Israel Hayom

אמן האשליות

במשחק החשוב ביותר של ארגנטינה זה שנים, לאו מסי כישף את הכדור באקוודור, ועם שלושער דחה את התהייה כיצד ייראה גביע העולם בלעדיו ● בצ'ילה, שכנתם, דור הזהב הסתיים באופן עגום אחרי עשור מופלא ● וגם: חילופי המשמרות בין פנמה שעלתה למונדיאל לארה"ב שתישאר בבית

- דור הופמן

1 עבור נבחרת ארגנטינה, העפלה למונדיאל היא הלחם והצ'וריסו. מאז 1974 היא שם, 11 פעמים ברצף, שני גביעים, שתי סגנויות, העילית של העילית. עלייה לרוסיה 2018 לא היתה אמורה לדגדג את נימי הרגש של הארגנטינאי­ם הגאים, אבל הנסיבות יצרו מציאות חדשה.

קמפיין מוקדמות צולע הפך את המשחק האחרון מול אקוודור לחשוב ביותר זה שנים, כזה שניצחון בו מא ריך את שגרת החיים המפנטזת בשנה אחת לפחות והפסד בו מכניס לסחרור שאין לדעת מתי יעצור. צופה מהצד יתקשה להבין כיצד מפגש מול נבחרת מפורקת עונה להגדרה "משחק גדול", אבל מנקודת מבטם של הארגנטינאי­ם לא היה גדול ממנו.

מכיוון שהמשחק הזה היה כזה גדול, למראית עין ארגנטינאית לפחות, מה שעשה בו לאו מסי היה ענק. במגרש בקיטו, 2,850 מטרים מעל פני הים, מקום שבו הכדור לא נוהג לציית לר צונם של השחקנים האורחים, מספר 10 בתכלת לבן כישף אותו.

הוא מחק פיגור 1:0 מוקדם עם שלו שער מרהיב, והשאיר להזדמנות אחרת את התהייה מה היה קורה אילו היה מוסר לחבריו כתמיד.

"מסי לא חייב לארגנטינה מונדיאל, הכדורגל חייב ללאו מסי", סיכם המאמן חורחה סמפאולי לאחר ששחרר אנחת רווחה ענקית. טוב יעשה אם ינצל כעת את הזמן שקיבל כדי להרכיב נבחרת אמיתית, כזאת שתוכל להעניק למסי את מה שמגיע לו: עוד 10 שחקנים 2 שיסחבו אותו, ולא להפך. זה היה עשור מופלא. הוא הת חיל ב 2007 עם המקום השלישי באליפות העולם עד גיל ,20 נמשך עם העפלה לגביע העולם בדרום אפריקה אחרי 12 שנות היעדרות, ולזה בברזיל שנעצר בשמינית הגמר, והגיע לשיא עם הזכיות בקופה אמריקה ב 2015 ו 2016 והסגנות בגביע הקונפדרציו­ת השנה. זה היה עשור מופלא לנבח רת צ'ילה, ועושה רושם שהוא הגיע לסיומו השבוע.

ההפסד 3:0 בברזיל והמקום השי שי במוקדמות בישרו כנראה על סוף דרכו של "דור הזהב הצי'לאני". וכמה שהטוב היה טוב, גם הרע הוא רע. בא רבעת המחזורים האחרונים הנבחרת של חואן אנטוניו פיצי הפסידה שלוש פעמים ונראתה כמי שאיבדה את האוויר במפרשים.

אשתו של קלאודיו בראבו פתחה תיבת פנדורה בפוסט חריף שבו האשי מה את השחקנים בחוסר מקצוענות; ארתורו וידאל פרש וחזר בו; והמא מן חואן אנטוניו פיצי צפוי לסיים את דרכו. העניין הוא שכל זה יכול היה להימנע אם צ'ילה לא היתה מתלוננת לפיפ"א על כך שבוליביה שיתפה שחקן שלא כחוק. כתוצאה מכך הצ'ילאנים אמנם הרוויחו שתי נקודות חזרה, אך פרו זכתה בשלוש. הנקודה הזאת, היא שבסופו של דבר הפרידה בין מונדיאל נוסף לבין סוף. 3 יומיים אחרי שאיסלנד הפכה לנבחרת ה 79 שתשתתף בג ביע העולמי הגיעה פנמה ועם ניצחון 1:2 דרמטי על קוסטה ריקה העלתה את המספר ל .80 בשונה מהאירופאים המאופקים, אנשי המדינה הלטינית השוכנת בין קוסטה ריקה לקולומ ביה חגגו ללא רסן. השדרים נטשו את הממלכתיות ואיבדו את הקול, התוש בים יצאו לרחובות עד השעות הקטנות ונשיא המדינה הכריז על 10 באוקטובר כיום חג לאומי.

ההצלחה של פנמה היא חלק מהחזון שהיה לקונקאקאף, ההתאחדות של צפון ומרכז אמריקה, כשהוציאה לדרך את גביע הזהב )הטורניר היבשתי( ב .1991 מטרת המסגרת הנוספת היתה לעודד מדינות נוספות שאינן מקסיקו, הונ דורס ואל סלבדור להשקיע בכדורגל ובסופו של דבר גם להגיע לטורניר הגדול בעולם. ארה"ב וקוסטה ריקה היו הראשונות לאמץ זאת ובהמשך הצטרפו גם ג'מייקה וטרינידד וטובגו.

עכשיו תורה של פנמה. אין פה איזה סיפור תשתיות דוגמת איסלנד, אלא דוגמה למדינה בעלת התאחדות מסוד רת וליגה מתפתחת. בעשור וחצי האח רונים עשתה הנבחרת התקדמות אדירה שכללה שתי סגנויות בגביע הזהב ופ ספוס של גביע העולם בברזיל במחזור הסיום של המוקדמות.

כעת, עם המאמן הקולומביאנ­י הרנן

האנשים בפנמה חגגו ללא רסן. השדרים נטשו את הממלכתיות ואיבדו את הקול, התושבים יצאו לרחובות עד השעות הקטנות ונשיא המדינה הכריז על 10 באוקטובר כיום חג לאומי

 ??  ?? מסי. הגיע הזמן שחבריו לנבחרת יסחבו אותו ולא להפך
מסי. הגיע הזמן שחבריו לנבחרת יסחבו אותו ולא להפך
 ??  ?? סאנצ'ס מאוכזב. צ'ילה תישאר בבית
סאנצ'ס מאוכזב. צ'ילה תישאר בבית
 ??  ?? חורחה גונסאלס מפנמה חוגג בדמעות
חורחה גונסאלס מפנמה חוגג בדמעות
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel