Israel Hayom

"עם הספר היינו - ונישאר"

רותם סלע לא התכוון להיות מו"ל, אבל כך זה יצא "אני רוצה שכמה שיותר אנשים יהיו עצמאים"

-

שם העסק: הוצאה לאור, סלע מאיר מקום לידה: ירושלים )לפני 3 חוד שים עבר לת"א( שנת לידה: 2013 הורים: רותם סלע, שמודה לעם הספר סיבות הלידה:

"כשהייתי עיתונאי קראתי את הספר 'ציביליזציו­ת גוועות: מדוע אירופה והאסלאם נעלמים?' ספר שכתב דיוויד פ. גולדמן, עיתונאי ואנ ליסט, והתרשמתי מאוד. זה היה שנ תיים אחרי שהספר ראה אור לראשונה באנגלית, אז הלכתי להרבה הוצאות לאור והצעתי להן להוציא את הספר לאור, כי יש בו עניין לציבור. להפתע תי, אף אחד לא רצה להוציא את הספר הזה, למרות שהיה ברור לי שהוא נושא סופר מעניין שמתאר את הקריסה הד מוגרפית באיראן, כתוצאה מהקריסה בילודה שם. אז לקחתי את זה על עצמי והוצאתי את הספר לאור", מסביר רותם סלע וממשיך: "אחרי שהוצאתי את הספר לאור, אנשים כבר ראו בי מו ציא לאור רשמי והציעו לי ספרים. משם העסק התחיל. אנשים הציעו לי ספרים שאותי מאוד עניינו, אך ידע תי שלא יראו אור בהוצאות אחרות. אני מחפש ספרים שאני רואה אותם כחשובים, מעניינים ופורצי דרך. אני רואה את עצמי כאופורטוני­סט של רעיונות סיפוריים, שהוצאות אחרות לא ישקיעו בהם". גאוות ההורים:

ביטול חוק הס פרים. "החוק לא אפשר למכור ספ רים חדשים בהנחה. לכן כשהתחלתי להיות מו"ל החוק למעשה דן את הס פרים שלי להיות רחוקים מהשוק, כי הוא למעשה משמש סופרים ותיקים ואני עובד עם סופרים חדשים המח פשים לבנות לעצמם שם. מצאתי את עצמי בשליש משרה כמו"ל שעובד בלבטל את החוק. בסופו של דבר, לא אני הפלתי אותו, אלא המציאות. כל בן אדם בישראל שהוא לא בעשירון

העליון ואוהב לקרוא ספרים התרחק מהם בגלל המגבלות הבלתי הגיוניות ולא הוגנות שהחוק הטיל. הספר הפך להיות מוצר צריכה לא נגיש, בעיקר לאנשים שהם צעירים, סטודנטים, או משפחות מעיירות שבעבורן זה בהחלט משנה אם ספר אחד עולה 70 שקלים, או שארבעה ספרים עולים 100 שקלים. כמו"ל צעיר שנמצא באותו ראש של בני הצעירים גיליתי שאני לא יכול למכור ספרים במחירים שהם לא יכו לים להרשות לעצמם". שותפות הורית:

אורי רדלר, העורך הראשי של ההוצאה. "קראתי ערכים שהוא כתב בוויקיפדיה, סביב תחומי עניין כלכליים שעניינו אותי בזמנו, ויצרתי איתו קשר. אדם שמשקיע בכ תיבת ערכים אנציקלופדי­ים על חש בון זמנו החופשי הוא אדם מיוחד. זה התאים לי". על הישראלים:

"עם הספר היינו ועם הספר נישאר. גיליתי שלמרות שמספידים את הספרים כי יש המון הסחות דעת כמו סלולרי ונטפליקס, הישראלים קוראים ולא מוותרים על ספרים. יכול להיות שגם לשמירת השבת יש קשר לכך, והשבת מקרבת אנשים לספרים". מי במשפחה:

דונלד טראמפ. ספרו רב המכר של נשיא ארה"ב "תח שוב כמו מנצח"; הספרים של טוביה טננבוים – "תפוס ת'יהודי", "אני ישן בחדר של היטלר" ו"שקרים שכולם מספרים"; "מדוע אתה מצביע ימין ומקבל שמאל" של ארז תדמור ועוד. ניסיון קודם:

4" שנים כעיתונאי, ולפני כן מנהל פיתוח עסקי לחברת אנגריה ורכז סטודנטים בשני מכו ני מחקר. בהוצאה מצאתי דבר שאני אוהב, חיבור לתעשיית המילים". שכיר, או עצמאי:

"אני רוצה שכמה שיותר אנשים בדור שלי יהיו עצמאים. בתור עצמאי אתה חייב ליצור. אם אתה לא יוצר, אז אתה מת".

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? רותם סלע
צילום: יהושע יוסף רותם סלע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel