Israel Hayom

נראה אותך משווה מחירים!

מוכרים מתוחכמים יודעים להסוות את המחיר האמיתי - ולהקשות עלינו לעשות את הפעולה הצרכנית המתבקשת

-

ה התחיל מזה שחבר הקניט אותי על רכישת מוצר חשמ לי לבית: "איזה פראייר, הנה זה בזאפ, 500 שקל פחות!". קפצתי מהכיסא ומייד ראיתי את שתי המי לים שהוא פספס: "החל ."...מ במילים אחרות: מדובר ב"מכרז" שבו אפשר להגיש הצעות החל ממחיר נמוך, שכמובן אף אחד לא זוכה בו. להגיש אפשר, לזכות זה כבר סיפור אחר.

הוא כמעט נכנע להקנטה הזו, אבל אז הוא באמת מצא מחיר טוב יותר, לא ב 500 שקל, אבל בחצי מזה. עדיין משמעותי. במקרה הזה כבר לא הצל חתי למצוא אותיות קטנות שיסבירו את העניין, אבל הסקרנות לא הניחה לי - הרי ביררתי היטב, השוויתי מחי רים... איך זה ייתכן?

בצר לי, התקשרתי לחנות שממנה קניתי את המוצר וביקשתי מהבעלים הסבר. אמרתי לו שאני פשוט רוצה להבין את הפער הזה, אחרי שהוא אמר לי שלא אמצא בשוק מחיר כזה. בעל החנות הפתיע בתשובה נחרצת: "אין דבר כזה, אף אחד לא מוכר את המכונה הזו במחיר הזה". אבל אני נמצא מול המחשב ומופיע שם המוכר בזאפ, הכ תובת, הטלפון והמכונה זמינה במחיר הנמוך הזה, הסברתי. "אז תתקשר ות זמין", אמר המוכר הנועז, "אם תצליח לבצע הזמנה במחיר הזה, אני אחזיר לך את הכסף". טוב, תירגע, אמרתי לו. אני לא צריך שתבטל את העסקה, אני עיתונאי ואני רואה בזה שכר לי מוד, אולי בכלל מדובר בהוצאה מוכרת בעיתון שלי .(...מממה)

אם כבר הגענו עד הלום, אז מובן שהתקשרתי לבצע את ההזמנה. התח לתי למסור פרטים: שם, כתובת, טל פון... ואז הגיעה השאלה: "איזה דגם רצית?" ובכן, כפי שאמרתי, הדגם הזה שאתם מציעים ב 2,100 שקלים. "תן לי רגע לבדוק", אמר הטלפן הנחמד, תקתק במקלדת והמשיך: "תראה אדו ני, הדגם הזה אזל, אבל מכיוון שהת קשרת אנחנו נציע לך את הדגם המ שוכלל יותר בתוספת של 450 שקלים בלבד, במקום 700 שקלים". רשמתי את הדגם ואת התוספת הנדרשת והב טחתי לבדוק את ההצעה ולחזור אליו. "אני לא בטוח שההצעה הזו תישמר לך", הוא ניסה את מזלו וזכה בתגובה לטריקת השיחה.

חזרתי לבעל החנות ודיווחתי לו על פרטי השיחה. "ראה ידידי, הוא אמר, הדגם המשודרג שהוצע לך, הוא הדגם שקנית ממני. למכונה הזו יש כמה כי נויים לאותו הדגם". אני לא מאמין! זו עבודה בעיניים! נזעקתי. "אני יכול לספר לך על עוד כמה תרגילים שעו שים באתרי המכירות והורסים לנו את המכירה בחנות". ספר! ספר! ביקש תי. הוא סיפר: "אתה מתקשר לקנות מדיח כלים שפורסם במחיר מסוים. שואלים אותך באיזה צבע אתה מעו ניין ואז אומרים לך שהצבע שאתה מבקש הוא בתוספת מחיר מסוימת. רצית כסף – זה בתוספת מחיר; רצית לבן – גם זה בתוספת מחיר. תרגיל נוסף: אומרים לך שהדגם שרצית הוא ממדינה מסוימת, אבל אם אתה רוצה את הדגם האירופי, נניח, אז זה בתוס פת מחיר. וכמובן, הדגם המומלץ הרבה יותר טוב, לדבריהם".

אז איך אפשר להשוות מחירים? אפשר, אבל זה הפך להיות לגמרי לא פשוט. אם מצאתם מחיר נמוך יותר, אל תמהרו להסכים לתוספות במחיר.

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? חנות מוצרי חשמל
צילום: יהושע יוסף חנות מוצרי חשמל
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel