Israel Hayom

עליבאבא הודיעה כי תפתח מרכז מחקר ופיתוח בישראל

ענקית הסחר האלקטרוני מצטרפת לשורה של חברות רב לאומיות שפתחו לאחרונה מרכזים בארץ, דוגמת אמזון ו eBay ● שר הכלכלה אלי כהן לנשיא עליבאבא ג'ק מה: "ברוך הבא לארץ החדשנות"

- ערן בר טל

ענקית הסחר האלקטרוני הסי נית "עליבאבא" הודיעה על כוונתה לפתוח מרכז מו"פ בישראל, במסגרת תוכניתה לפתיחת מרכזי מחקר ופיתוח ברחבי העולם בהשקעה של 15 מיליארד דולר.

בכך מצטרפת עליבאבא לחברות ענק בתחום הסחר האלקטרוני שהגי עו לאחרונה לישראל דוגמת אמזון, ,eBay בוקינג ועוד יותר מ 300 חברות בינלאומיות.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בירך את נשיא עליבאבא, ג'ק מה, ואמר לו: "ברוך הבא לארץ החדשנות", זאת לאחר שלפני כמה חודשים פגש השר כהן את ג'ק מה במסגרת ביקורו בסין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בביקור הזמין כהן את מה להשקיע בי שראל ולפתוח בה מרכז מחקר ופיתוח. השר כהן אף התלוצץ עם נשיא עלי באבא ואמר לו: "הבנות שלי מגדילות באופן עקבי את הרכישות בעליבאבא, עכשיו הגיע הזמן שעליבאבא תשקיע בישראל".

החדשנות הישראלית היא מוקד משיכה לחברות סיניות, והיקף ההש קעות שלהן בישראל מהווה חלק ניכר מסך היקף ההשקעות הזרות בישראל. הדבר ניכר גם בעלייה החדה ביצוא הישראלי לסין. רק בשנה האחרונה עמד יצוא הסחורות מישראל לסין על 2.13 מיליארד דולר, לעומת 1.63 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ .30.6%

ממשרד הכלכלה נמסר כי "המשרד רואה במזרח בכלל ובסין בפרט יעד אסטרטגי להגדלת היקפי הסחר של ישראל. בין השאר, הדבר בא לידי ביטוי בכך שכיום יש לישראל שישה נספ חים כלכליים בסין, יותר מבכל מדי נה אחרת. מערך הנספחים המסחריים בסין נועד לקדם את פעילותן השוטפת ואת הצלחתן של החברות הישראליות בשוק מורכב כמו סין. זאת באמצעות ניהול מו"מ על הסכם חופשי עם סין, הסרת חסמי יצוא, סיוע בענייני רגול ציה ויצירת הזדמנויות עסקיות לחברות ישראליות בסין".

 ??  ?? משרדי החברה בסין צילום: GettyImage­s
משרדי החברה בסין צילום: GettyImage­s
 ??  ?? השר כהן ונשיא עליבאבא מה
השר כהן ונשיא עליבאבא מה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel