Israel Hayom

ניצחון האמת על אונסק"ו

ארגון התרבות המדע והחינוך של האו"ם ניסה לעוות את ההיסטוריה - וצפוי בעצמו להפוך להיסטוריה ● בצעד דרמטי הודיעה ארה"ב: "בשל ההטיה נגד ישראל - נפרוש מהארגון" ● רה"מ בישר כי ישראל תפרוש גם היא: "החלטה אמיצה ומוסרית" ● השגריר שאמה הכהן: "ארגון הזוי"

- שלמה צזנה כתבנו המדיני

אחרי שאונסק"ו ניסה במשך שנים לשכתב את ספרי ההיסטוריה בכל הקשור לישראל, הארגון עצמו עשוי להפוך להיסטוריה: ארה"ב הודיעה על פרי שה מהארגון, ובאופן טבעי גם יש ראל צפויה ללכת בעקבותיה.

רה"מ נתניהו הודיע כי הנחה את משרד החוץ להכין את פרישת ישראל מאונסק"ו ואמר כי "אני מברך על הח לטתו של הנשיא טראמפ לפרוש מא רגון אונסק"ו - זו החלטה אמיצה ומו סרית, משום שאונסק"ו הפך לתיאטרון האבסורד ומשום שבמקום לשמר את ההיסטוריה, הוא מעוות אותה".

מוקדם יותר אתמול הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי ממשל טראמפ מתכוון לפרוש מאונסק"ו, במחאה על יחס הארגון כלפי ישראל )ראו עמ' .(3 ארה"ב תישאר בארגון כמשקיפה. פרישתה תיכנס לתוקף אחרי 31 בד צמבר .2018

"ההחלטה לא התקבלה בקלות והיא משקפת את הצורך ברפורמה יסודית בארגון וההטיה הנמשכת נגד ישראל בו", נכתב בהצהרת מחלקת המדינה.

ראש אונסק"ו אירינה בוקובה אמרה כי ההחלטה היא הפסד לשני הצדדים. יצוין כי ברקע הפרישה של ארה"ב וישראל מאונסק"ו, האפשרות שאיראן וקטאר יובילו את הארגון. לראשות הוועד המנהל של אונסק"ו מועמדות שתי מדינות, איראן ודרום קוריאה, כאשר יש יתרון ברור לאיראן.

בישראל כמובן בירכו על הצעד. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי מדובר "בצעד חשוב ונכון ערכית ומוסרית של בעלת בריתנו הגדולה ארה"ב כלפי ארגון אנטישמי ומוטה פוליטית, שהפך את השקר למנהג ואיבד את הדרך ואת הרלוונטיות".

שגריר ישראל לאונסק"ו כרמל שאמה הכהן אמר כי "הארגון התעו רר הבוקר לתדהמה והלם מהחדשות, אבל כבר בראשית השנה הזהרתי את המנכ"לית כי המשך קבלת ההחל

 ??  ?? השגריר שאמה הכהן
השגריר שאמה הכהן
 ??  ?? הנשיא טראמפ
הנשיא טראמפ
 ??  ?? השר בנט
השר בנט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel