Israel Hayom

קליפורניה בוערת: לפחות 26 הרוגים וכ 400 נעדרים

- ארז לין

השריפות בצפון קליפורניה המשיכו להרוס אתמול חלקים נרחבים מ"ארץ היין" הפסטורלית, וגם לגבות עוד ועוד קורבנות. מניין ההרוגים עומד כעת על 26 אנשים לפחות. כמו כן, יותר מ 400 בני אדם מוגדרים נעדרים. המצב רק נעשה גרוע יותר לנוכח ההחרפה ברוחות והמשך התנאים היבשים באזור, מה שהביא לכך שעוד אלפי תושבים נאלצו להתפנות מבתיהם. באחת העיירות ראש העיר הבהיר כי הפינוי אינו המלצה, אלא פעולה הכרחית וכי מי שמחליט להישאר מקשה מאוד על עבודת מכבי האש. "אתם תיאלצו לשרוד לבד ולא תקבלו עזרה", הוא אמר להם. כ 20 שריפות עדיין משתוללות ב 8 מחוזות, ועד כה נהרסו יותר מ 3,500 מבנים, כולל רחובות שלמים שהפכו באחת לעיי חורבות ובתים שלמים שהפכו לאפר. מדובר באסון האש הקטלני ביותר שאירע במדינה מאז 1991 ומניין ההרוגים צפוי לגדול במהלך הימים הקרובים

בית משפט באוסטרליה הכיר במסרון שנשמר כטיוטה, אך לא נשלח לנמען שאליו יועד, כצ וואה חוקית לחלוטין של אדם ששלח יד בנפשו לפני כשנה. במסרון שלא נשלח, הגבר ,(55) שזהותו לא נחשפה, כתב כי הוא מוריש את רכושו לאחיו ולאחיינו ולא לאשתו ולבנו.

בהודעה שלא נשלחה נכתב: "אתה ובנך תשמרו על הכל. על הבית ועל הפנסיה. תקברו את האפר שלי בחצר האחורי. אשתי תיקח רק את החפצים שלה. היא שוב חזרה לאקס שלה. אני הרוס. יש כסף מאחורי הטלוויזיה וקצת בבנק. זאת צוואתי". אחד מחב ריו של מוסר ההודעה מצא אותה בתיקיית הטיוטות של הטלפון הנייד שלו, שהיה מונח ליד גו פתו. על פי החוק באוסטרליה, באין צוואה חוקית היה הרכוש עובר לידי בנו. ביהמ"ש הע ליון בבריסביין דחה את ערעו רה של אשת המתאבד. השופטת סוזן בראון ציינה, בין השאר, כי התרשמה שכותב הצוואה הבין את פשר מעשיו.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel