Israel Hayom

סיוט בנבחרת ההתעמלות

אלי רייזמן האמריקנית, המתעמלת היהודייה הגדולה בעולם ואחת המעוטרות בהיסטוריה (שש מדליות אולימפיות, שלוש מזהב), פרסמה אמש את האוטוביוגר­פיה שלה, שבה היא מתארת כיצד היא וחברותיה הוטרדו מינית על ידי רופא הנבחרת באופן קבוע "הידיים שלו נגעו בי בלי כפפות מתחת לבג

- עדי רובינשטיין

אמש ראתה אור בארה"ב האוטוביוגר­פיה של המתעמלת האמריקנית אלי רייזמן, Fierce:" ‪How Competing for Myself‬ ‪."Changed Everything‬ כמה ימים קודם לכן, לקראת צאת האוטוביוגר­פיה, העניקה המתעמלת היהודייה הגדולה ביותר בדורנו ראיון חושפני לתוכנית התחקירים הוותיקה 60" דקות", ובו חשפה שאף היא נפלה קורבן להטרדה מינית על ידי מי ששימש כשלושה עשורים הרופא הראשי של הנבחרת, ד"ר לארי נסאר.

נסאר, שיושב בימים אלה בכלא לאחר שהודה בהחזקה של פורנוגרפיי­ת ילדים, ניצב בפני לא פחות מי22 סעיי פי אישום בדבר עבירות מין ממדרגה ראשונה, ואם יורשע במי מהם במשפטו, שייצא לדרך בעוד כחודש, הוא צפוי למאסר עולם. יותר מי041 נשים כבר הצטרפו לתביעה נגדו, אך טרם ברור אם רייזמן, או חברתה לנבחרת 2012יב מקיילה מרוני, שחשפה בחודש שעבר התעללות מינית דומה מצד נסאר מאז היתה בת ,13 הן חלק מהתביעה.

"אני כועסת. אני כועסת מאוד", אמרה רייזמן בת הי32 באותו ראיון 60"ל דקות" והוסיפה: "אילו מניפוי לציות עשו נבחרת ההתעמלות ולארי נסאר, שגרמו לבנות הללו לפחד כל כך לפני שהן סוף סוף דיברו?"

רייזמן, ששימשה קפטנית נבחרת ההתעמלות האמריקנית בשתי המהדוי רות האחרונות של המשחקים האוליי מפיים (מחזיקה בשש מדליות, שלוש מזהב) ואף הדליקה את הלפיד בטקס פתיחת המכביה ,2013יב אמרה שהיא בוחרת להוציא את הסיפור דווקא עכי שיו בגלל שהיא מוציאה את הביוגרפיה שלה ורצתה לקשור בין הדברים ולנקות את השולחן.

וכך מספרת רייזמן: "למעשה, הוא (נסאר) אף פעם לא שיפר את מצבי, אבל שכנעתי את עצמי שכל מה שאני עוברת הוא חלק מתהליך ההחלמה. מעשית, הפציעות שלי לא השתפי רו. כשהלכתי למטפלים אחרים גיי ליתי שיטות עבודה אחרות לגמרי. כמו, למשל, שתמיד כששכבתי על גבי לטיפול בשריר הירך האחורי או באזור הישבן תמיד נפרשו מגבות, כדי שלא ייווצר מגע של גוף לגוף, אבל עם נסאר זה היה אחרת לגמרי, הוא היה מכניס את הידיים שלו מתחת לבגי דים שלי בלי כפפות. זה תמיד הרגיש לי לא נוח, והייתי מתוחה עד כדי כך שקימצתי את ידי לאגרופים".

רייזמן מספרת על ההשתקה בנבחרת והעיוורון, כפי שהיא קוראת לו, בקרב הבנות: "כולנו דיברנו על כך שאנחי נו מרגישות לא בנוח בדרך שבה הוא 'מטפל בנו'. אבל נתנו בו אמון עיוור, כי אמרנו שהוא הרופא של הנבחרת כל כך הרבה שנים".

כדוריד. הערב ייפתח המחזור השי ביעי כשבמוקד תארח בני הרצליה, שמדורגת חמישית את א.כ נס ציונה, שנמצאת ברצף של ארבעה הפסדים ,20:30( אולם הראשונים). עוד קודם תארח עירוני רחובות את מ.כ חולון )19:30( ומכבי קריית מוצקין תארח את הפועל אשדוד ,20:00( גושן). מחר תארח הפועל ראשל"צ את הפועל ר"ג.

 ?? צילום: ‪USA Today Sports‬ ?? רייזמן. הדליקה את הלפיד במכביה 2013־ב
צילום: ‪USA Today Sports‬ רייזמן. הדליקה את הלפיד במכביה 2013־ב
 ??  ?? נסאר. ניצב בפני 22 סעיפי אישום
נסאר. ניצב בפני 22 סעיפי אישום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel