים בבורסה מרוצים: המניה זינקה בשני אחוזים

- חזי שטרנליכט

שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, הודיעה אתמול כי היא מוכרת קרוב למחצית מאח זקותיה בגרעין השליטה - כ 10% ממניות הבנק - לקבוצה של גופים מוסדיים מארצות הברית.

מדובר בחתימה על מזכר הבנות, כך שעדיין לא מדובר בהסכם מחייב, וממילא הנושא תלוי בהשגת האישורים מהרגולטורי­ם בארץ, ובעיקר מהפיקוח על הבנקים.

לפי העסקה המוצעת, אריסון תמשיך להחזיק במרבית מניות השליטה בבנק, נוסף על כ 10% מהון המניות שלו.

התמורה מהעסקה, לפי שער המ ניה שדווח למשקיעים בבורסה, נאמדת בכ 3.25 מיליארד שקלים.

המחיר שנקבע לעסקה עמד על כ 2% יותר משווי השוק של הבנק לפני פתי חת המסחר אתמול, אלא שאחרי פר סומה המניה זינקה ב 2% בתום יום המסחר.

גורמים המקורבים לעסקה הנרקמת אמרו כי מדובר בהבעת אמון חסרת תקדים במשק הישראלי. זאת משום שבנק הפועלים מזוהה מאוד עם הכל כלה המקומית, ומשום שהשקעה בבנק שקולה למעשה להשקעה בפורטפוליו של השקעות במשק הישראלי.

לדברי הגורמים המקורבים לעסקה, זהות הרוכשים המדוברים, אף שטרם פורסמה פומבית באופן רשמי, תקל על הרגולטורים לאשר את כוונתם בעתיד. אישור העסקה עשוי להימשך כמה שבועות וייתכן שאף חודשים.

לפי אותם גורמים, החקירה שבה מעו רב בנק הפועלים בארצות הברית גלויה ומדווחת בהרחבה, כנדרש על פי הרגו לציה, ולכן היא בוודאי גלויה גם למש קיעים החדשים.

נזכיר כי החקירות שבהן מעורבים בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות בא רצות הברית, הנוגעות למסים, נמשכות. בהקשר זה, בנק הפועלים מנהל מגעים מול הרשויות הרלוונטיות בארה"ב, וכבר הפריש מאות מיליוני שקלים עד כה.

נזכיר כי בנק לאומי סיים את הפר שה בארצות הברית לאחר ששילם קנס ורשם עלויות נלוות שהוערכו לפני כשלוש השנים, עת סיום הפרשה, בהיקף כספי משוער של יותר מ 1.5 מיליארד שקלים.

 ?? צילום ארכיון: גדעון מרקוביץ' ??
צילום ארכיון: גדעון מרקוביץ'
 ?? צילום ארכיון: יהושע יוסף ?? שרי אריסון
צילום ארכיון: יהושע יוסף שרי אריסון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel