Israel Hayom

פספוס ותהייה

הפועל חולון החמיצה ניצחון במורסיה בפתיחת ליגת האלופות, ונחלה הפסד שלישי ברצף ● בני הרצליה הפסידה לפורטו בסיכום שני המשחקים, ובכל זאת עלתה לשלב הבתים של היורופ קאפ )ההסבר בכתבה( ● במוצ"ש: הפועל ירושלים - מכבי ראשל"צ

- אבי סגל

1 הפועל חולון חזרה שלשום לזירה האירופית אחרי הפסקה של חמש שנים. זה קרה בהפסד 78:76 למורסיה בספרד בפתיחת שלב הבתים המוקדם בליגת האלופות של פיב"א - הפסד שכולו פספוס גדול.

זה היה פספוס מכמה סיבות: הראשו נה, מול חולון התייצבה קבוצה בינונית מאוד; השנייה, אותה קבוצה שיחקה בהרכב חסר, ללא השחקן המרכזי שלה בראד אולסון וגם ויטור פבראני נעדר; השלישית, קבוצתו של דן שמיר הובי לה ושלטה במחצית הראשונה )סיימה אותה ביתרון ,(31:38 המשיכה להוליך גם לאחר ההפסקה, ורק בעשר הדקות האחרונות המשחק התאזן ובסיומו הלך מצד לצד, כשחולון מחמיצה הזדמנות לנצח עם החטאת שלשה של טו הולוואי )בלט עם 21 נקודות(.

בכך הפרויקט השאפתני של שמיר פותח עונה בשלושה הפסדים רצופים: ברבע גמר גביע ווינר לגלבוע/גליל, בפתיחת הליגה להפועל ת"א, וכאמור, אחד נוסף בספרד. משהו בלתי צפוי חורק במכונה, שתעבור כנראה בקרוב שינויים פרסונליים ראשוניים כדי להתייצב.

זה אמנם היה רק המשחק הראשון, אבל כזה שחולון עוד עלולה לבכות בגללו בסוף הדרך. לא פעם קרה שמש חק הפתיחה קבע רבות מי תעלה שלב, ולחולון היתה כאן הזדמנות לייצר ית רון משמעותי להמשך בבית בן שמונה קבוצות, שממנו עולות ארבע לשלב הבא. היריבה הבאה תהיה מונאקו, שתתארח בארץ ביום שלישי. בני הרצליה ניצחה שלשום 83:85 את פורטו בחוץ, הפסידה בסדרה )נכנעה במשחק הבית בהפרש של שלוש נקודות( ובכל זאת העפילה לשלב הבתים של היורופ קאפ. איך זה יכול להיות, אתם שואלים? ובכן, בפיב"א, כמו בפיב"א, הכל אפשרי.

הנה ההסבר: הרצליה הרוויחה מקום בבתים לאחר ששלושה מקומות התפ נו. זה קרה כי שלוש קבוצות שהודחו מליגת האלופות ונשרו ליורופ קאפ - בודיוולניק קייב, חובנטוד בדאלו נה וקאלב קרמו האסטונית - החליטו לפרוש מהמפעל. את שלושת המקומות האלה קיבלו כ"לאקי לוזרס" הקבוצות שהודחו והיו בעלות המאזן המצטבר הנמוך ביותר )אצל הרצליה זה היה מי נוס ,(1 ויחד עם הרצליה נהנו מההפקר

 ??  ?? משהו חורק בחולוניה בפתיחת העונה
משהו חורק בחולוניה בפתיחת העונה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel