Israel Hayom

תיבת הפנדורה של הוליווד

הארווי וינשטיין ממשיך להסתבך - אשתו נפרדה ממנו ונפתחו נגדו חקירות בניו יורק ובלונדון ● בן אפלק גינה אותו בטוויטר, ושחקניות חשפו שגם הוא הטריד אותן ● אפלק: "התנהגתי באופן בלתי הולם"

- אלי לאון וסוכנויות הידיעות

הפרסומים הרבים על תקיפות מיניות שביצע לכאורה מפיק העל ההוליוודי, הארווי ויינשטיין ,(65) היו יותר מדי עבור אשתו, מע צבת האופנה הבריטית ג'ורג'ינה צ'פמן ,(41) שהודיעה כי החליטה לע זוב אותו. לבני הזוג, שהיו נשואים כעשר שנים, יש שני ילדים.

בעקבות הפרסומים בתקשורת, משטרת ניו יורק החליטה לפתוח בחקירה נגד המפיק היהודי. בהודעתה נמסר כי "בהתבסס על מידע בתקשורת, משטרת ניו יורק עורכת בדיקה כדי לקבוע אם ישנן תלונות נוספות הנוגעות לעניינו של ויינשטיין. משטרת ניו יורק מעודדת את כל מי שעשוי להיות לו מידע בעניין זה להתקשר אלינו".

במקביל, משטרת לונדון החלה לחקור מקרה תקיפה אפשרי שהתרחש בשנות ה 80 של המאה ה .20 למרות טענותיו כי כל המעשים היו בהסכמה, ויינשטיין עשוי להתמודד עם טענות מצד 3 נשים כי אנס אותן, כפי שפורסם בתחקיר של המגזין "הניו יורקר". על פי הדיווחים ויינשטיין אישפז עצמו במוסד גמילה פרטי באריזונה, בעלות של 2,000 דולר ליום ומצפה לקבל "הזדמנות שנייה" לאחר שישתקם.

לפני שיצא שלשום מלוס אנג'לס למרכז הגמילה, דרמה קטנה התרחשה כאשר הוא נראה מגיע לביתה של בתו מנישואיו הראשונים. הבת, רמי ,(22) התקשרה למשטרה בטענה כי אביה נמצא במצב נפשי אובדני. עם יציאתו משם הוא שוחח עם עיתונאים וסיפר להם: "אני מחזיק מעמד, מצבי לא טוב, אני מנסה. אני חייב לקבל עזרה, חבר'ה. אתם יודעים מה, כולנו עושים טעויות. אני מקווה לקבל הזדמנות שנייה". בד בבד, השחקנית הבריטית קייט בקינסייל כתבה באינסטגרם שלה כי כשהיתה בת 17 היא זומנה לחדרו של ויינשטיין, ששהה בלונדון. לדבריה, המפיק היהודי פתח את הדלת כשהוא עוטה חלוק בלבד. "הייתי נאיבית מאוד ולא חשבתי שגבר לא נאה ומבוגר זה יצפה שאגלה בו עניין מיני. לאחר שסירבתי לשתות אלכוהול ואמרתי לו שיש לי בית ספר מחר, עזבתי, מודאגת אך ללא פגע".

העלילה מסתבכת

גם השחקנית והדוגמנית הבריטית קארה דלווין סיפרה באינסטגרם כי ויינשטיין שלה כי המפיק ביקש ממנה להתנשק עם אישה אחרת ולאחר מכן ניסה לנשק אותה, כאשר ביקשה לצאת מהחדר. כמו רוב הנשים האחרות שסיפרו על מעשיו של ויינשטיין, התקרית התרחשה במה שהיתה אמורה להיות פגישת עבודה.

בינתיים גם נגד השחקן בן אפלק

הופנו טענות בנוגע להתנהגות לא ראויה כלפי נשים. מאפרת בשם אנה מרי טנדלר טענה כי השחקן מישש אותה בניגוד לרצונה במסיבה לפני שלוש שנים. "הייתי רוצה מאוד לקבל התנצלות מבן אפלק שאחז בישבני. כמו רוב הנשים במצבים כאלה לא אמרתי דבר אבל חשבתי הרבה על מה הייתי אומרת לו אם הייתי פוגשת אותו". אפלק התנצל שלשום בחשבון הטוויטר על תקרית אחרת שהתרחשה ב ,2003 אז נגע בחזה של השחקנית הילארי ברטון בניגוד לרצונה במהלך תוכנית טלוויזיה. "נאלצתי לצחוק כדי לא לבכות", היא צייצה על החוויה. אפלק צייץ: "התנהגתי באופן שאינו ראוי כלפי גברת ברטון. אני מתנצל על כך בכנות".

ופרשה נוספת הקשורה לאפלק - השחקנית רוז מק'גאוון תקפה את השחקן בתגובה לציוץ שלו בנוגע להתנהלות של ויינשטיין, והאשימה אותו כי הוא משקר שלא ידע על מעשיו של המפיק. מק'גאוון קיבלה בעבר פיצויים בסך 100 אלף דולר מויינשטיין לאחר שניסה לתקוף גם אותה.

 ??  ??
 ??  ?? ה"טיים". מפיק, טורף, מנודה
ה"טיים". מפיק, טורף, מנודה
 ??  ?? ויינשטיין עם אשתו ג'ורג'ינה צ'פמן, שהחליטה לעזוב אותו
ויינשטיין עם אשתו ג'ורג'ינה צ'פמן, שהחליטה לעזוב אותו
 ?? צילום: אי.פי ?? בן אפלק
צילום: אי.פי בן אפלק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel