Israel Hayom

שכחה לשמור

קבוצת האין הגנה של פוטיס קציקאריס הובכה בליטא עם הפסד 86:72 ללייטקבליס בפתיחת היורוקאפ ● הפועל ירושלים שוב שיחקה רק מחצית, הציגה רכות בצבע, ונאלצה לתרץ הפסד במקום שסומן כניצחון בטוח

- רועי כהן

הדבר החיובי היחיד שאפשר להגיד על הפועל ירושלים, אחרי ההפסד במחזור הפתיחה של היורוקאפ, 86:72 ללייטקבליס הלי טאית, זה שהיא לא מנמיכה ציפיות. מהרגע הראשון, המערכת כולה מצהירה תחת כל מיקרופון רענן שה מטרה היא לזכות ביורוקאפ.

צעד מבורך לנוכח המנהג הקבוע בספורט הישראלי שלא לכוון גבוה ולהיצמד לקלישאות הידועות. אבל כדי שהאלופה בכלל תתקרב לאזורים שהיא מדברת עליהם, היא חייבת לפ תור את הבעיות האקוטיות שלה. ויש הרבה כאלו.

כבר בהשלמת הקו הקדמי היה אפשר לזהות את הבעיה הגדולה שזועקת לש מיים: לירושלים אין אף גבוה בעל יכו לות הגנתיות מובהקות. כך, למשל, כתבנו בתום סיום מסע ההכנה בספ רד, ב :26.9 "לירושלים אין חוסם טבעי שיספק מטרייה אווירית באזור הצבע וישנה זריקות... יש לה את אומיץ' שא מור לשלוט בריבאונד, את האוול שאם יצליח להיגמל מבעיית העבירות יוכל לעזור, את ליאור אליהו ששיפר את ההגנה אבל אצלו זה 'יום עסל יום בסל', ואוסטין דיי השברירי בפן הפיזי... ההג נה על הצבע צפויה להיות עקב אכילס של ירושלים".

שלשום ראינו את החולשה הזאת הלכה למעשה. ברבע השלישי כל לי טאי מזדמן נכנס לצבע של האדומים באין מפריע; הליטאים קלעו 20 נקודות בצבע רק ברבע בשלישי ורשמו כמעט 66 אחוז ל 2 במשחק כולו; וירושלים עצמה? היא רשמה 0 נקודות מהזדמ נויות שניות.

קשיש טוב לברינוביץ'

בואו נתעכב עוד רגע על הקו הקד מי. לבנות קבוצה שהאוריינטצ­יה שלה היא התקפה זה בסדר גמור, כל עוד מצליחים להחביא את הבעיה בהגנה. אפשר לעשות את זה באמצעות הגנות אזוריות מתחלפות, בעיקר של שלו שה גבוהים, כדי למנוע טיילת בצבע. אלא שלא ראינו שום תחכום בהגנה של קציקאריס: האחים לברינוביץ', דריוש וקשישטוף, קשישים אמיתיים בני ,38 קלעו ביחד 31 נקודות, ושימו לב - 18 מתוכן באו ב"פיק אנד פופ", חסימה ויציאה החוצה לקליעה - אחד המה לכים הבסיסיים בכדורסל, שבוצע על ידי שחקנים שכל אירופה יודעת כבר 20 שנה שזה הנשק העיקרי שלהם. כל אירופה חוץ מקציקאריס?

וזה לא שבהתקפה ירושלים הבריקה. חוץ מיכולת אישית גבוהה ומוכרת של קרטיס ג'רלס, ויד טובה של אוסטין דיי, מעט מדי שחקנים בלטו. יותם הלפרין שוב שיחק 14 דקות בלי לזרוק לסל, בר טימור לא תרם כמעט דבר ב 19 דקות, וליאור אליהו נדחק לקצה הרוטציה עם

 ??  ?? לברינוביץ' חולף בקלות על פני דיי
לברינוביץ' חולף בקלות על פני דיי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel