Israel Hayom

משפט הטבח בטולוז: "אלו היו הוצאות להורג"

5 שנים וחצי אחרי שמוחמד מראח רצח ארבעה יהודים ב"אוצר התורה": אחיו ונאשם נוסף מועמדים לדין ● האח מואשם בסיוע לטבח וחשוד שעמד מאחורי הקצנת אחיו

- אלדד בק כתבנו באירופה

הטבח של מורה ושלושה ילדים יהודים, שבוצע בביה"ס היהודי "אוצר התורה" בטולוז שבדרום צרפת ב 19 במארס ,2012 נמשך 36 שניות בלבד. אך לאלו שחוו אותו ולאלה שחזו בו, השניות הללו דמו לנצח של אימה, שבה הם שרויים עד היום. חמש שנים וחצי אחרי מתנהל בימים אלה ב"היכל הצדק" משפטם של שניים מהחשודים בסיוע לרוצח, מוחמד מראח.

מראח, אסלאמיסט צרפתי שהתגייס מרצונו לאל קאעידה, חוסל בידי לוחמי היחידה למאבק בטרור ימים ספורים לאחר הטבח. שני העומדים למשפט הם אחיו הגדול, עבד אל קאדר ,(35) שכונה "בן לאדן של טולוז", ופתאח מלכי ,(34) יליד אלג'יריה ובעל עבר פלילי עשיר. אל קאדר עומד לדין על סיוע ברצח ונחשד, בין השאר, בכך שעמד מאחורי ההקצנה הדתית והר עיונית של מראח. בין השאר, גנב את הקטנוע ששימש את אחיו בסדרת מעשי רצח שביצע בשמונה ימים, שבהם נרצ חו בנוסף שלושה חיילים צרפתים ער בים. מלכי מואשם שסיפק למראח את הנשק, התחמושת ואפוד נגד כדורים, ששימשו אותו בפיגועים.

המשפט, שנערך באבטחה כבדה ואמור להסתיים בעוד שלושה שבו עות, הפך למפגן אחווה נדיר בין קרובי קורבנות הטרור האסלאמיסטי היהודים והמוסלמים. סמואל סנדלר, היו"ר לש עבר של הקהילה היהודית הקטנה בוור סאי, שאיבד בפיגוע את בנו - הרב המורה יונתן סנדלר, ואת נכדיו - בניו של יונתן, אריה בן ה 5 וגבריאל בן ה 3 - וקרובי שלושת החיילים המוסלמים שנרצחו בידי מראח, אינם מסתירים את סלידתם מדברי הנאשמים, הטוע נים לחפות, ומאמם של האחים מראח, שטוענת כי בנה עבד חף מפשע. על בנה השני, מוחמד, היא לא יכולה להגן: קודםצ לחיסולו בתום מצור הודה בכל מעשיו, שאותם דאג גם לתעד במצלמה שחבש לראשו.

ביום רביעי התמקד המשפט בתיאור הטבח ב"אוצר התורה". "זה לא היה ירי, אלו היו הוצאות להורג", תיאר יעקב שושן, אחד העדים לטבח, שעבד כמ תנדב בבית הספר. עד מבוגר שצפה בפיגוע מדירה המשקיפה לבית הספר תיאר: "ראיתי אותו )מראח( תופס בש ערות הראש של ילדה או ילד ויורה בראש ממרחק אפס".

לאחר שמיעת כל העדויות, נשאל אל קאדר על ידי אחת מעורכות הדין של קורבנותיו אם הוא חש בושה לנוכח תיאור מעשי אחיו. "אנחנו אחים לדת", השיב, בין השאר, "אני חש תערובת של עצב, בושה וחרטה". הקושי המר כזי העומד בפני התביעה הוא להוכיח שעבד אל קאדר ידע מראש על תו כניות אחיו, ושהיתה לו השפעה על תהליך הפיכתו לטרוריסט. בעבר לא הסתיר את עמדותיו הקיצוניות, בין השאר כי יש לנהל ג'יהאד.

 ??  ?? המומים וכואבים אחרי הטבח, מארס 2012
המומים וכואבים אחרי הטבח, מארס 2012
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel