Israel Hayom

בקרוב: חקירה שישית לנתניהו

חדשות :2 רה"מ צפוי להתעמת עם עדות העוזרת של מילצ'ן גם נהגו של מילצ'ן העיד במשטרה

- כתב "ישראל היום"

נהגו של איש העסקים ארנון מילצ'ן העיד במשטרה לפני כמה חודשים כי "הדס קליין )העוזרת האישית של מילצ'ן( היתה אומרת לי שבני הזוג נתניהו שוב מבקשים אס פקה של שמפניות וסיגרים. חשבתי לעצמי שמדובר בכמויות גדולות מאוד של מוצרים. לא הבנתי למה מילצ'ן צריך לספק אותם לבני הזוג. עשיתי את השליחויות האלה פעמים רבות".

רה"מ כנראה ייחקר בשבוע הבא בפעם השישית ויעומת עם עדותה של קליין. אתמול נחשפה עדותה של קליין, שהעידה במשטרה כמה פעמים על הדרך שבה נהגו ראש הממשלה ור עייתו להזמין ממנו מתנות לכאורה.

במשטרה בודקים גם את הסיוע של רה"מ למילצ'ן בנושא אשרת הכני סה שלו לארה"ב. במהלך ,2013 כאשר התברר למילצ'ן כי בקשתו לקבל ויזה לארה"ב לפרק זמן של 10 שנים נתקלת בקשיים, פנה המיליארדר לכמה בכי רים בממשל האמריקני באותה תקופה וביקש שיסייעו לו. גורמים אמריק ניים מספרים כי במהלך אותן שיחות מילצ'ן ציין במפורש בפני הבכירים בממשל אובאמה כי הוא חבר אישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת בהקשר של בקשתו לזכות בהקלות בהוצאת הוויזה.

הסיוע שנתן נתניהו למילצ'ן בה שגת ויזה לארה"ב לעשר שנים הוא אחת הסוגיות שעומדות במרכז חקירת המשטרה. לטענת הגורמים האמריק ניים, בשלב מאוחר יותר, בפברואר מארס ,2014 מילצ'ן חזר ואמר לב כירים בממשל אובאמה כי הוא חבר אישי של נתניהו בהקשר של יוזמת השלום ששר החוץ דאז ג'ון קרי ניסה לקדם בין ישראל לפלשתינים. הגור מים האמריקניים ציינו כי דבריו של מילצ'ן פורשו אז על ידי אותם בכירים בממשל אובאמה כרמז לכך שייתכן כי יוכל להשתמש בחברותו עם נתניהו כדי לסייע לקדם את תהליך השלום.

מילצ'ן מסר בתגובה: "לא היה ולא נברא דבר כזה. לא דיברתי בהקשר כזה )של הוצאת הוויזה( עם אף גורם אמרי קני ולא הזכרתי היכרות עם נתניהו".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel