Israel Hayom

סכנה ושמה כביש 66

עשרות קיפחו את חייהם בכביש ,66 המקשר בין יקנעם ומגידו ● התושבים דורשים כבר שנים שיפור בתשתיות ● כעת מתוכננת הארכת גדר ההפרדה ● שבוע הבטיחות בדרכים - פרויקט מיוחד

- עדי חשמונאי

מאמצים נעשים להפחית את הסיכון בכביש האדום שב צפון הארץ: כביש 66 מקשר את יקנעם עם צפון השומרון, ואורכו כ 31 ק"מ. הוא נחשב למסוכן מאוד, ובמיוחד הקטע בין צומת התשבי הסמוך ליקנעם לבין צומת מגידו. מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מאז שנת 2004 אירעו בכ ביש 275 תאונות - רובן בקטע המדובר. בתאונות אלו נהרגו 38 בני אדם, וקרוב ל 1,000 נפגעו. איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו ותושבי המועצה שהכביש עובר בין יישוביה, הקימו בשנים האחרונות קול צעקה נוכח סכנת החיים הממשית שאורבת להם בציר הבעייתי.

הכביש הוא דו סטרי, צר, מפותל וחשוך ברובו בלילות. אולם בשנה האחרונה החלו התושבים לראות מעט אור בקצה המנהרה.

אחרי שנים ארוכות של תאונות קטלניות ותלונות תושבים, בנתה חברת נתיבי ישראל, בהוראת משרד התחבורה, גדר הפרדה מבוטנת בין הנתיבים בקטע שבין צומת התשבי לצומת מגידו.

התאונה הקטלנית האחרונה בכ ביש, שגבתה את חייהן של שתי נשים וגרמה לפציעתם הקשה של שלושה נוספים, אירעה סמוך לצו מת מגידו.

בעקבות התאונה, נענה מנכ"ל נתיבי ישראל לבקשתו של חול בסקי, ובביקור שערך באזור רק לפני כשבועיים הורה לגורמי המ קצוע לקדם תכנון להארכת גדר ההפרדה מצומת מגידו ועד למע בר סאלם, שחוצה את הכביש לשני חלקים - 17 ק"מ המצויים בשטח ישראל, ו 14 ק"מ בשטחי הרשות הפלשתינית.

כעת מסתמן גם כי קול הצע קה שהקימו התושבים על הכניסות והיציאות המסוכנות מיישוביהם לכביש האדום, מתחיל לשאת פרי.

תשתיות צומתי היישובים החלו לעבור מתיחת פנים, בחלק מהיישובים כבר אושרה הקמת נתיבי השתלבות, וצמתים אחרים צפויים לזכות כבר במהלך 2018 ברמזורים.

"זה זמן אני חוזר ומתריע על אודות הסיכון לחיי אדם לאורך כביש ,"66 אמר חולבסקי. "לשמח תי, מנכ"ל נתיבי ישראל מבין היטב את הסיכונים והמצוקות של תוש בי האזור, וגילה נכונות ומחויבות להירתם באופן מיידי לתיקון המפ געים. אני מברך על כך ושמח שכבר בשבועות הקרובים נתחיל לראות את הביצוע של הדברים בשטח".

אחרי שנים ארוכות של תאונות ותלונות תושבים, אושרה הקמת נתיבי השתלבות, וצמתים צפויים לזכות ברמזורים בשנה הבאה

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel