Israel Hayom

קרוב לחצי שנה מכבי חיפה לא ניצחה או כבשה שער ליגה מחוץ לסמי עופר בשבת יתארחו הירוקים אצל מכבי פ"ת בתקווה לנצח את הסטטיסטיקה במלאבס דווקא מאמינים שאם ישמרו על היכולת מההפסד לב"ש בגביע הטוטו, ישיגו את הנקודות

● ●

- ליאב נחמני ושי ארצי

מכבי חיפה תצא מחר למשחק חוץ מול מכבי פ"ת אחרי כחצי שנה ללא ניצחון או שער ליגה מחוץ לסמי עופר. בסך הכל רשמו הירוקים 5300 דקות עקרות, וניכר כי הם מתת קשים להביא את עצמם לידי ביטוי במשחקי חוץ.

הנתון המעודד מבחינת חיפה הוא שאת הניצחון והשער האחרון שלהם מחוץ למגרש הביתי (ב־22 באפריל )2017 הם השיגו מול יריבתם מחר. אז היה זה דקל קינן שנגח את הכדור לרשת בדקה העשירית וקבע את תוצאת המשחק .)0:1(

"קשה להסביר למה זה קורה, אבל עם עובדות קשה להתווכח ואם אנחנו רוצים לרוץ בצמרת צריך להתחיל לקחת נקודות גם בחוץ", אמרו במועדון והוסיפו: "זו נקודה שעובדים עליה גם ברמה המנטלית". ואכן, הירוקים צירפו לאחרונה את פסיכולוג הספורט אלעד אשכנזי, שעובד עם השחקנים גם על הנושא הזה.

בעוד קבוצות אחרות מתקשות לשחק בחוץ בעיקר בשל מבצרן הביתי, קשה לומר שכך גם במקרה של חיפה. הקהל הירוק מלווה את הקבוצה במשחקי החוץ במספרים יוצאי דופן. העונה, למשל, יותר 6,000־מ ירוקים נסעו למשחק מול בני יהודה במושבה, 4,000־כ הגיעו לעכו ולמפגש מול מכבי ת"א בנתניה נחטפו כל 1,200 הכרטיסים שהוקצו לאוהדי הקבוצה.

גם מחר הצפי הוא ליותר 4,000־מ אוהדים בירוק, כך שאווירה ביתית תהיה לחיפאים גם במושבה. "הקהל מגיע במספרים לא רגילים לכדורגל הישראלי, וצריך להתחיל לתת לו קצת נחת", אמר אחד משחקניו של גיא לוזון. "לפעמים במשחקי חוץ האווירה טובה יותר מאשר בסמי עופר, כך שאין תירוצים בסיפור הזה. צריך להתחיל לנצח גם בחוץ, וזה מתחיל במשחק מול פ"ת, עם כל הקושי שבו".

מבחינה מקצועית, חיפה החלה להתאמן בסגל מלא רק ביום רביעי, בעוד ניקיטה רוקאביצה חזר ממשחקה של נבחרת אוסטרליה רק אתמול והוא צפוי לפתוח בהרכב. הנטייה של המאמן גיא לוזון היא למשיך עם סטפנוס אתנסיאדיס בהרכב, ומאחוריו יפתח כובש שער הניצחון במשחק האחרון מול מ.ס. אשדוד, אופיר מזרחי.

ומה לגבי היריבה? הקבוצה המאכזבת של הליגה, אולי יותר מכל קבוצה אחרת, היא מכבי פ"ת. העובדה שהכחולים העפילו בעונה החולפת לפלייאוף העליון וכמעט הצליחו להשיג את הכרטיס לאירופה הובילה את הנהלת הקבוצה להציב העונה את התקציב הגבוה בתולדות המועדון - יותר מ־52 מיליון שקלים. זרים בעלי רזומה מרשים במיוחד כמו סיבוק וניניס, שמקבלים משכורות עתק במונחים של פ"ת,

 ?? צילומים: יוסי שקל ?? ורמוט מול סולומון
צילומים: יוסי שקל ורמוט מול סולומון
 ??  ?? לוזון. ינצח בדרבי המשפחתי?
לוזון. ינצח בדרבי המשפחתי?

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel