Israel Hayom

הגיל והתרגיל

תכשירי אנטי אייג'ינג רבים מבטיחים להילחם בסימני הגיל ולשפר את מראה העור ● בדקנו אם הם יעלימו את הקמטים, ולמה שום מותג לא מציין במפורש על האריזה את מה שמבטיחות החברות?

- יניב משיח

חברות הקוסמטיקה מציעות שלל קרמים, ש"יעניקו מראה עור צעיר ורענן ויילחמו בקמטים". "הקמט הוא רק הביטוי החי צוני של תהליך המתרחש בעומק העור וברקמות שמתחתיו", מסביר ד"ר אלכס אלטס, מומחה ברפואת עור. "המושג "קמטים" מכיל בתוכו מגוון רחב של מאפיינים - סטטיים, דינמיים, קמטי הבעה, קמטי אלסטו זיס, חריצים, קמטוטים עדינים וקפ לים עמוקים". יש מגוון רחב של קרמים למני עת קמטים. "הבולטים יהיו חומרים ששומרים על לחות העור, בעיקר רבי סוכרים כגון חומצה היאלורונית, שאוגרת לחות ומונעת את התייבשות העור", אומרת ד"ר אינס ורנר, מו מחית ברפואת עור ונשיאת האיגוד האירופי לדרמטולוגי­ה .ESCAD "כמו כן, נגזרות של חומצה רטינואית שנחשבות יעילות בתחום ייצור הקו לגן ומסייעות בשיפור מראה העור - אך זה למעשה אופן הטיפול החל קי. סוג נוסף הוא חומר פעיל שמזרז בניית קולגן בעור, דוגמת פפטידים )חלקי חלבון קטנים(, וכן קבוצת האנ טי אוקסידנטים - נוגדי חמצון שפו עלים לצמצום סימני ההזדקנות".

את הקרמים שנלחמים בסימני הגיל יציגו לרוב בפרסומות דוגמ ניות בנות .25 כדי ליצור אמינות ישלבו במותגים שונים פרזנטוריות מפורסמות שעברו את גיל .40 בשני המקרים תיעשה עבודת פוטושופ מו גזמת שתבטיח לפנים של המותג עור חלק של ילדת בת מצווה. הכמיהה למראה עור צעיר, חלק ונטול קמ טים תגרום לנו לרכוש את התכשיר. בפועל, ידוע לכל שרמת הביצועים במציאות היומיומית פחות מבטיחה.

"ברור שלא קיים פתרון אוניברס לי לכל הסוגים של הקמטים, גם לא בתחום הרפואה האסתטית ובוודאי לא בתחום הקרמים הקוסמטיים", מציין ד"ר אלטס. גם גליה תורן חן, יוע צת אסטרטגית למותגי טיפוח ויופי, מציעה שננמיך ציפיות מהקרמים השונים. לדבריה, "חשוב להדגיש שאין דבר כזה אנטי אייג'ינג. אנחנו לא יכולים לצאת נגד תהליכים טב עיים כמו התבגרות או הזדקנות העור, אלא רק למתן ולעכב מעט את סימני הגיל בעזרת קוסמטיקה. שגרת טיפוח נכונה תפחית את הופעת הקמטים ותעדן אותם, אך אין דבר כזה מניעה

טוטלית. רבות מחברות הטיפוח מצי עות, במקביל לקרם, גם סרום שהוא תמצית מרוכזת של רכיבים פעילים שחודר לעור ומוליך ביתר יעילות רכיבים טיפוליים לתאי העור. מקובל לשדך סרום כשכבת הולכה ראשו נה עם קרם תואם, אולם הקרם אמור לעבוד גם בזכות עצמו".

מתברר שמשרד הבריאות הוא שמונע מחברות הקוסמטיקה להב טיח לנו העלמת קמטים, שלום עולמי ומעיין נעורים בקופסה, וקובע כללים ברורים בתחום. "הבטחות על מוצ רי קוסמטיקה מוגבלות על פי כללי הרגולציה. כדי לטעון טענה כמו 'מטפל בקמטים' או 'מפחית קמטים', על היצרן או היבואן להציג הוכחות לטענה ולגבות אותן בבדיקות מע בדה או מבדקים קליניים", מסבירה תורן חן. לדבריה, "משרד הבריאות מנסה ליישר קו עם הדירקטיבה האירופית בתחום פיקוח על תמ רוקים והוא נחשב אף מחמיר יותר. ההבטחות הקיימות על תוויות מוצ רי האנטי אייג'ינג שמשווקים בארץ הן יחסית מתונות למה שהיו רוצים היצרנים לכתוב ולעיתים דורשים מיבואנים למחוק מהאריזה טענות מוגזמות לדעת משרד הבריאות או כאלה שלא הוצגו עבורן הוכחות. כל אלה תהליכים יקרים שעולים הרבה כסף ליצרנים וליבואנים ולכן פעמים רבות נדמה כי תחום האנטי אייג'ינג שמור לחברות גדולות ומבוססות".

אמירה זאת מביאה אותנו לבחון את הטענה שלפיה תכשיר יקר הוא בהכרח טוב יותר. ובכן, תלוי את מי שואלים. חברות הקוסמטיקה שמצי עות תכשירי מגה פרימיום יגידו שכן, ויגבו את האמירה במחקרים שונים מטעמם שמוכיחים זאת. אנשי מקצוע יספרו סיפור אחר לגמרי.

"מחיר הקרם לרוב לא משקף את איכותו ואת יעילותו. מה שמקפיץ את המחיר אלה התכונות שמיוחסות לקר מים, כגון העלמת קמטים, ייצור קולגן, חומצה היאלורונית שכביכול חודרת לשכבות העור העמוקות ומחליקה את הקמטוטים ונוגדי חמצון שמנטרלים את הרדיקלים החופשיים", מציין ד"ר אלטס. "בפועל, הקרמים אינם מסוג לים 'לספק את הסחורה' עקב הגדר תם כתכשירים קוסמטיים ולא כתרו פות על פי דרישות הרגולטוריו­ת של רשויות הבריאות בעולם".

ומכיוון שאין כמו מראה עיניים, בדקנו למשך 21 יום שלל תכשירים שמבטיחים להילחם בסימני הגיל ול שפר את מראה העור - והרי המסק נות לפניכם.

 ??  ??
 ?? צילום: GettyImage­s ??
צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel